ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ویژگی کانکس ضد زلزله

 

کانکس ویـونا این قابلیت را دارد که نسبت به زلزله مقاوم سازی گردد. چرا که مواد تشکیل دهنده کانکس سبک بوده و چون با زمین اتصالی نداشته

بنابراین هنگام وقوع زلزله نیروی زیادی از طرف زمین به کانکس وارد نخواهد شد در نتیجه آسیبی به کانکس نخواهد رسید.

 

کانکس ویـونا به علت نداشتن مصالح سنگین در هنگام زلزله از ایجاد آوار جلوگیری خواهد کرد در نتیجه در مقایسه با خانه های معمولی بسیار بسیار در مقابل زلزله مستحکم میباشد

 

 

کانکس جایگزین مسکن

 

کانکس ویـونا می تواند جایگزین مناسبی برای مسکن باشد چرا که در مواقعی که امکان ساخت مسکن وجود نداشته باشد

 کانکس می تواند بهترین گزینه برای جایگزینی مسکن باشد در کانکس مسکونی می توان امکانات یک خانه را فراهم نمود تا در زمان اقامت در آن انسان آرامش خانه را داشته باشد.

 

نمای داخلی  کانکس می تواند طوری طراحی و ساخته شود که کانکس نقش منزل را برای ما بازی کند به طوری که در داخل کانکس ما احساس لذت بردن در خانه را داشته باشیم داخل کانکس میتوانیم.

 آشپزخانه ای مدرن داشته باشیم و از خوردن غذاهایی که داخل کانکس پخت می شود لذت ببریم داخل کانکس میتوانیم اتاق خواب زیباییی داشته باشیم و به هنگام خستگی از استراحت کردن و خواب در کانکس به آسایش و آرامش برسیم.

ویژگی کانکس های مخابراتی

 

    استقرار جهت ایستگاه های مخابراتی تلفن سیار BTS ، فرستنده های رادیویی و بیسیم . کانکس های مورد استفاده جهت سیستم های خاص مخابراتی, ماهواره ای و... می باشند که از جنس ساندویچ پانل با ضخامت های 4- 5 - 6 .... 10 با اسکلت خاص خود و با توجه به ورودی و خروجی ها ساخته می شوند . در این نوع  کانکس امکانات خاصی برای نصب دستگاه های مخابراتی در نظر گرفته میشودتا به راحتی بتوان از کانکس BTS در کارهای مخابراتی و ماهواره ای استفاده نمود.

    کانکس مخابراتی را میتوان به صورت متحرک نیز تولید نمود .

    ● شاسی کانکس : تیرآهن استاندارد با نمره متناسب با ابعاد کانکس و پوشش کامل ضد زنگ یا اپوکسی.

    ● اسکلت کانکس : پـروفیل با ضخامت و اندازه متناسب (40*40) (40*60)( 40*80 ) سنگین ساوه با ابعاد کانکـس و پـوشش کامل ضد زنگ یا اپوکسی وساختار بندی جهت استحکام بیشتر. پل ریزی کف حدودا نیم متر (50*50)و تودلی پلها( 40*40)کارخانه ساوه. اتصالات اسکلت فلزی از نوع جوش ممتد در چندین نقطه با الکترود آما همراه با اجرای ضد زنگ به ضخامت 40میکرون جهت جلوگیری از پوسیدگی کلیه اتصالات به وسیله پرچ های 21و 25 از نوع درجه یک ایرانی و خارجی .

    ● پوشش ( نمای ) خارجی کانکس :ساندویچ پانل های دو رو ورق گالوانیزه خود رنگ پلی یورتان با ضـخامت و دانسیته استاندارد.

    ● پوشش ( نمای ) داخلی کانکس :ساندویچ پانل های دو رو ورق گالوانیزه خود رنگ پلی یورتان با ضخامت و دانسیته استاندارد .

    ● پوشش سقف کانکس : ساندویچ پانل های گالوانیزه خود رنگ پلی یورتان با ضخامت و دانسیته استاندارد.

    ● پوشش کف کانکس :ساندویچ پانل های گالوانیزه خود رنگ پلی یورتان با ضخامت و دانسیته استاندارد.

    ● درب کانکس : درب کانکس از یو پی وی سی U.P.V.Cیا ساندویچ پانل پلی یورتان با کیفیت مناسب

 

    ● تأسیسات کانکس : تاسیسات برقی (ورودی برق به  کانکس، سیم کشی رو کار ، کلید و پریز ، فیوز مینیاتوری ، روشنایی سر درب ، تجهیزات روشنایی داخلی ، ارتباطات مخابراتی با پوشش داکت یو پی وی سی .

    ● تجهیزات جانبی: تأمین کننده های برق مستقیم ، یک سو کننده ها ، شارژرها ، باطری های صنعتی ، پکیج های تهویه مطبوع صنعتی با کیفیت بالا ، تابلو های برق و سیستم اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک.

    کانکس های ویونا دارای ویژگی های خاصی از قبیل سـبکی ، مقاومت و اسـتحکام ، عایق در برابر گرما و سـرما و قابلیت اتصـال به یکدیگر جهت ایجاد فضاهای بزرگتر و بهترین گزینه برای فضای قابل انتقال می باشد.

    شلتر های مخابراتی ضد آب ، ضد زنگ و مقاوم در برابر آتش سوزی و نفوذ گرد و غبار می باشند , شاسی وتجهیزات داخلی این تجهیزات مطابق با استاندارد های شرکت های مخابراتی تولید می شوند.

    از جمله تجهیزات این شلتر ها می توان از شاسی کف گالوانیزه ، نردبان مخصوص جهت کابل کشی ، رله حفاظتی ارت ، سیستم روشنایی فلورسنت ، سیستم روشنایی اضطراری ، سیستم اطفاء حریق اتوماتیک سیستم مونیتورینگ آلارم ، سنسور دود ، تابلو برق ، و کولر مخصوص نام برد .

    ● نصب قلاب ( هوک )جهت جا بجایی و حمل ونقل تخلیه آسان.

 

کشتی کانتینری

 

کشتی کانتینری سلول بندی شده (Cellular Containr Ship)

 

در این نوع کشتی ها با استفاده از تقسیم انبار کشتی به صورت سلول با نصب ستون های عمودی به صورت راه گاه، می توان  کانتینر ها را در درون سلول ها بارگیری کرد. معمولاً سلول ها برای جای دادن کانتینرهای ۴۰ فوتی در نظر گرفته شده اند که البته می توان ۲ کانتینر ۲۰ را در سلول یک کانتینر ۴۰ فوتی جای داد. در بعضی از کشتی های سلول بندی شده برای کانتینرهای ۲۰ فوتی، سلول های جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

 

موارد ذیل از جمله مزیت ها این نوع کشتی ها به شمار می آید:

 

ـ هدایت و راهنمائی کانتینر توسط راه گاه های عمودی به منظور چیده شدن صحیح در انبار کشتی؛

 

ـ افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کانتینر؛

 

ـ عدم نیاز به مهار کانتینر (Lashing) به علت وجود سلول ها؛

 

ـ سهولت تفکیک کانتینرها؛

 

ـ صرفه جوئی زمانی با توجه به عدم نیاز به مهار کانتینرها.

 

لازم به توضیح است در شناورهای (Open Top Vessel) این شیوه متداول ترین روش خواهد بود و می تواند حداکثر تعداد کانتینر را بدون تغییرات زیاد در ابعاد کشتی، بارگیری کرد.

 

●سلول بندی بالای عرشه (Cell guide above Deck)

 

در برخی از کشتی ها به منظور تسریع در بارگیری کانتینر برروی درب انبارها و بر روی انبارها از راه گاه های عمودی ثابت و متحرک استفاده شده و سلول بندی فوق عرشه ای را فرم داده اند که از نظر مزایای استفاده، همانند سلول بندی داخل انبار است ولی معمولاً چون جابه جائی پایه ها و راه گاه های عمودی مشکل و وقت گیر است، لذا اکثراً این تجهیزات بر روی عرشه ثابت شده اند ولی با درخواست مالک کشتی، می توان آنها را جابه جا، طراحی و نصب کرد.

 

●سیستم لشینگ یا مهار کانتینر (Container Lashing system)

 

شاید یکی از محدودیت های بارگیری  کانتینر بالای عرشه و درب انبارها را بتوان، مشکل مهارسازی (Lashing) کانتینرها در ردیف های دوم به بالا ذکر نمود که به سیستم بکسل (Lashing wire) خیلی بلند یا به میله های بلند و سنگین مهار (Lashing Bar) نیاز دارد. این سیستم علاوه بر افزایش هزینه نیروی کار، به صرف وقت زیاد برای مهار کانتینرها نیاز دارد و از طرفی عدم استفاده از فضای بین کانتینرها نیز از معایب این روش است. همچنین این موارد در هنگام تخلیه نیز وجود دارد و نیاز به نیروی کار و صرف زمان برای باز کردن مهارها و بازکردن اتصالات و آماده نمودن کشتی برای بارگیری مجدد نیز از دیگر عوامل است.

 

ـ یکی از روش های مهار کانتینر بر روی عرشه استفاده از Cell guide Deck یا راه گاه عمودی نصب شده بر روی عرشه است که نیاز به مهار کانتینر را رفع می سازد و موجب صرفه جوئی در نیروی کار و هزینه های دیگر و همچنین صرفه جوئی زمانی می شود.

 

ـ راه حل دیگر جهت مهار کانتینرها استفاده از Lashing Bridge یا سکوهای عمودی کم عرض است. این سکوها در فواصل بین دو انبار نصب می شوند و ضمن کاهش فضای بین دو دسته کانتینر بارگیری شده، با توجه به ارتفاعی که دارند، موجب می شوند دسترسی به کانتینرهای ردیف های بالاتر با استفاده از میله های مهار کوتاه تر امکان پذیر شود و سرعت مهار کانتینرها نیز افزایش یافته و تعداد بیشتری از کانتینرها مهار می گردند.

 

با کف پوش سه بعدی همه را شگفت زده کنید!

 

وب‌سایت خانه طرح: این بار قصد داریم شما را با کف پوش های سه بعدی شگفت زده کنیم ! اما به راستی چرا کف پوش سه بعدی در دکوراسیون منزل به این سرعت این چنین محبوبیتی به دست آوردند ؟

پاسخ این سوال کاملا روشن است و شگفت انگیز بودن این موضوع عاملی در جهت پیشرفت این نوع از کف پوش ها بوده است .

در این بخش قصد داریم شما را بیش از گذشته با مدل های جدید کف پوش در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا کنیم .

 

کف پوش های سه بعدی آنقدر طبیعی به نظر می رسند که گاه باعث ترس ما نیز می شوند !

 

جذابیت این موضوع وقتی دو چندان می شود که یک دوست یا آشنای خود را که اطلاعی از این سبک از کف پوش ها ندارد دعوت کنید !

قطعا واکنش دوستتان دیدنی خواهد بود !!!

 

آیا می توان از کف پوش های سه بعدی در طراحی داخلی منزل یا سایر مکان ها استفاده کرد ؟

 

بله . از این کف پوش ها می توان هم در مکان های تجاری و هم در مکان های مسکونی استفاده کرد .

این بخش قصد داریم نمونه های مختلفی را در فضاهایی چون ، دکوراسیون آشپزخانه ، دکوراسیون اتاق خواب ، سرویس بهداشتی ، پذیرایی و حتی استخر به نمایش بگذاریم .

 

استفاده از کف پوش های اپوکسی که معروف ترین مدل از کف پوش های سه بعدی به شمار می آید  در طراحی دکوراسیون پذیرایی مورد استفاده قرار گرفته است .

بیشترین کاربرد این دسته از کف پوش ها در بخش دکوراسیون سرویس بهداشتی است .

 

این کف پوش ها در فضاهای مختلف و دکوراسیون منزل کاربرد دارند . یکی از این فضاها دکوراسیون آشپزخانه است که این فضا را به محیطی جذاب و شگفت انگیز تبدیل کرده است .

 

آشنائی با ویژگی های کشتی های کانتینری

 

●ساختار ساختمانی کشتی های کانتینری

 

همراه با گسترش حجم تجارت دریائی و از آن جمله حمل ونقل کانتینری، همواره سعی و تلاش متخصصین بر این موضوع متمرکز بوده است که کانتینرهای بیشتری را در داخل خن یا انبار (HATCH) کشتی جای دهند و از طرفی میزان استحکام کشتی را نیز در حد مطلوب حفظ کنند. شیوه های مختلفی جهت افزایش تعداد کانتینر در عرض خن کشتی گرفته شده که مهمترین آنها عبارتند از:

 

▪ شیوه اول

 

در این شیوه کشتی دارای درب انبار (Hatch Cover) می باشد همچنین در قسمت زیر آن نیز دارای سازه ای به نام (Hatch girder) و به فرم یک کانال است که به صورت طولی در زیر درب انبار جهت افزایش مقاومت خمشی سازه و افزایش اساس مقطع این بخش سازه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است ممان طولی حاصله براثر برآیند ممان بارهای روی عرشه و ممان موج دریا و ممان حاصل شده از آب آرام است. وجود این سازه علاوه بر وزن بیشتر، مانع از بارگیری تعداد بیشتر کانتینر در داخل انبار کشتی می شود. ضمناً در قسمت جانبی بدنه، پهنای قسمت دو جداره نیز زیاد است. در این نوع کشتی می توان تا ۱۰ کانتینر را در عرض انبار جای داد.

 

▪ شیوه دوم

 

در این شیوه کشتی دارای درب خن بوده ولی سازه زیر درب خن (Hatch girder)، حذف شده و بدین ترتیب امکان بارگیری یک ردیف کانتینر بیشتر در عرض کشتی را فراهم می آورد. در این نوع کشتی می توان تا ۱۱ کانتینر را در عرض خن جای داد. البته جهت افزایش مقاومت سازه ای شناور، فاصله بین تقویت کننده های عرضی زیر درب انبار (Hatch Cover beams) کاهش یافته است.

 

▪ شیوه سوم

 

در این شیوه کشتی دارای درب انبار بوده ولی سازه زیر درب آن (Hatch girder) حذف شده است ضمناً در قسمت پهلو، پهنای قسمت دوجداره کاهش داده است بدین ترتیب امان بارگیری یک ردیف  کانتینر بیشتر در عرض کشتی به نسبت شیوه دوم فراهم آمده است. در این نوع کشتی می توان تا ۱۲ کانتینر را در عرض خن جای داد.

 

▪ شیوه چهارم

 

در این شیوه کشتی به درب انبار مجهز نیست و سازه زیر درب انبار (Hatch girder) حذف شده است. ضمناً در قسمت پهلو پهنای قسمت دوجداره تعدیل شده است.

و بدین ترتیب باز هم قابلیت بارگیری کشتی افزایش یافته است که اصطلاحاً به این نوع کشتی ها کشتی های کانتینری فاقد عرشه یا روباز (Open Top Container Vessel) گفته می شود.

 یکی از حساسیت های سازه ای که در این نوع کشتی با برداشتن عرشه ایجاد می گردد، افزایش ممان پیچشی آن است که با تغییراتی در سازه این اشکال مرتفع شده است.

شیوه های دوم، سوم و چهارم با توجه به حذف سازه زیر درب انبار، حذف درب انبار و کاهش پهنای قسمت دوجداره در پهلو، به منظور این که از کاهش استحکام بدنه جلوگیری به عمل آرند و در مقابل فشارهای استاتیکی و دینامیکی از مقاومت سازه بدنه کم نشود در ساخت بدنه کشتی از فولاد مقاوم تر (Higher Tensile Steel) استفاده شده است.

 ضمن این که فولاد مقاوم تر به علت کاهش ضخامت، وزن سازه را کم و مقاومت لازم برای بدنه را نیز تأمین می کند.