ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ویژگی های سبک طراحی و دکوراسیون مینیمالیسم

 

این سبک دکوراسیون و معماری داخلی نهایت صحت و دقت است و هیچ چیزی بیش از حد و زیادی نیست ، بدون زمینه ای گزاف و مجلل.همین طور که از اسم این استایل مشخص است، تاکید این سبک بر سادگی و بی آایشی است.

رنگ های مورد استفاده در این سبک ممکن است خیلی تیره و خسته کننده یا روشن باشند، یا در برخی موارد ممکن است از رنگ های درخشان و نمایشی استفاده شود. اجزا و وسایل مورد استفاده در یک مکان با طراحی داخلی مینیمالیست همین طور با اشکال هندسی مثل مربع، مستطیل و دایره می باشند، اما سطوح و ظواهر همه چیز صاف و ساده ، بدون جزئیات و بی آلایش است.

 

3- سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

 

این سبک دکوراسیون داخلی یک سبک پالوده، توسعه یافته، با جزئیات و ریزه کاری های فراوان که در ساختار مبلمان و وسایل روشنایی و غیره یافت می شود. مبلمان و لوازم دیگر حکاکی شده و منبت کاری شده هستند. یک منزل با طراحی دخلی کلاسیک با چیزهای گلدار، و باگل و گیاه و اشکال افسانه ای مزین شده است.

 

4- سبک دکوراسیون داخلی روستیک

 

سبک روستیک در فضاهای ویلایی کاربرد دارد و کوشش آن در به درون خانه کشیدن طبیعت خالص است. البته ساختار خام و نپخته ای دارد و دارای اجزائی ناصاف و کمی زمخت است. مبلمان و وسایل روشنایی گاها از کنده درخت، تنه و شاخه ی درختان و الیاف و کنف ساخته می شوند. این سبک در خانه های ویلایی و کوهستانی و روستایی یافت می شود.

 

5- سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک با تفسیر جدید

 

این سبک دکوراسیون داخلی، سبک پالوده شده و با شکوهی است. سبکی است که جزئیات سبک کلاسیک با رویکردی جدید در آن یافت می شود. فرم کلی سبک کلاسیک از لحاظ ساختاری و همین طور برخی لوازم منزلی که در سبک کلاسیک وجود دارد در این سبک حفظ شده است و با عناصر مدرن ترکیب شده اند. این سبک تلفیقی بین قدیم و جدید است.

 

6- سبک دکوراسیون داخلی ماوریک (تک رو)

 

این سبک دکوراسیون داخلی بخشی از سبک مدرن است. این سبک نوین، مبتکرانه، غیرمعمول  و خلاف عرف و بدون قیود و قانون است. ساختار این سبک به گونه ای است که از وسایل و احجام هم پوشان استفاده می کند. رنگ ها کاملا تصادفی انتخاب می شوند حتی رنگ های مورد استفاده برای یک اتاق.

 

7- سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

 

تمیز بودن، کم کردن جزئیات و توجه به سادگی ازخصوصیات بارز سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی است فریم غالب در آن مربع است. وجود عناصر خاصی مانند: تاتامی مت(کف پوش حصیری بافته شده از ساقه برنج) واشیتسو(اتاقی پوشیده شده از تاتامی مت) درهای کشویی، میز کوتاه و صندلی آن به نام زابوتن. توکونرما: اتاقک آلاچیق مانند و همینطور کاکمونو. سوئی سکی، ایکبانا، بن سای، توری از ویژگی های این سبک است. باغ آرایی ژاپنی که تحت تأثیر آئین های شینتووذن بوده جلوه خاصی به آن بخشیده است.

 

8- سبک دکوراسیون داخلی چینی

 

سه اصل مهم در این سبک دکوراسیون داخلی وجود دارد: سادگی، انرژی و طبیعت؛ که مهمترین اصل پیدا کردن مکان مناسب برای هر وسیله می باشد. کاربرد چوب به عنوان یک متریال طبیعی در این سبک زیاد دیده می شود. کاربرد اصول فنگ شویی (باد و آب). برقراری اعتدال میان انرژی ها یکی دیگر از خصوصیات سبک چینی است. عناصر مهم درفنگ شویی: آب، آتش، خاک، چوب و فلز هستند. مهمترین اصل فنگ شویی پرهیز از انباشتگی و بی نظمی و اصل دیگر دقت در رنگ محیط اطراف است. گیاه بامبو به نحوی اعجاب انگیز هر ۵ اصل فنگ شویی را وارد محیط می کند. رنگ های اصلی کاربردی در این سبک مشکی، طلایی، زرد و قرمزهستند.

 

9- سبک دکوراسیون داخلی مراکشی

 

طراحی داخلی این سبک دکوراسیون داخلی معروف است به سبک عجیب و غریب. عناصر اصلی در آن فرش، کاشی، ظروف رنگی، سفال فانوس، آثار فلزی، کف پوش سفالی قرمز، سکوهای بیرون زده از دیوار، مبلمانی با چوب های منبت و مشبک، سایه بان بالای تخت، حیاط اندرونی (ریاض)، چراغ های خفا، کاشی زلیج و تجین است. رنگ های مورد مصرف آبی فیروزه ای و کبود، سفید و سبز هستند.

 

10- سبک دکوراسیون داخلی مصری

 

هنر مصری سبک هنر توصیفی است. استفاده زیاد از سنگ های طبیعی مثل آهک و حجم های مکعبی، حجیم و خطوط مستقیم ستون های قطور و منقوش و پنجره های مشبک چوبی با رنگ تیره در معماری مصری و نوع خاص پرسپکتیو آن و همچنین استفاده از عناصر بارزی مانند: مصطبه (مقابر اشرافی)، هیرو گلیف (بارزترین نقوش دکواتیو مصری )، ستون های کوتاه و چاق، هیروگلیف، نقاشی ساکن و خشک، نقاشی پر رنگ و لعاب، نقاشی روی پاپیروس، نقش کنده کاری شده روی دیوار، رابطه نزدیک با طبیعت، لوتوس، آنخ (کلید زندگی یا کلید نیل )، خدای مات، آنوبوس، خپری (سوسک بالدار)، آمن، وجت، ایارت، اوروبوروس، بست، کانوپیک، اوبلسیک. در دکوراسیون مصری وجود طاقچه هایی پر از اشیاء تزئینی و مجسمه و… دردل دیوار ها  جلوه خاصی به این سبک بخشیده است.

 

11- سبک دکوراسیون داخلی هندی

 

بارزترین عنصر در این سبک دکوراسیون داخلی رنگ است. وجود تزئینات کوچک مانند قلیان، شطرنج، سوزن دوزی ظریف، چهل تکه و مندیر ( معبد کوچکی که هر جایی در خانه غیر از اتاق خواب می توان قرار داد) و استفاده از نقوش شیوا، لاکشمی، گانشا و همینطور نقش فیل (اعتقاد هندوها بر به ارمغان آوردن ثروت) از خصوصیات آن محسوب می شوند.

 

12- سبک دکوراسیون داخلی رومی باستانی

 

یکی از ویژگی های هنر روم باستان استفاده بجا از تزئینات و مجسمه سازی است، ابداع استفاده از سردیس بجای مجسمه کامل در این دوران بروز کرد و از عناصر بارز آن می توان به: فرسکو، کاتورا، پانتئون، موزلییک های رومی، باسیکیا، لامپ های رومی، فوروم، کلسئوم، کاتاکومب اشاره کرد. طاق های نیم دایره، استفاده از موزائیک بر دیوار، نواره، آب نما، سونا و استخر و تبدیل نقاشی دیواری به کاغذ دیواری از رنگ خصوصیات معماری این سبک دکوراسیون و معماری داخلی هستند.

در مبلمان به سبک رومی تأکید بر استفاده مختصر از مبل و صندلی است و بیشتر از تزئیناتی مثل موزائیک ها و نقاشی های دیواری و پارچه های منقوش و اشیاء دکوراتیو استفاده می کنند. استفاده از صحنه های جنگ گلادیاتورها به عنوان قطعات موزاییک شده و تمایز دهنده ای برای دکور منزل اشراف با عامه بوده است.

تاریخ سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم (ساده گرایی)

 

ساده گرایی یا ساده پسندی یا مینیمالیسم (به انگلیسی: Minimalism) یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی در معماری داخلی  بنیان گذاشته است.

 

ساده گرایی را می توان زاییده هنرمندان روس دوره پس از انقلاب اکتبر روسیه دانست که ساختارگرا بودند و به خلاصه نمایی و اشکال هندسی گرایش داشتند.

 مانند مالویچ با اثر «سفید روی سفید» تجربیات هنرمندان روسیه در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بر هنرمندان اروپا و امریکا مانند مجموعه تابلوهای تماماً سفید رابرت راشنبرگ جوان و کارهای تک رنگ ایو کلین، و سری آکروم پیرو مانتزونی اثر گذاشت و به نوع دیگری بر کارهای مین کاری روی مس رابرت ریمن و آثار اگنس مارتین که ترکیب شیارهای نامحسوس روی زمینه تک رنگ بود، تاثیر گذاشت.

 

ساده گرایی در شکل های مختلفی از طراحی و هنر، به ویژه در هنرهای تجسمی و موسیقی استفاده می شود.

ساده گرایی پس از جنگ جهانی دوم، در هنر غرب به وجود آمد و بیشتر از سوی هنرمندان هنرهای تجسمی آمریکایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی، گسترش پیدا کرد.

 ساده گرایان بر این باورند که با زدودن حضور فریبنده ترکیب بندی و کاربرد موارد ساده و اغلب صنعتی که به شکلی هندسی و بسیار ساده شده قرار گرفته باشند، می توان به کیفیت ناب رنگ، فرم، فضا و ماده دست یافت.

از هنرمندان این سبک می توان به دیوید اسمیت، دونالد جاد، ارنست تروا، سول لویت، کارل آندره، دن فلاوین، رابرت رایمن، رونالد بلادن و ریچارد سِرا اشاره کرد.

 

آثار هنرمندان مینیمالیست در معماری داخلی   گاه کاملاً تصادفی پدید می آمد و گاه زاده شکل های هندسی ساده و مکرر بود. ساده گرایی نمونه ای از ایجاز و سادگی را در خود دارد و بیانگر سخن رابرت براونینگ است:

Less is more (کمتر غنی تر است).

معرفی ترمووود ( ترموود)

 

تقریباً همیشه برای بشر روشن بوده است که سوزاندن سطح چوب در آتش، آن را برای استفاده در فضای بیرونی مقاوم‌تر می‌کند و از دوران باستان از این روش برای افزایش مقاومت چوب‌هایی که در معرض شرایط آب و هوایی بیرونی و آلاچیق  قرار داشته‌اند استفاده می‌شده است.

 

مطالعه علمی تیمار حرارتی چوب اولین بار در دهه 1930 انجام گرفت. گسترده‌ترین و کامل‌ترین پژوهش‌ها را انجمن ترمووود فنلاند (VTT) انجام داد.

 

 در نتیجه‌ی این تحقیقات انجمن ترمووود فنلاند روشی برای تیمار حرارتی چوب ابداع نمود که با نام ترمووود شناخته می‌شود.

 

انجمن ترمووود فنلاند با همکاری صنایع محصولات چوبی فنلاند فرایند تیمار حرارتی چوب را در مقیاس صنعتی توسعه داده و مجوز اجرای فرایند ترمووود را به شرکت‌های عضو می‌دهد.

 

 ترمووود یا ترمو چوب حاصل فرآیند خشک کردن چوب با حرارت ۳۲۰ درجه سانتی گراد در معرض بخار آب و گردش هوا می‌باشد.

 

 در این فرآیند مغز چوب یا داخلی‌ترین قسمت چوب به دمایی بین ۱۸۵ تا ۲۱5 درجه سانتی گراد می‌رسد.

 

بسته به گونه چوبی که تحت این فرآیند قرار می‌گیرد، و ضخامت و رطوبت اولیه چوب پس از رسیدن مغز چوب به این دما، دما به مدت 2 تا 3 ساعت ثابت می‌ماند.

 

استفاده از بخار در فرآیند ترمووود ویژگی‌های شیمیایی چوب را تغییر می‌دهد.

 

 در نتیجه فرایند ترمووود رنگ چوب تیره می‌گردد و توزیع رطوبت در چوب یک‌نواخت می‌شود و خاصیت عایق حرارتی آن نیز بهبود می یابد.

 

در تیمار حرارتی ترمووود چوب در مقابل پوسیدگی مقاوم می گردد؛ هم‌چنین بیش‌تر ویژگی‌های نامطلوب چوب تا حد زیادی از بین می‌رود. دمای بالایی که به ترمووود اعمال می‌شود باعث شکسته شدن زنجیره های سلولزی و تجزیه اسیدها و خروج عمده رزین چوب می‌شود و محیط را برای رشد ریز ارگانیسم‌ها و حشرات و انواع قارچ و کپک نامناسب می‌سازد.

 

در فرآیند ترمووود در آلاچیق ، نخست با اعمال گرمای بالا رطوبت چوب به صفر می‌رسد و در آخرین مرحله از فرآیند با اعمال رطوبت به حدود ۴ تا ۶ درصد می‌رسد. حاصل این رطوبت‌دهی نهایی افزایش مقاومت چوب ترمووود در برابر تاب برداشتن، تغییر ابعاد و جا به جا شدن است.

اندازه غرفه

 

تعیین اندازه یک غرفه بر اساس ذوق و سلیقه نیست و صرف بزرگی به اعتبار شرکت نمی افزاید و کوچک بودن نیز

ممکن است نتواند اهداف شرکت را محقق نماید لذا برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه سازی  می بایست

 

تعداد کالاهای نمایشی، اندازه و حجم ارایه آنها، نیاز به فضای مذاکره و تشریفات و .... را با بودجه متناسب اختصاص یافته از طرف شرکت در نظر گرفت و اندازه غرفه را بطور نسبی محاسبه نمود.

 

برای انتخاب بهترین اندازه غرفه موارد زیر مد نظر قرار گیرد.

 

1- اهداف حضور در نمایشگاه، که تعیین کننده بودجه و محصولات قابل ارایه نیز می باشد.

 

2- روش نمایش و تعداد و اندازه محصولات قابل ارایه در غرفه

 

3- کسب اطلاعات کافی از تعداد بازدیدکننده و مشارکت کننده در نمایشگاه و جذب تعدادی از آنها (با توجه به سیاست های شرکت)

 

 و داشتن فضای مناسب برای ورود و یا مذاکره که در محاسبه فضای غرفه مهم است.

 

4- کیفیت برگزاری نمایشگاه و سیاست های شرکت جهت ارتباط پذیرایی مناسب با اختصاص فضای VIP

 

5- تعداد کارکنان غرفه سازی و وسایل مورد نیاز آنان جهت انجام امور محوطه

 

6- داشتن جلسات آموزشی و یا ارایه و معرفی کالا و خدمات توسط لوازم سمعی و بصری

نکات غرفه سازی

 

چنانچه قبلا در نمایشگاه حضور داشتید مستحضر هستید در غرفه های عمومی به ازاء هر 12 متر تنها یک عدد میز و دو عدد صندلی در اختیار شما قرار داده می شود

 و الباقی اجناس مورد نیاز از قبیل مبلمان , آب سرد کن , ویترین , تابلو , بنر و .. می بایست توسط شرکت کننده تهیه شود .

 

اگر شما قصد غرفه سازی با طرح دلخواه خود را دارید ( ساخت غرفه خود ساز و اجاره تجهیزات نمایشگاهی  ) و یا نیاز به تجهیزات اضافی برای غرفه خود دارید با مراجعه به وب سایت غرفه  و تماس با شرکت غرفه تمامی اقلام در کوتاهترین زمان درب غرفه در اختیار شما قرار می گیرد .

 

 

خدمات قابل ارائه

 

 1. طراحى و ساخت غرفه هاى خودساز با مجوز (گرید A)

 

2. اجراى سیستمهاى مدولار و اسپیس فریم

 

3. طراحى واجراى دکوراسیون داخلى

 

4. اجاره تجهیزات نمایشگاهى

 

 در سال های اخیر با توجه به رقابت و حضور شرکت های مطرح در اصناف مختلف هر یک از شرکت ها توجه خاصی به نوع حضور در نمایشگاه و تبلیغات برای حضوری در خور شأن مجموعه خود دارند.

 یکی از راه های موثر برای حضوری پر رنگ ساخت غرفه با طرحی خاص می باشد و همین امر باعث گرایش اکثر شرکت های بزرگ به ساخت غرفه های چوبی با طرح های زیبا گردیده است.

تفاوت این نوع غرفه سازی با غرفه سازی های نوع دیگر که در بالا توضیح داده شد در این است که در غرفه سازی چوبی با توجه به استفاده از نئوپان و ام دی اف (MDF) و بعضا آهن میتوان بدون محدودیت (البته در چارچوب قوانین نمایشگاه)از طرحها و رنگهای مختلف استفاده کرد طوری که طرح گویای زمینه و نوع فعالیت باشد.

 

برای این نوع غرفه سازی در ابتدا مشارکت کننده با یکی از شرکت های دارای گرید وارد مذاکره شده و فرم مربوط به غرفه سازی را تکمیل و به همراه پلان غرفه برای آن شرکت ارسال نماید.

 

مرحله بعدی ارائه طرح توسط شرکت غرفه ساز با توجه به اطلاعات مندرج در فرم می باشد.

 

در صورت تایید طرح و توافق طرفین ، قرارداد منعقد و پس از اخذ مجوز از ستاد مربوطه مراحل ساخت انجام می شود.

 

در این نوع غرفه سازی عمدتا اجاره تجهیزات نمایشگاهی مربوط به غرفه از قبیل مبل ، میز ، صندلی و غیره در طرح منظور و توسط شرکت غرفه ساز تامین می گردد.