ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

بیمه کانتینرها

 

درصورتی که حمل دریایی وجود نداشته باشد 8/33  SDR به ازاء هرکیلو گرم وزن ناخالص محموله تعیین شده است. در ایران شرکت های بیمه برای حمل کالا با کانتینر 20%تخفیف نرخ برای شرایط W.A All Risk ،F.P.A، منظور می نماید.بیمه گران خارجی پوشش بیمه ای کانتینر را به سه بخش منفک از هم تقسیم نمو ده اند که عبارتند از:

 

بیمه بدنه کانتینر

بیمه مسئو لیت وارده به اشخاص ثالث که ناشی از جابجایی کانتینرباشد

بیمه مسئولیت متصدی حمل

حمل باکانتینر تا حدود بسیار زیادی باعث کاهش خسارت ناشی از دله ـ دزدی (pilfrage )کالا در مسیر حمل یا در ترمینالها و مبادی ورود و خروج شده است.اما همیشه این خطر وجود دارد که کانتینر به سرقت برده شود. بررسی خسارات ناشی از حمل و نقل کالا با کانتینر ارقام زیر را نشان می دهد .

خسارات وارده به کانتینر بر مبنای محل ایجاد خسارت

در ترمینا لها                                   60 درصد

درجاده ها                                     15 درصد

در راه آهن                                     15 درصد

در دریا / کشتی                              10 درصد

در هواپیما                                      تقریبا ناچیز

 

خسارت وارده به کانتینر بر مبنای محل اصابت

سقف کانتینر                                  30 درصد

دیواره های کانتینر                           15 درصد

در کانتینر                                      15 درصد

کف کانتینر                                    15 درصد

سایر جاهای کانتینر                        25 درصد

 

خسارات وارده به کانتینر بر مبنای عامل خسارت

بی مبالاتی در جابجایی                                       50 درصد

بی توجهی درانبار داری و بستن آن روی کشتی           25 درصد

فشار های بیش از حد هنگام حمل و نقل شامل بدی شرایط جوی    10 درصد

سایر عوامل از جمله ضعف بدنه کانتینر                         5 درصد

شناخت ترمینالهای کانتینر در ایران

 

1900دستگاه واگن لبه دار است که می توان از این امکانات برای حمل و نقل کانتینر در ایران استفاده کرد. راه آهن ایران ـ جلفا علاوه بر داشتن امکانات نگهداری و ترخیص  کانتینر دارای جرثتقیل های ریلی مناسب برای جابجایی کانتینرها می باشد. در تبریز در ایستگاهی به نام سبلان که در 15 کیلومتری این شهر واقع است دارای امکانات تخلیه و بارگیری مناسب می باشد .ایستگاه مهر آبادـ راه آهن اصفهان ـایستگاه راه آهن مشهد هم دارای امکانات تخلیه و بارگیری مناسب می باشد .بنادر شهیدرجایی ـ امام خمینی هم دارای امکانات مناسبی جهت بارگیری و تخلیه کانتینر ها می باشند.

 

تعرفه رایج در ترمینالهای کانتینر ی کشور

بر اساس مصوبه مورخ 29 /2 / 1370شورای عالی ترابری در صورت توقف بیش از حد کانتینرها بر اساس روزهای مجاز توقف علاوه بر کرایه کانتینر باید حق توقفی به شرح زیر به شرکت حمل و نقل پرداخت گردد.

 

مدت توقف             کانتینر20 فوتی با پلاک CSC

 30 روز اول                                    معاف

از 31 تا 60 روز                    2000 ریال برای هر روز

از 61 تا 120 روز                   3000 ریال برای هر روز

از 121 روز به بالا                  4000 ریال برای هر روز

مدت توقف                کانتینر40 فوتی با پلاک CSC

 30 روز اول                                 معاف

از 31 تا 60 روز                       4000 ریال برای هر روز

از 61 تا 120 روز                      6000 ریال برای هر روز

از 121 روز به بالا                     8000 ریال برای هر روز

 

 لازم به توضیح است که شروع دریافت حق معطلی یک ماه پس از تخلیه کالای داخلی کانتینر آغاز می گردد. بدون اینکه محل استقرار کانتینر در نظر گرفته شود.شرکت حمل و نقل پس از دریافت حق معطلی کانتینرها خود باید شخصا نسبت به تسویه حساب فی ما بین اقدام نموده وسیستم بانکی کشور تعهدی برای تخصیص اعتبار ارزی برای این مورد بر عهده ندارد .

 

ابعاد کانتینر 40 فوت استاندارد

 

Length : 12.051 mwidth : 2.340 mheight : 2.380 m

 

12.051 x 2.340 x 2.380 = 67.11 CBM

 

ابعاد کانتینر 20 فوت استاندارد

 

Length :5.919mwidth 2.340mheight 2.380m

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.