ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

چطور از دیوارهای آجری در دکوراسیون استفاده کنیم؟

 

اختصاص یک دیوار آجری با بافت خاص خود عمق و حس گرمی به فضا می‌دهد. از این نوع دکوراسیون می‌توان به خصوص در خانه یا آپارتمان‌های داخل شهر استفاده و طرح های جالبی با آن پیاده کرد.

 

نظر طراحان و افراد در مورد نحوه استفاده از این دیوار در دکوراسیون اتاق متفاوت است.

 

بعضی مایلند آن را رنگ دلخواه و خاصی زده، عده‌ای دوست دارند اشیاء دکوری از آن آویزان کنند و بعضی آن را به عنوان طاقچه مورد استفاده قرار دهند.

 

دیوار آجری را رنگ کنید

 

یکی از روش‌های معمول در دکوراسیون دیوارهای آجری، رنگ کردن آن‌هاست. بسیاری از طراحان به جای ساده نگه داشتن آن‌ها، ترجیح می‌دهند آن را رنگ خاصی کنند که با طرح اتاق هماهنگ باشد. بعضی مایلند هم رنگ بقیه دیوارها باشد و آن‌ها که اهل ریسک بیش‌تر هستند دوست دارند متضاد با سایر چیزها بوده تا بیش‌تر به چشم آید.

 

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند با کشیدن تصویر خاصی روی این دیوارها از این ایده در اتاق خواب بچه‌ها استفاده کنند.

 

وسایل تزیینی روی آن آویزان کنید

 

یکی از روش‌های ساده در دکوراسیون، تزیین دیوارهای آجری ساده است.

 

فقط کافیست برای نصب به جای میخ از پیچ استفاده کنید و روی آن آینه، کارهای هنری، صنایع دستی و قاب‌عکس آویزان کنید.

 

همچنین می‌توانید با زدن چند طبقه، جایی برای قاب‌عکس‌ها یا شمع‌ها داشته باشید و این قسمت از خانه را مورد توجه قرار داده و بافت خاصی به اتاق دهید.

 

 

به صورت طاقچه از آن استفاده کنید

 

استفاده دیگر از آجرها در  دکوراسیون اتاق به کار بردن آن‌ها به شکل طاقچه به خصوص در بالای شومینه است. در صورت نداشتن شومینه از آن به عنوان طاقچه برای نشان دادن موارد خاص استفاده کنید.

 

در صورتی که دکوراسیون شما جدید یا مدرن است بهتر است از طاقچه‌ای چوبی و در صورتی که سبک سنتی دارد، از آجر یا سنگ استفاده کنید.

اشتباهاتی که باعث بهم ریخته نشان دادن خانه می شوند

 

دکوراسیون و چینش لوازم خانه یک هنر است که می توان آن را یاد گرفت. گاهی با وجود تمیز کردن و مرتب کردن خانه همچنان حس می کنید بهم ریخته است. در ادامه به بررسی اشتباهاتی که باعث بهم ریخته نشان دادن خانه و دکوراسیون منزل می شوند می پردازیم.

 

مشکل از تابلوی هنری است

استفاده از یک تابلو نامربوط به دکور خانه و یا تابلویی که سایز مناسبی نداشته باشد می تواند به راحتی یک فضا را بی نظم نشان دهد. بسیار مهم است تابلویی که آویزان می کنید به رنگ دیواری که پشتش است بیاید. تابلویی که خیلی کوچک باشد می تواند باعث بی نظمی شود، و تابلویی که بیش از حد بزرگ باشد می تواند اتاق را کوچک و بی الگو نشان دهد. توصیه می شود هر قطعه از لوازم دکور به شکلی به قطعات دیگر مربوط شود. برای مثال اگر فرشی ۵ فوتی دارید، تابلویی ۴ فوتی انتخاب کنید. هنر در برقرار کردن ارتباط بین وسائل خانه است.

بسیار مهم است تابلویی که آویزان می کنید به رنگ دیواری که پشتش است بیاید

 

 

استفاده از لوازمی که به مراقبت زیاد احتیاج دارد

 

اگر نمی خواهید دائما در حال اسپری کردن و پاک کردن باشید، پس بهتر است از وسائلی که دائما به تمیز کردن و رسیدگی نیاز دارند دور بمانید. برای مثال گرد و غبار بیشتر خود را روی سطوح تیره یا چوبی نشان می دهد. همچنین اثر انگشت نیز روی شیشه ها و آینه ها بیشتر خودنمایی می کند. همیشه حواستان به وسائلی که زودتر کثیف می شوند باشد و ابتدا آنها را تمیز کنید.

 

پس بهتر است از وسائلی که دائما به تمیز کردن و رسیدگی نیاز دارند دور بمانید

 

کهنه به نظر آمدن دیوارها

 

بهتر است بیشتر به سمت رنگ های روشن و آسمانی بروید. رنگ های گرفته ممکن است فضا را کثیف و قدیمی نشان دهد. این بدان معنا نیست که این رنگ ها بد هستند، فقط مقداری حس قدیمی بودن را منتقل می کنند، و معمولا مردم چیزهای قدیمی را با شلختگی مرتبط می کنند.

 

بیشتر به سمت رنگ های روشن بروید، رنگ های گرفته فضا را کثیف و قدیمی نشان دهد

 

 

قاب عکس هایتان کج است

 

برای چیدمان چندین عکس در کنار هم یا به شکل گالری، توصیه می شود از قبل برنامه ریزی کنید. ابتدا به چیدمان دلخواهتان برسید و جای هر قاب را مشخص کنید و سپس با دقت و طوری که محل قرار گرفتن قاب ها شلوغ و بی نظم جلوه نکند آنها را بچینید. گاهی قاب ها مانع یکدیگر می شوند و همین باعث شلخته شدن گوشه ای از خانه می شود. اگر می خواهید قاب ها را آویزان کنید نیز باید حتما از قبل برای تمام قاب ها برنامه بریزید تا الگویی بد شکل روی دیوار به وجود نیاید.

 

در دکوراسیون منزل برای چیدمان چندین عکس در کنار هم یا به شکل گالری، توصیه می شود از قبل برنامه ریزی کنید

 

سیم ها در معرض دید هستند

 

هیچ چیز به اندازه یک مشت سیم درهم فرو رفته نمی تواند بهم ریختگی را نشان دهد. تمام این نقاط خانه را شناسایی کنید و با راهی هوشمندانه این اشکالات را بپوشانید. برای مثال سیم های کامپوتر را می توانید از پشت میز یا پشت دکور رد کنید و سیم هایی که آویزان است را در یک سبد زیر میز بگذارید.

 

 

چیدن خانه برای جلوگیری از بهم ریختگی, تکنیک های چیدمان خانه

 

راهی هوشمندانه برای سیم های درهم فرو رفته و بهم ریختگی پیدا کنید

 

در وسائل دکوری زیاده روی کرده اید

وقتی لوازم دکوری را روی میزها یا قفسه ها می چینید مطمئن شوید همه چیز گروه بندی شود، همچنین مطمئن شوید بین وسائل فضا باشد، مثلا روی دیوار یک فضای بزرگ سفید لازم است. اگر روی یک میز همه چیز گروهی چیده شود ( مثلا در سه گروه ) بیشتر به چشم می آیند. داشتن دکوری زیبا به تعداد لوازم دکوری نیست، بلکه چیدمان مهم است.

 

داشتن دکوری زیبا به تعداد لوازم دکوری نیست، بلکه چیدمان مهم است

 

 

سایز قالیچه تان درست نیست

برای جمع و جور کردن فضای اتاق نشیمن، و یکپارچه کردنش، مطمئن شوید که قسمت جلوی تمام مبل ها درست بالای قالیچه قرار می گیرد.

 

برای یکپارچه کردن، مطمئن شوید که قسمت جلوی تمام مبل ها درست بالای قالیچه قرار می گیرد

 

کاناپه و بالش ها به نظر صاف نمی آیند

روکش چروک خورده و دفورمه شدن روکش کوسن ها می تواند باعث شلخته شدن هر اتاق نشیمنی شود. همه روکش ها را با دقت صاف کنید تا همه چیز یکسان و هموار باشد.

 

چطور با بودجه محدود تغییر دکوراسیون دهیم؟

 

کم پول بودن به معنی ثابت ماندن در یک محیط دلگیر و قدیمی و تحمل فضای یکنواخت آن نیست

 

تغییر دکوراسیون منزل ، خانه شما را تازه و مدرن کرده، امکان ابراز و اعمال سلیقه را به شما می‌دهد.

 

تغییر کلی با خرید وسایل جدید مانند مبل، دکور، پرده و رنگ امکان‌پذیر است. اما اگر بودجه شما محدود است، با کمی خلاقیت می‌توانید به ظاهر جدید و مورد نظر خود بدون تحمل هزینه زیاد برسید.

 

استفاده دوباره

 

جلوه تازه به خانه دادن به معنی تعویض همه چیز و از نو خریدن همه وسایل نیست. استفاده مجدد از آن‌چه قبلا داشته‌اید، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

 

در سایر اتاق‌ها، زیرزمین و انباری به دنبال وسایلی باشید که می‌توانید از آن‌ها مجددا استفاده کنید. یک لایه رنگ و لکه‌گیری به شما امکان می‌دهد ظاهری جدید به اشیاء قدیمی بدهید. به عنوان مثال، دوباره رنگ کردن یک قاب‌عکس قدیمی و تغییر عکس یا پرینت داخل آن می‌تواند آن را تبدیل به یک اثر هنری زیبا برای یک دیوار خالی کند.

 

از نظر بعضی‌ها معاوضه برخی وسایل با یکدیگر نه تنها اشکال و هزینه‌ای ندارد، بلکه ایجاد تنوع می‌کند.

 

حتی در میان افراد بی‌‌بضاعت هم افراد باذوقی هستند که به دنبال تغییر جو خانه هستند و برای تکمیل و تغییر وسایل خود از بازارهای دست دوم، بازیافتی یا حراج در گاراژ که در بسیاری کشورها مرسوم است، استفاده می‌کنند تا آن‌ها را نونوارتر ‌کنند.

 

ایجاد مرکز توجه

 

به جای تغییر در همه جا، یک قسمت را که بیش‌تر مورد توجه است انتخاب و تغییر دکوراسیون دهید.

 

اختصاص بودجه به یک قسمت و پرداختن به آن، باعث می‌شود کیفیت مواد مورد استفاده بالاتر رفته، بیش‌تر به چشم ‌آید. مثلا تغییر شومینه با کاشی جدید، رنگ کردن مجدد طاقچه آن، نصب مشعل تزیینی و قرار دادن یک اثر هنری جدید در بالای آن تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

 

 خود انجام دهید

 

تلفیق وسایل دکوری و انجام دکوراسیون توسط خود شما، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. هزینه بوم و رنگ معمولا ارزان‌تر از یک کار آماده به عنوان اثر هنری یا صنایع دستی است.

 

درست کردن یک شید ساده برای آباژور با وسایلی مانند مهره، وسایل تزیینی و چسب؛ جلوه تازه‌ای به آن می‌دهد.

 

اگر در کار چوب کمی مهارت داشته باشید، حتی می‌توانید خود تاج تخت‌خواب یا میز عسلی بسازید.

 

رنگ کنید

 

با رنگ، ظاهر و حس اتاق بدون هزینه زیاد تغییر می‌کند.

 

رنگ راه‌حل نسبتا ارزانی برای تغییر یک اتاق و دکوراسیون منزل است. چه کل اتاق را رنگ کنید یا یک دیوار را یا میز و صندلی؛ در واقع توانسته‌اید با یک قوطی رنگ جلوه تازه‌ای به آن‌ها بدهید.

 

استفاده از پارچه، راه‌حل دیگری برای رنگ و آب دادن به یک اتاق با توجه به بودجه موجود است. این تفاوت می‌تواند در قالب پرده جدید یا کوسن‌های رنگی باشد.

نکاتی برای انتخاب فرش خانه در دکوراسیون

 

فرش می‌تواند فضای حاکم بر کل فضا را تعیین کند اما انتخاب فرشی مناسب بیش از همه به اتاقی بستگی دارد که می‌خواهید آن را طراحی کنید. فرانک دی بیاسی که مدیر بخش طراحی داخلی است و پیتر مارینو که معمار و مدیر شرکت است، چگونگی انتخاب بهترین و مناسب‌ترین فرش را برای دکوراسیون منزل و خانه شما توضیح می‌دهند.

 

فرانک دوبیاسی (Frank de Biasi) طراح توضیح می‌دهد چگونه بهترین فرش را برای هر اتاق منزلتان انتخاب کنید. فرش می‌تواند فضای حاکم بر کل فضا را تعیین کند اما انتخاب فرشی مناسب بیش از همه به اتاقی بستگی دارد که می‌خواهید آن را طراحی کنید. فرانک دی بیاسی که مدیر بخش طراحی داخلی است و پیتر مارینو که معمار و مدیر شرکت است، چگونگی انتخاب بهترین و مناسب‌ترین فرش را برای خانه شما توضیح می‌دهند.

 

فرش‌ها یا قالیچه‌های اتاق خواب

 

فرش اتاق خواب باید فضا را آرام و مسالمت‌آمیز کند. فرش‌های رافیایی و پنبه‌ای پتروسون فلین در اتاق خواب مخصوص مهمان و مشرف بر ساحل پالم‌بیج محیطی خنک، مانند چشمه یا اسپا را فراهم می‌کند. دوبیاسی فرش بافت را برای تکمیل این فضا اضافه کرده است. دوبیاسی می‌گوید: می‌خواهید اتاق خواب را آرامش‌بخش و دنج نگه دارید تا خوابی دلنشین داشته باشید. به همین دلیل من هیچگاه فرش تیره‌رنگ را برای اتاق خواب استفاده نکرده‌ام. خود من رنگ‌های کم‌رنگ و آرامش بخش را ترجیح می دهم.

 

فرش اتاق خواب باید فضا را آرام و مسالمت‌آمیز کند

 

در طراحی اتاق خواب، از انتخاب طرح‌های برجسته و پرزرق و برق برای فرش‌ها اجتناب کنید زیرا این طرح‌ها فضای آرامش‌بخش اتاق را مخدوش می‌کنند. سعی کنید بیشتر از فرش‌های پنبه‌ای،‌ پشمی و ابریشمی استفاده کرده و از فرش‌ها یا قالیچه‌های نایلونی که الیاف تیز نامناسب و برجسته دارند دوری کنید. ابعاد فرش را بزرگ انتخاب کنید. دوبیاسی می‌گوید، فرش‌هایی که از یک دیوار تا دیوار دیگر را می‌پوشانند سبب بزرگ‌تر و آرام‌تر جلوه دادن اتاق می‌شوند و سر و صداهای بیرون و داخل اتاق خواب را کاهش می‌دهند.

 

فرش اتاق نشیمن

طراحی و چیدمان اتاق نشیمن می‌تواند شخصیت شما را نشان دهد. دوبیاسی در این باره می‌گوید در این اتاق، هر کاری می‌توانید انجام دهید. اتاق نشیمن واقعا مکانی است که می‌توانید در آن از طرح‌های برجسته و شلوغ استفاده کنید.

 

در اتاق نشیمن خانه‌ای در اسپن کلرادو، بیاسی وظیفه انتخاب فرشی را داشت که قرار بود کنار نقاشی بزرگ و پرطرحی قرار گیرد و بدون تحت‌الشعاع قراردادن تابلوی نقاشی آن را تکمیل کند. فرش کشمیری با بافتی ترکیبی از پشم و ابریشم به صورت راه راه در پس‌زمینه و ابریشم دست‌بافت با طرح‌های دایره‌ای بهترین انتخاب بود. به علت رنگ‌ها و طرح‌های برجسته در نقاشی، او طرحی تکرارشونده برای فرش انتخاب کرد تا طرح بر سایر فضای اتاق حاکم و غالب نشود. دی بیاسی در این باره می‌گوید: فرش نباید عنصری غالب بر اتاق باشد بلکه باید بخشی از طرح کلی موجود در اتاق و فضا را تشکیل دهد.

 

اتاق نشیمن معمولا دارای کف‌پوش‌های زیبایی از جنس چوب یا کاشی است به همین دلیل برای این اتاق نباید از فرش‌های بزرگی استفاده کنید که زمین را به طور کامل بپوشانند. فرش‌های این اتاق باید به اندازه کافی کوچک باشند تا دست کم برش یا بخشی از کف‌پوش‌ها را به نمایش بگذارند.

 

طراحی و چیدمان اتاق نشیمن می‌تواند شخصیت شما را نشان دهد

 

اگر رفت و آمد در اتاق نشیمنتان زیاد است، دوبیاسی پیشنهاد می‌دهد از قالی یا فرش پرزی و پشمی استفاده کنید زیرا تمیز کردن فرش پشمی آسان‌تر از ابریشمی، پنبه‌ای و پلاستیکی است و خاکروبی از زیر بافت‌های این فرش نیز آسان‌تر است و کمتر به خود خاک می‌گیرد.اگر اتاق نشیمنتان شکلی خاص یا غیرمتداول دارد از خود خلاقیت نشان دهید: می‌توانید از فرش‌ها یا قالی‌های باریک و کوچک استفاده کنید تا فضا را بپوشاند یا می‌توانید تعدادی قالی‌ قدیمی را به صورت گروهی بچینید.

 

فرش های قسمت ورودی

فرش های قسمت ورودی فضا اتاق های اطراف را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. برای ورودی این خانه در جنوب فلوریدا، بیاسی طرحی مراکشی را انتخاب کرد که با فرشی برجسته متعلق به اوایل قرن 19 تکمیل می‌شود و با دیوارهای راه راه و برجسته نیز همخوانی دارد. دوبیاسی می‌گوید: این طراحی شما را از فلوریدای جنوبی جدا کرده و حسی جدید به شما می‌بخشد.

 

برای فرش های قسمت ورودیخانه از فرش های مراکشی و راه راه استفاده کنید

 

 

به همین دلیل بهتر است در انتخاب فرش‌های ورودی دقت کنید و به بهترین شکل فضای مورد نظر خود را با آن‌ها نشان دهید. علاوه بر این، فراموش نکنید که فرش‌های این قسمت باید بادوام باشند چراکه رفت و آمد در این قسمت بسیار بیشتر از سایر قسمت‌ها و اتاق‌ها است به خصوص اگر افراد با کفش وارد خانه شما می‌شوند. این فرش خاص که بیاسی برای این خانه انتخاب کرده است خود کمی فرسوده به نظر می‌آمد و بیاسی در مورد این فرش می‌گوید: این فرشی قدیمی است و کمی کهنه به نظر می‌آید اما در عین حال بسیار بادوام است به طوری که راه رفتن‌های مداوم روی آن نیز آسیبی به ظاهرش وارد نمی‌کند.

 

اتاق غذاخوری

اتاق ناهارخوری یا غذاخوری فضایی برای دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در زمان تعطیلات است. بیاسی می‌گوید: هنگام انتخاب فرش برای ناهارخوری، من معمولا از فرش پشمی پرزی استفاده می‌کنم و آن را ترجیح می‌دهم. به دلیل این همه کشیده شدن پایه صندلی‌ها و میزها بر روی این فرش، ریختن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، این فرش مقاوم‌ترین و بهترین نوع فرش در مقابل آلودگی‌ها و سایش است.

برای دکوراسیون منزل و اتاق غذاخوری از فرش های پشمی پرزی استفاده کنید

 

در این خانه در کلرادو، اتاق ناهارخوری دو برابر اتاق بازی است. فرش پشمی پرزی ژن مایر نه تنها بسیار راحت تمیز می‌شود، بلکه بسیار نرم و راحت است به طوری که کودکان می‌توانند به راحتی روی آن بازی کنند.

 

فرش مخصوص حمام و پادری سرویس بهداشتی

 

در انتخاب فرش یا حصیر مورد استفاده در حمام از انتخاب فرش‌های بی‌کیفیت دوری کنید. شاید در وهله اول به نظر آید که نباید برای این فرش هزینه زیادی صرف کرد اما درست برعکس است و انتخابی فرشی باکیفیت و بادوام برای حمام لازم و مقرون به صرفه است.

به همین دلیل فرشی گرم و نرم و راحت را انتخاب کنید زیرا هر دفعه باید کف پای برهنه خود را بر روی آن بگذارید به خصوص اگر برای وارد و خارج شدن به حمام باید مستقیما روی آن پا بگذارید.

 

دوبیاسی می‌گوید: خانه رالف لورن (Ralph Lauren) را در نظر بگیرید که با مجموعه‌ای از وسایل ناواهو و بسیار زیبای سانتافه تزیین شده است. او در حمام از دو قالیچه ناواهو استفاده کرده است تا بر گرمی فضای حمام بیفزاید.

 

در انتخاب فرش یا حصیر مورد استفاده در حمام از انتخاب فرش‌های بی‌کیفیت دوری کنید

 

فراموش نکنید که نور و تمیزی نیز از جمله عناصر مهمی هستند که در طراحی حمام باید به آن توجه کرد. رنگ‌های سرد مثل مانند آبی کمرنگ بر زیبایی و حس پاکیزگی محیط تاثیر دارند. فراموش نکنید بهتر است قالیچه‌های این قسمت در اندازه کامل متناسب با محیط انتخاب شوند به طوری که به توالت بسیار نزدیک نباشند. می‌توانید از فرش‌های پنبه‌ای و زیبا استفاده کنید. بیاسی در این باره می‌گوید، ‌شستن این فرش‌ها بسیار راحت است. می‌توانید به راحتی آن‌ها را داخل ماشین لباس‌شویی بیندازید

رنگ در دکوراسیون داخلی

 

اگر از ما بپرسید که چه بخشی از نمای ظاهری دکوراسیون و معماری داخلی است که با روح و روان انسان بازی می کند ؟ بدون درنگ می گوییم که رنگ های بکار گرفته شده در دکوراسیون منزل  شما مستقیما، ذهن و مغز شما را درگیر حضور خودشان می کنند‌. از رنگ زرد شروع می کنیم، نورانی و پر انرژی است ودر واقع نمادی از خورشید است. با حضورش نشاط و شادابی را در دکوراسیون نمایان می کند. ولی فراموش نکنید از زرد فقط باید در حاشیه ها و جزییات بهره ببرید و نه بیشتر.

 

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ زرد

 

رنگ آبی ما را به یاد شاگرد ممتازهای دوران مدرسه می اندازد آرام و بی سر وصدا، سرش توی لاک خودش است و معمولا به جز سفید دوست و رفیق دیگری ندارد. این رنگ برای طراحی و تزیین دکوراسیون اتاق خواب رنگ بسیا مناسبی است.

 

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ آبی

قرمز رقیب اصلی آبی است چه در دکوراسیون و چه در زمین فوتبال. این رنگ با جذبه و خشن است و استفاده به جا و متناسب از آن می تواند خشم و هیجان کاذب را تخلیه کند. قرمز رنگی فانتزی و کمیاب در دکوراسیون ایرانی است ولی در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد چون قرمز اصلا شوخی سرش نمی شود.

 

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ قرمز

 

سبز رنگی است که حس امید ‌و سرزندگی را در تار و پودش دارد ونمادی از طبیعت است و همان آرامش و متانتی را دارد که آبی داشت. سبز هر چه روشن تر می شود زیبایی چشم نوازتر و سنگین تری به خود می گیرد و هر چه به سمت زیتونی میرود مردانه تر و زمخت تر می شود.

 

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سبز

 

نارنجی رنگی جوان پسند و پر هیجان است که با حضورش در دکوراسیون، گرما و صمیمیت را برای ساکنین سوغاتی می آورد. طرفداران طراحی دکوراسیون تشریفاتی و رسمی اصلا به سمت این رنگ نازک نارنجی نمی روند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ نارنجی

 

خوب نوبتی هم که باشد نوبت رنگ محبوب خانم های کوچولو و نوجوان در دکوراسیون منزل است. صورتی رنگی رمانتیک و با لطافت است که با خواهر خوانده اش قرمز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. بخاطر همین معصومیت و لطافت ذاتی اش است که محبوب قلب خانم ها شده است.

 

طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی با صورتی

 

سفید نماد پاکی و صلح است، سردی که این رنگ دارد هیچ رنگ دیگری ندارد و یک خنثی کننده تمام عیار است. افرادی که تندخو و عصبانی هستند بهتر است بیشتر از رنگ سفید و مقداری هم از رنگ های آرامبخش مثل سبز و آبی را در کنار این رنگ به کار ببرند.

 

طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی با سفید

سیاه پرقدرت و حاکم است و همین حس و حال را به ساکنین خانه هم منتقل می کند. ولی سیاه، رنگ پر ریسکی است یعنی احتمال اینکه نتیجه دلخواه را بدهد نسبت به رنگ های دیگر کمتر است. حتما باید برای به کار بردن این رنگ در دکوراسیون داخلی از مشاوره های یک تیم طراح متبحر سود برد.