ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

غرفه آرایی

 

منظور از "غرفه آرایی" در حقیقت همان "طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی" می باشد. پس از یک طراحی  اصولی ، زیبا و کاربردی نوبت به اجرای آن و یا همان "غرفه سازی" و "ساخت و ساز غرفه" می رسد در این مرحله باید توجه داشت که بهترین و زیباترین طرح ها نیز اگر خوب و دقیق اجرا نشوند، نمی توانند پاسخگوی نیازساخت غرفه و یک غرفه دار باشند پس باید به اصول دقیق و صحیح "غرفه سازی" توجه  داشت.

 

طراحی غرفه و ساخت یک غرفه نمایشگاه امروزه اهمیت بسیار زیادی برای اغلب شرکتها دارا میباشد.

 

زیرا با تخصصی شدن نمایشگاهها در سالیان اخیر و خیل شرکتهادر هر نمایشگاه با موضوعات مرتبط باعث گردیده است که برخی از شرکتها با یک برنامه ریزی بسیار دقیق حضور پر رنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش گذارند.

 

و این موضوع تنها به تولیدات آنها مربوط نمیباشد.

 

اینکه چگونه ارتباط مناسب تر و قوی تری با بازدید کنندگان برقرار کنیم یکی از دغدقه های مدیران فروش میباشد.

 

در واقع اینکه چگونه تدبیری بیاندیشم که درصد بیشتری از بازدید کنندگان را جذب محصولاتمان و فعالیتهایمان کنیم یکی از مهمترین مسائلیست که پیش از حضور در یک نمایشگاه باید با آن اندیشد.

 

برای داشتن بازدید بیشتر از غرفه و ساخت غرفه خود باید تدابیری بیاندیشیم که بیشتر دیده شویم.

 

 

غرفه سازی نمایشگاه و اصول قابل توجه بر غرفه

در واقع باید از اصولی پیروی کنیم که بازدید کنندگان را به غرفه خود جذب کنیم.

 

اصل اول :

بسیار مهم در یک غرفه نمایشگاه و ساخت غرفه ی که باعث جذب بازدید کنندگان میگردد.

 

نظم است که به غرفه یکپارچگی خاصی میبخشد و غرفه را از فضای سالن نمایشگاه جدا میسازد.

 

اصل دوم :

احترام به شعور بازدید کنندگان است به طوری که بایستی شرایط لازم جهت حضور بازید کننده در غرفه به شکلی کاملا برنامه ریزی شده در دکوراسیون غرفه یا طراحی غرفه تعبیه شده باشد.

 

اصل سوم :

استفاده بهینه از فضای غرفه باید به گونه ای باشد که محصولات متناسب با اهمیتشان در کل فضای عمومی غرفه به صورت مناسب تقسیم شده باشد.

 

اصل چهارم :

بایست ساخت غرفه و دکوراسیون غرفه متناسب با محصول به نمایش در آمده باشد.

 

به طوری که اگر روی محصول خاصی تاکید داریم باید در طراحی غرفه نیز این موضوع را لحاظ کنیم.

 

اصل پنجم :

باید برای غرفه حریم هایی مشخص کنیم تا بتوانیم با مهمانان خاصی که به غرفه مراجعه میکنند مذاکرات مناسب را به همراه احترامی خاص صورت دهیم.

 

اصل ششم :

 

موقعیت قرار گیری غرفه در نمایشگاه باید متناسب با محصول و فعالیت شرکت باشد.

 

اصل هفتم :

ابعاد غرفه میبایست ارتباط مناسبی با امکانات و دکوراسیون و بازدید کنندگان احتمالی از غرفه در نمایشگاه داشته باشد.

 

اصل هشتم :

سعی کنید در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه خود از نمادها و مفاهیمی که متاثر از فلسفه شرکت میباشد استفاده کنید. اصل نهم :

برای بهتر نمایش دادن محصولات شرکت بایست در دکوراسیون تعبیه شده هر محصول یک نور پردازی خاص متناسب و هماهنگ با دیگر اجزاء غرفه خود در نمایشگاه داشته باشید.

 

اصل دهم :

برای ایجاد یکپارچی در غرفه که به نوعی نشانگر تفکری منسجم و در اجزاء شرکت شماست از لحاظ ظاهری عوامل حاضر در غرفه دارای پوششی هماهنگ و یکپارچه باشند.

 

اصل یازدهم :

برای داشتن غرفه ای با دکوراسیون متناسب و فوق العاده جلسه ای با مدیران فروش خود و طراحان غرفه خود ترتیب دهید تا در تاریخ نمایشگاه همه چیز برای یک حضور موفق آماده گردد.

 

اصل دوازهم :

حتی نوع پذیرایی شما در غرفه از بازدید کنندگان و مهمانانتان میتواند باعث انعقاد یا عدم انعقاد یک قرار داد گردد.

 

اصل سیزدهم :

دکوراسیون غرفه و محل استقرار غرفه داران باید به گونه ای باشد که بازید کنندگان در مدت حضور در غرفه شما احساس آرامش کنند.

 

اصل چهاردهم :در دکوراسیون غرفه نمایشگاه خود بایستی فضایی مناسب جهت مذاکرات مهمی که نیاز به آرامش خاص به دور از هیاهو های نمایشگاه دارد را تعبیه کنید.

 

اصل پانزدهم :

استفاده از میز و صندلی و مبلمان مناسب تاثیر بسیاری ابتدا بر غرفه داران خود و بطبع بر برخورد آنها با بازدید کنندگان غرفه میگذارد.

 

اصل شانزدهم :

برای یک حضور موفق در یک نمایشگاه غرفه خود را به یک مکان خاص تبدیل کنید.

 

امروزه "غرفه سازی" و "غرفه آرایی" با کمک متریال های جدید و نو اوری در ساخت و ساز به طراحان کمک می کند تا بتوانند ایده های خود را به طور کامل اجرا کنند. در این زمینه می توان از تجهیزات جدید نور پردازی تجهیزات پوشانند کف غرفه و ... استفاده کرد  و زمان ساخت و ساز را به حد اقل و زیبایی غرفه را چند برابر نمود. در برخی از "غرفه سازی ها" و "غرفه آرایی ها" نیز می توان برخی از تجهیزات را بصورت اجاره ای تهیه نمود  تا غرفه داران متحمل هزنیه های سنگین نشوند.

مقررات فنی غرفه سازی نمایشگاه و تخلیه فضای نمایشگاه

 

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در ساخت غرفه وغرفه سازی  مشارکت کنندگان محترم می بایست پیمانکار .

غرفه سازی خود را از بین پیمانکاران مورد تایید شرکت نمایشگاه ها که با قوانین این نمایشگاه آشنا بوده و ضمانت های لازم از آنان دریافت گردیده است انتخاب نموده و با آنان انعقادقرارداد نمایند.

(نام و شماره تماس غرفه داران مورد تایید در وب سایت شرکت قرار دارد.) در غیر اینصورت می بایست پیمانکار .

غرفه سازی  نمایشگاه خود را بصورت کتبی به شرکت نمایشگاه ها معرفی نماید و در این نامه کلیه مسوولیت های مربوط به امورغرفه سازی  نمایشگاه  را بر عهده بگیرند.

 

2) غرفه سازی  نمایشگاه متعهد می گردد در ساخت غرفه ها نکات ایمنی را بطور کامل رعایت نماید.

 

3) غرفه سازی  نمایشگاه بصورت پیش ساخته با تجهیزات متعارف شامل دیواره، موکت کف، سردرب نویسی، یک عدد میز و دو صندلی، روشنایی و انشعاب برق تک فاز می باشد و به غرفه های خودساز تنها زمین و یک انشعاب برق تعلق خواهد گرفت. تامین کلیه وسایل ساخت دکوراسیون و تجهیزات غرفه بر عهده مشارکت کننده و غرفه ساز خواهد بود.

 

4) مشارکت کنندگان برای ساخت غرفه خودساز موظفند طرح و نقشه های مربوط به ساختمان غرفه خود را با مشخصات کامل فنی به همراه لوح فشرده حاوی نمای سه بعدی آن حداکثر یک هفته قبل از تحویل غرفه ها جهت تایید به کارشناس فنی امور برگزاری نمایشگاه تسلیم نمایند در غیر اینصورت از شروع غرفه سازی و ساخت غرفه نمایشگاه ممانعت بعمل خواهد آمد.

 

5) کارهای ساخت و ساز و مونتاژ در غرفه سازی  نمایشگاه باید حداکثر تا ساعت 22 روز قبل از افتتاحیه پایان یابد و غرفه سازان موظفند کلیه وسایل غیر قابل استفاده از قبیل ابزارآلات، مصالح، و سایر تجهیزات مربوطه را از غرفه ها خارج نمایند در غیر اینصورت امور برگزاری نمایشگاه برای این کار اقدامات لازم را بعمل آورده و هزینه های مربوطه را از غرفه سازی  نمایشگاه دریافت خواهد نمود.

 

6) لازم است طراحی و ساخت اتاق های مذاکره و VIP به صورتی انجام گیرد که داخل اتاق از بیرون قابل مشاهده باشد.

 

7) تمامی امور مربوط به ساخت و ساز می بایـست در خارج از محوطه نمایشگاه صـورت گرفته و مصالح غرفه های خود ساز باید بصورت پیش ساخته ، حمل و در سالن نصب شوند.

 

8) طراحی و ساخت طبقه دوم در غرفه ها فقط برای غرفه های بالای 36 متر و پس از تائـید طرح توسط کارشناس فنی امور برگزاری نمایشگاه امکان پذیر می باشد. طبقه دوم این غرف می بایست بدون سقف اجرا شوند و همچنین ارتفاع مجاز غرفه ها درسالن حداکثر 4.5 متر می باشد.

 

9) پس از خاتمه نمایشگاه، حمل تمامی نخاله ها و زباله های موجود در سالن بر عهده مشارکت کنندگان میباشد و می بایست غرفه و سالن به همان صورت اولیه تحویل نمایشگاه گردد. حداکثر مهلت برای تخلیه غرفه ها 24 ساعت پس از اختتامیه است.

10) ورود هر گونه مصالح ساختمانی از قبیل گـچ، سیـمان، هرنوع مـاسه، پوکـه، شـن، سنـگ ریزه، هر نوع خـاک، آسفالت، تیغه گچی، بلوک و مشابه آنها و همچن

نکات مهم غرفه سازی و تجهیزات نمایشگاهی

 

چنانچه قبلاً در نمایشگاه حضور داشتید و ساخت غرفه دارید مستحضر هستید در غرفه های عمومی به ازاء هر 12 متر تنها یک عدد میز و دو عدد صندلی در اختیار شما قرار داده می شود و الباقی اجناس مورد نیاز از قبیل مبلمان، آب سرد کن، ویترین، تابلو، بنر و ... می بایست توسط شرکت کننده تهیه شود.

 

خدمات قابل ارائه:

 

1. طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی با مجوز

2. اجرای سیستم های مدولار و اسپیس فریم

3. جمع آوری غرفه های نمایشگاهی پس از پایان نمایشگاه

 

به طور  مختصر mdf نوعی چوب مصنوعی (مهندسی) تولید شده از ذرات چوب خورد شده می باشد که با استفاده از چسب، واکس یا رزین به صورت ورق تحت فشار حرارت تولید شده است.

 

mdf بر خلاف نئوپان و فیبر و چندلایی از ذرات الیاف چوب تولید می گردد در حالی که نئوپان و فیبر و چندلایی از رشته های چوب و چسب تحت فشار و حرارت تولید می گردد.

 یکی از سازه ها غرفه سازی ام دی اف می باشد که به دلیل زیبایی و استحکام یکی از پرطرفدارترین سازه های نمایشگاهی است.

 

نکات مربوط به غرفه سازی:

 

غرفه خودساز چیست؟

 

غرفه خودساز به غرفه ای گفته می شود که از سازه استاندارد نمایشگاهی که برای غرفه های عمومی در نظر گرفته شده است استفاده می شود. غرفه های استاندارد در تمامی نمایشگاه ها عمدتاً از دو سازه مدولار (پارتیشن) و اسپیس فریم (Space Frame) ساخته می شود. در برخی از نمایشگاه ها به طور خاص از سازه های ماکسیما نیز برای غرفه سازی استفاده می شود.

 

غرفه سازی مدولار (پارتیشن) چیست؟

 

نوعی سازه متشکل از پایه، قید و پانل با ارتفاع عموماً 240 سانتی متر که به فاصله یک متر از هم به یکدیگر متصل شده و در متراژهای مختلف قابل اجرا می باشد.

 

غرفه اسپیس فریم (Space Frame)چیست؟

 

اسپیس فریم یک نوع سازه فلزی است که با اتصال قطعه های مختلف با ابعاد متفاومت می توان غرفه ساخت.

ساخت غرفه در این نوع عمدتاً در فضای باز و یا نمایشگاه هایی که ماهیت اجناسی آن طوری است که نیاز به سازه ی مستحکم دارد استفاده می شود. غرفه ی اسپیس فریم عمدتاً با چادر و یا برزنت مسقف شده و می توان دیواره های آن را با پوش چاپ بنر یا فلکس تزیین کرد. چنانچه غرفه سازی در فضای باز بوده و یا غرفه سازی مدولار به طور عموم استفاده شده باشد مشارکت کننده می تواند با ارائه درخواست غرفه خودساز از ستاد برگزاری و طی مراحل قانونی و همچنین عقد قر ارداد با یکی از شرکت های دارای گرید اقدام به برپایی غرفه خود کند.

نمایشگاه و غرفه

 

در سال های اخیر با توجه به رقابت و حضور شرکت های مطرح در اصناف مختلف هر یک از شرکت ها توجه خاصی به نوع حضور در نمایشگاه و تبلیغات برای حضوری در خور شأن مجموعه خود دارند و ساخت غرفه داشته باشند.

 

 یکی از راه های موثر برای حضوری پر رنگ ساخت غرفه با طرحی خاص می باشد و همین امر باعث گرایش اکثر شرکت های بزرگ به ساخت غرفه های چوبی با طرح های زیبا گردیده است.

تفاوت این نوع غرفه سازی با غرفه سازی های نوع دیگر که در بالا توضیح داده شد

در این است که در غرفه سازی چوبی با توجه به استفاده از نئوپان و ام دی اف (MDF) و بعضا آهن میتوان بدون محدودیت (البته در چارچوب قوانین نمایشگاه)از طرحها و رنگهای مختلف استفاده کرد طوری که طرح گویای زمینه و نوع فعالیت باشد.

 

برای این نوع غرفه سازی در ابتدا مشارکت کننده با یکی از شرکت های دارای گرید وارد مذاکره شده و فرم مربوط به غرفه سازی را تکمیل و به همراه پلان غرفه برای آن شرکت ارسال نماید.

 

مرحله بعدی ارائه طرح توسط شرکت غرفه ساز با توجه به اطلاعات مندرج در فرم می باشد.

 

در صورت تایید طرح و توافق طرفین ، قرارداد منعقد و پس از اخذ مجوز از ستاد مربوطه مراحل ساخت انجام می شود.

 

 

در این نوع غرفه سازی و ساخت غرفه عمدتا تجهیزات مربوط به غرفه از قبیل مبل ، میز ، صندلی و غیره در طرح منظور و توسط شرکت غرفه ساز تامین می گردد.