ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

تعمیر موتور جرثقیل

 

تعمیرات موتور جرثقیل ها در ایران بر خلاف سایر موتورهای دیزل توسط تعمیرکاران عمومی کمتر امکان پذیر است و این به این دلیل است که شرکتهای سازنده موتور های دیزل ژاپنی ضمن تنوع زیاد در انواع موتورها به صورت دوره ای استانداردهای خود را تغییر می دهند .

 از این رو تعمیر کارانی که با این استانداردها آشنایی لازم را نداشته باشند هم به لحاظ زمان و هم از دید کیفیت نمیتوانند موتور جرثقیل شما را بطور مطلوب تعمیر کنند.

 

همینطور تفاوت بین یک تعمیرکار با تجربه و مبتدی در این است که، مرغوبیت لوازم یدکی و مصرفی آن هم در این بازار پر تنوع محصولات غیر استاندارد توسط مکانیک کم تجربه امکان پذیر نیست و مجموع این مباحث ما را بر این می دارد تا با مکانیک حرفه ای و متخصص کار کنیم.

 

شرکت های تعمیراتی  با تجربه چندین ساله که در بازار جرثقیل کسب کرده است میتواند شما را با مکانیک های حرفه ای و متخصص برای تعمیر انواع موتور های میتسوبیشی، نیسان دیزل، هینو، فوسو، ایسوزو و سایر موتورهای ژاپنی مرتبط کند .

 

 

تعمیرات و ساخت جک

 

در ماشبن آلات راه سازی یکی از مکانیزمهای اصلی و پرکار عملگرهای خطی یا همان جکهای هیدرولیکی هستند که بر حسب نوع کاربری نیاز به سرویسهای دوره ای دارند .

 

از انجا که خارج از بحث هزینه ریالی، اوور حال کردن و سرویس دوره ای ماشین الات زمان قابل توجهی را بخود اختصاص میدهد لذا باید سعی شود تا عملیات سرویس توسط سرویسکاران مجرب صورت گیرد تا با توجه به تجارب فنی بر عملکرد نوع دستگاه طوری انرا سرویس کنند تا ضمن رعایت اصول فنی و ایمنی فاصله زمانی بین دو سرویس طولانی تر شود.

 

تجربه نشان داده که تعمیرات جرثقیل تخصصی جک عموما توسط کسانی که در ساخت جک فعال هستند بهتر انجام می شود.

زیرا این افراد ضمن اشنایی کامل با ساز و کار این مکانیزم از امکانات کافی جهت تغییر ماهیتی در سازه را نیز دارا هستند که گاهی ایجاد این تغییرات از اجبارات است.

 

برای مثال در بعضی از جک های تعادلی اطلس یا پالفینگر مهره یا هد جک فاقد یک سازه پیچ و مهره است و بجای ان برای ثابت ماندن مهره در سیلندر از انواع خار فنری استفاده شده و مشاهده شده در اعمال فشار بیش از حد به جک محل جای خار خراب شده و مهره در جای خود باقی نمی ماند و با جمع شدن جک به سمت بالا مهره از داخل سیلندر خارج میشود.

 در موارد مشابه این مسئله نیاز است جک از حالت خاری به پیچ و مهره تبدیل شود که این عمل نیاز به امکاناتی دارد که تعویض کاران قطعات به ان دسترسی ندارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.