ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

۶ نکته که در طراحی دکور بوتیک لباس که باید رعایت شود

 

احتمالا فروشگاه های سنتی از اهمیت چیدمان مغازه شان بی اطلاع هستند.

 اما تحقیقات نشان داده است که چیدمان و طراحی نمایش کالا ها و محل قرار گیری صندوق و یا راهروهای عبور مشتری به شکل پیچیده  در دکوراسیون فروشگاه ولی بسیار تاثیرگذاری فروش شما را افزایش می دهد.

 برای مثال وقتی یک مشتری از ورود به راهروی شلوغی امتناع می کند یا با فروشنده ای مواجه می شود که پشت یک کانتر بلند ایستاده است شما احتمالا یک مشتری را از دست داده اید.

 

۱) از قراردادن اجناس در منطقه ی رفع فشار خودداری کنید

 

زمانی که مشتری وارد فروشگاه می شود معمولا به سمت راست می چرخد.

در هنگام چیدن اجناس این نکته را به یاد داشته باشید. یک تغییر روانشناختی نیز هنگام ورد به مغازه اتفاق می افتد به طوری که مشتری تقریبا اجناسی را که در پانزده قدمی ورودی  یا قرار دارند را نمی بیند یا به آنها توجه نمی کند.

بهتر است در این محدوده از چیزهایی برای جلب توجه مشتری استفاده شود.

 

۲)ساختار فروشگاه را متناسب با نوع بیزنس تان انتخاب کنید

 

ساختار شبکه ای بیشتر متناسب خاروبار فروشی هاست

 

ت که خریداران را در میان مسیرها راهنمایی می کند تا آنها را بالا و پایین کنند. طرح حلقه وار مجموعه ای از قفسه های مرکزی دارد که مسیر دایره ای یا مربعی به گرد آن می چرخد.

 یک ساختار آزاد و نعطف به مشتریان اجازه می دهد آزادانه دست به انتخاب و خرید بزنند درحالی که می توانند به راحتی در درون فروشگاه حرکت کنند.

 

۳)میز صندوق را کوچک کنید

 

میز صندوق معمولا به شکل روانی بین فروشنده و خریدار فاصله می اندازد. و این اصلا به نفع فروش نیست زیرا یک تقابل دوگانه میان ما و آنها ایجاد می کند و از نظر ذهنی پیام غلطی را به مخاطب می رساند. بهتر است کارکنان در زمان بی کاری در گوشه و کنار فروشگاه مثل یک خریدار رفتار کنند این به خریدار هیجان بیشتری برای خرید کردن می دهد که آنها را بدای خرید تشویق می کند. اگر هدف یک میز صندوق انجام کارهای فاکتور و دفتری است بهتر است بزرگ تر از یک میز تحریر نباشد

 

۴)از تماس بدنی مشتری ها به شدت جلوگیری کنید

 

یک مشتری معمولی حتی اگر خیلی مجذوب یک کالا شده باشد درصورتی که مشتری دیگری در نزدیک آن قرار گرفته باشد که دسترسی به کالا را برای او مشکل کند از خرید منصرف می شود. خیلی مهم است که از امکانات محیط خود آگاه باشید و فضای کافی برای حرکت مشتری ها در دکوراسیون فروشگاه  از کنار هم قرار دهید

 

۵)کالاهای خود را قابل دسترسی و جلوی دید قرار دهید.

 

با قراردادن طبقه ها در مسیر نگاه مشتری و هم سطح چشم او از زیان خود جلوگیری کنید. مطمعن شوید که میزهای نمایش کالا ناخوداگاه پوشش مناسبی برای دزدهای اجناس به وجود نیاورند

 

۶)یک ورودی تاثیرگذار داشته باشی

 

حتی فروشگاه هایی با طراحی داخلی فوق العاده اگر ورودی و پیاده رو جلوی مغازه را به حال خود رها کنند نمی توانند به اندازه کافی روی مشتری تاثیر بگذارند.یک ورودی تاثیرگذار همراه با علایم تبلیغاتی شیک را طراحی کنید تا مشتری ها را به داخل فروشگاه ترقیب کنید. مطمین شوید که تعدادی از کالاهای مغازه برای کسانی که از کنار فروشگاهتان عبور می کنند قابل رویت باشد.

تصویرسازی سه بعدی و فواید استفاده از آن

رندرهای سه بعدی (۳D rendering) پویایی صنعت معماری و مهندسی را متحول کرده است.

 

تصویرسازی سه بعدی در سال های اخیر تاثیرات عظیمی بر دنیای معماری و مهندسی گذاشته است. رندر سه بعدی، به فرایندی گفته می شود که در طی آن، تصویر، بر مبنای داده های سه بعدیِ (۳ dimentional) ذخیره شده در کامپیوتر و استفاده در دکوراسیون فروشگاه ، خلق می شود.

 

این فرایند، تا حدودی شبیه عکاسی و فیلم سازی در دنیای واقعی است. رندرها با تکنیک های گوناگونی ساخته می شوند و طیف وسیعی از تصاویر وایرفریم (wireframe) تا تصاویر کاملا مطابق واقعیت (photo-realestic) را شامل می شوند.

 

تصویرسازی سه بعدی در معماری می تواند به شیوه های مختلفی راه گشا باشد؛ رندرهای ثابت (still image) و گشتن به دور یک ساختمان یا حرکت به سمت آن و یا به شکل پانورامیک؛ همه ی اینها، رندرهای رئال یا life-like خوانده می شوند.

 

در زمینه ی صنعت و مهندسی نیز رندرهای سه بعدی کارآمدی خود را ثابت کرده اند. با در اختیار داشتن امکانات سه بعدی، کارخانه ها و صنایع، پیشرفت عظیمی در زمینه کارایی، بهره وری و کاهش هزینه ها داشته اند. مدل سازی سه بعدی، مراحل طراحی را کوتاه، روند تولید را ساده کرده و به معرفی محصول در بازار شتاب بخشیده است. تکنیک سه بعدی سازی، همه ی این کارها را با ارتقای مبادله اطلاعات طراحی محصول، هم در درون یک مجموعه، و هم در میان مشتریان آن، انجام می دهد.

 

در معماری این امکان را به معماران و طراحان می دهد که نماهای بیرونی و دیزاین های داخلی را پیش از آن که حتی یک آجر ساختمان گذاشته شود، به صورت نهایی ببینند. این از نظر مالی بسیار سودآور است زیرا اشکالات و تغییرات، قبل از اجرا کشف و اعمال می شوند، درحالی که انجام تغییرات در هنگام ساخت و ساز بسیار هزینه بر است.

دکوراسیون فروشگاه و مشتریان هم از این طریق می توانند پیش از هزینه کردن، از شکل نهایی ساختمانشان مطمئن شوند. نکته ی مثبت دیگر این رندرها این است که به صورت آن-لاین منتشر می شوند و مخاطبان زیادی را در سراسر جهان جذب می کنند.

 

اکنون تعداد شرکت هایی که در هند و ایران کارهای سه بعدی انجام می دهند بسیار رو به افزایش است. این شرکت ها معمولا خدماتشان را به کمپانی های غربی می فروشند. به این ترتیب کمپانی های غربی هم کیفیت بهتری دریافت می کنند و هم هزینه کمتری پرداخت می کنند.

 

استودیو انار هم یکی از معتبرترین شرکت های داخل ایران است که خدمات مربوط به انیمیشن سه بعدی، تیزر وتصویرسازی سه بعدی در زمینه ی صنعت و معماری را علاوه بر داخل، به اروپا و امریکا نیز صادر می کند.

نکاتی مهم در دکور فروشگاه که فروش شما را چند برابر خواهد کرد

 

دکور فروشگاه

 

با توجه به تغییر رفتار مشتریان در سالهای گذشته، دیگر دکوراسیون داخلی فروشگاه تنها یک المان زیایی نیست، بلکه با ارتباط مستقیم با میزان فروش شما دارد. در این یادداشت نکات مهمی را در رابطه با دکوراسیون فروشگاه  شما یاد می دهیم که با به کارگیری آنها از افزایش فروش خود شگفت زده خواهید شد.

انگلیسی زبان ها ظرب المثلی دارند که میگوید « شیطان در جزییات است»، جزییاتی که بسیاری از فروشندگان و صاحبان برند به آن توجه ی ندارند اما می تواند در نحوه رفتار مشتری بسیار تاثیرگذار باشد.

دکور فروشگاه شما در قدم اول باید بتواند مشتریان را به ورود به فروشگاه شما ترغیب کند، پس از آن مشتری را به بررسی محصولات بیشتر ترغیب نماید و با چیدمان هوشمندانه مشتری را در مسیرش از ورود به سمت صندوق فروشگاه به خرید بیشتر ترغیب نماید.

 

منطقه سبز

منطقه سبز به محدوده ی ۵ متری ورودی فروشگاه شما گفته میشود، جایی که مشتری شما از مشتری خارجی به یک عضو از فروشگاه شما تبدیل می شود. جایی که اولین برداشت و قضاوت را در مورد فروشگاه شما در ذهن مشتری شکل میگیرد، توجه مشتری در این هنگام معطوف به قیمت ها، نورپردازی، فیکسچر ها، رنگ ها و … هاست و در ۹۹٪ مواقع به محصولات و یا پوستر های شما در آن منطقه توجهی نمی کند.

 

راست، راست، راست

 

یک اصل اثبات شده در رفتارشناسی مشتریان این است که اکثر مشتریان پس از ورود به فروشگاه به صورت ناخوداگاه به سمت راست گردش می کنند. در نتیجه اولین دیواری که ایشان می بینند یکی از مهمترین مراکز خودنمایی چیدمان شما محسوب میشود، به این دیوار در اصطلاح دیوار قدرت نیز گفته می شود. سعی کنید بهترین محصولات خود را در این قسمت قرار دهید.

 

مسیر مخفی

 

اگرچه نحوه ی بکارگیری این متد با توجه به متراژ فروشگاه شما متغیر است اما پس از دانستن نحوه ی چرخش مشتریان به سمت راست، اینک نوبت این است که با استفاده از المان های تاثیرگذار مشتری را به طی مسیری دعوت کنید که ایشان را در معرض مشاهده ی تمامی محصولات شما قرار دهد، بدین ترنتیب شما شانس خرید مشتری را به مراتب افزایش داده اید.

 

سرعت را کاهش دهید

با توجه به تمام انرژی و زمانی که شما صرف نحوه ی چیدمان محصولات خود نموده اید، بسیار حیف است که مشتریان با سرعت از کنار آنها گذر کنند و توجهی به آنها نداشته باشند، مشتریان نیز همانند ماشین ها به سرعت گیر احتیاج دارند، شما می توانید با استفاده از المان های بصری متفاوت و متنوع سرعت گیر هایی برای مشتریانتان قرار دهید، که ایشان را بیشتر در مسیر فروشگاه شما قرار دهد و در نتیجه شانس خرید ایشان را افزایش دهد.

 

راحتی مشتری را فراموش نکنید

 

تحقیقات نشان داده که اگر مشتری احساس راحتی و آرامش نکند، به سرعت فروشگاه شما را ترک می کند، یکی از بارز ترین این ناراحتی ها امکان شانه به شانه شدن مشتریان به دلیل کمبود فضا مابین فیکسچرهای محصولات شما می باشد. فضا را به گونه ای مهندسی کنید که هرچه بیشتر از امکان بروز این اتفاق پرهیز نمایید.

یکی دیگر از امکاناتی که شما می بایست برای فروشگاهتان فراهم آورید، امکان نشستن و استراحت برای مشتریان و مهمتر از آن در دکوراسیون فروشگاه ، همراهان ایشان است. همراهانی که اگر شما به فکر راحتیشان نبوده باشید می توانند به کم حوصلگی مشتری شما را وادار به ترک فروشگاهتان کنند

دکوراسیون داخلی فروشگاهی

 

دکوراسیون داخلی فروشگاهی چیست و چگونه باعث افزایش فروش ما می شود

دکوراسیون داخلی فروشگاه یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش فروش یک برند و یا بوتیک به شمار می آید، چه در کشاندن مشتریان گذری به داخل فروشگاه و چه در ترغیب ایشان به خرید یک و یا چند عدد از محصولات ما.

اما متاسفانه در کشور ما بیش آن که به هویت اصلی دکوراسیون فروشگاه که همانا جا نمایی محصولات (visual merchendising) می باشد توجه شود به کاغذ دیواری و یا کفپوش و … توجه می شود.

به جاست اگر بگوییم طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهی به کلی از طراحی های دیگر جداست، اگر در طراحی های دیگر اولیت با هنر است، در این طراحی شما اگر زیباترین فضا را هم فراهم کنید، باز هم ممکن است در فروش محصولات خود موفق نباشید.

در این یادداشت سعی می کنم درکی کلی از مقوله طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهی ارائه نمایم. امیدواریم که شما نیز به همان اندازه که من از نوشتن این یادداشت لذت می برم از خواندن آن لذت ببرید.

 

دکوراسیون داخلی فروشگاهی چیست؟

 

دکوراسیون داخلی فروشگاهی تلفیق هنر معماری و علم روانشناسی فروش است.

هنری که با انتخاب طرح ها و رنگ ها آغاز میشود، با ویترین های جذاب مشتریان را مبهوت خود می کند، با نور پردازی و موسیقی با روح مشتری ارتباط برقرار می کند و با بیان داستان برند شما به اوج می رسد و اینچنین، تجربه ای بی بدیل را برای مشتریان شما فراهم می کند.

تجربه ای که می تواند به تنهایی همه را مشتاق به بازگشت به فروشگاه شما بکند، اما آیا این کافیست؟

متاسفانه خیر، فروش تنها با فضای زیبای مغازه شما میسر نمی شود. روانشناسی مشتریان نیز بسیار مهم است. امروزه مشتریان راحتی را بر ارزانی ترجیح میدهند، چیدمان فروشگاه شما باید بگونه ای باشد که کوچکترین مزاحمتی را برای مشتریان شما فراهم نکند.

در همین جا به یک باور اشتباه اکثر فروشندگان اشاره می کنم: محصول بیشتر = فروش بیشتر.

 

 در دکوراسیون فروشگاه نه تنها تحقیقات بسیار زیادی پیرامون این نظریه که < فراهم آوردن انتخاب های بیشمار برای مشتری، ایشان را از خرید منصرف می کند > انجام گرفته که همه متفق القول این نظر را که تایید می کنند، بلکه تعداد زیادی از فروشندگان حتی فضای مناسب برای تعداد زیاد محصولات را هم در اختیار ندارند و با چیدمان بیش از حد محصول تنها مشکلات و مزاحمت را برای خریدار فراهم آورده و ایشان را فراری می دهند.

 

نکته ی دیگری که علاوه بر تخصیص فضای مناسب رفت و امد و حفظ آرامش مشتری باید در نظر داشت، تخصیص فضایی مناسب برای چیدمان به حالت ست بندی است.

 

این نکته مخصوصا برای برند ها و بوتیک هایی که تنوع محصول دارند بسیار ارزشمند خواهد بود، فرض را بر این بگیرید که برند شما محصولاتی از قبیل : کت و شلوار، شلوار، پیراهن، تی شرت، کفش، کاپشن و … را عرضه می کند، اگر شما هر کدام از این محصولات را در منطقه ای متفاوت قرار داده باشید، مشتری خود را از این طرف فروشگاه به آن طرف آن خواهید کشاند و در آخر ایشان را خسته کرده و فراری می دهید.

 بهتر این است که شما با پخش کردن محصولات و ست بندی آنها نه تنها کار را برای مشتری آسان کنید بلکه با نمایش بهتر لباس ها ایشان را به خریدن محصولاتی که حتی قصد خریدش را نداشت نیز ترغیب کنید.

با این حال بهترین حالت چیدمان تلفیق دو حالت بالا است، بدین ترتیب شما نهایت آرامش را برای مشتریانتان فراهم می آورید.

رنگ بندی محصولات عامل اصلی در تراکم چیدمان است و تراکم چیدمان سرطانی وخیم اما قابل درمان است، به همین دلیل یکی از نکاتی که همواره به مشتریانم پیشنهاد می کنم، مخصوصا آنهایی که از فضای کافی برخوردار نیستند، داشتن انباری کوچک و مدیریت شده داخل فروشگاه است، بدین ترتیب شما می توانید تمامی محصولات خود را در ۲ الی ۳ رنگبندی پرفروش با تراکم مناسب داخل فروشگاهتان به نمایش بگذارید و مابقی رنگ بندی را در انبار کوچک قرار داده و به درخواست مشتری به ایشان نمایش دهید.