ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ملاک قیمت‌گذاری در آیفون تصویری های داخلی

 

در مجتمع‌های بزرگ یک نفر برای خرید آیفون مراجعه می‌کند که می‌تواند رئیس هیئت‌مدیره یا مدیر ساختمان باشد.

 در خصوص ساختمان‌های در حال ساخت هم صاحب ملک یا پیمانکار تصمیم می‌گیرد. بابک ضرابی می‌گوید: برای یک ساختمان تک واحدی، خرید آیفون تصویری حداقل 350 و حداکثر 900 هزار تومان هزینه دارد. قیمت آیفون‌ها را شرکت‌های تولیدکننده تعیین می‌کنند که می‌تواند با توجه به نوع امکانات و چگونگی تهیه قطعات آنها، زیبایی، نوع برند متغیر باشد.

ضمن اینکه شرکت‌های تولیدکننده و یا واردکننده آیفون‌ها معمولاً بر توزیع محصولات خود در بازار نظارت دارند، بنابراین در صورت وجود اجناس تقلبی در بازار سریعاً وارد عمل می‌شوند تا اعتبار اجناس آنها خدشه‌دار نشود.

 

رقابت در بازار

 

علیرغم اینکه ایران در زمینه تولید آیفون پیشرفت‌های خوبی داشته است با این حال بسیاری از قطعات آیفون از جمله «ال.سی.دی» و دوربین در ایران قابلیت تولید ندارند و تکنولوژی این کار در ایران وجود ندارد.

رضا علایی، مدیر بازرگانی شرکت تامر، تولیدکننده آیفون‌های صوتی و تصویری به پیام ساختمان می‌گوید: قطعات اصلی آیفون‌ها از خارج وارد می‌شود که در بین آنها کشور چین در ردیف اول قرار دارد بنابراین در بحث قیمت باید دید که قطعات واردشده دارای چه کیفیتی هستند، چون محصولات چین درجه‌بندی شده اند.

برخی از شرکت‌ها از قطعات درجه پایین استفاده می‌کنند و از این طریق ممکن است قیمت آیفون‌های تولیدی آنها کمتر از سایر شرکت‌ها باشد.

از طرف دیگر، امکانات همه آیفون‌ تصویری  یکی است و کیفیت بیشتر آنها را نوع «ال.سی.دی» مشخص می‌کند. بنابراین مشتری نباید به دنبال برند خاصی باشد بلکه باید از فروشنده در خصوص کیفیت کالا بپرسد.

 

علایی ادامه می‌دهد: به طور معمول در یک مغازه باید برند‌های متنوع آیفون موجود باشد و قابلیت‌ها امکانات و مزیت‌های آن برای مشتری تشریح شود ولی از آنجا که فروشنده‌ها برای معرفی خدمات برندهای مختلف با مشکل مواجه می‌شدند در حال حاضر سعی می‌کنند تنها یک برند خاص را بفروشند تا در مقابل خدمات پس از فروش پاسخگوی مشتریان باشند.

 

مدیر بازرگانی شرکت تامر تاکید می‌کند: در حال حاضر رقابت تولیدکنندگان آیفون در ایران عادلانه نیست.

 کسانی که آیفون‌های خارجی را وارد می‌کنند به کیفیت و خدمات پس از فروش توجه چندانی ندارند. بنابراین برای غلبه بر مشکلات موجود و برخی تبلیغات مغرضانه، قطعاً باید آیفون تصویری ایرانی بخریم چون تولیدکننده از کارگر ایرانی استفاده می‌کند و از این طریق به اقتصاد ایران کمک می‌شود.

 

 

 

قیمت هود در بازار داخلی

 

در مورد هود نیز مانند سایر لوازم خانگی، قیمت‌های متنوع و متفاوتی در بازار به چشم می‌خورد. این کالا را می ‌توان با توجه به کشور سازنده، تک‌ موتوره یا دو موتوره بودن، اندازه، کیفیت، مدت گارانتی و... از 40هزار تومان تا 280 هزار تومان خریداری کرد.

 از طرف دیگر، قیمت هود با توجه به جنس قاب آن نیز تغییر می‌کند.

 در حال حاضر هودهایی که قاب فلزی و استیل دارند، گران‌تر از نمونه‌های شیشه‌ای و نمونه‌های شیشه‌ای نیز گران‌تر از هودهای با قاب پلاستیکی هستند.

 براساس اعلام فروشندگان لوازم خانگی، غالب متقاضیان هود هنگام خرید این کالا ابتدا به طرح و رنگ آن توجه می‌کنند و بیشتر به دنبال هودهای بی‌صدا می‌گردند، در صورتی که به گفته اکثر فروشندگان هود آشپزخانه صنعتی  و هواکش، هود بی‌صدا هنوز اختراع نشده و تمامی هودهای موجود در بازار صدا دارند.

 به این ترتیب، یکی دیگر از تفاوت‌های میان انواع هود، به نوع و قدرت صدای آنها مربوط می‌شود

 اما به‌طور کلی هودهای دوموتوره صدای بیشتری نسبت به یک موتوره‌ها داشته و صدای موتور هودهای با مارک متفرقه و چینی نیز بیشتر از نمونه‌های ایرانی و ایتالیایی است.

 

همچنین، موتورهای ایتالیایی کم صداتر از نمونه‌های ایرانی و موتورهای ایرانی shahrokhi  نیز کم صداتر از نمونه‌های چینی و بازار مشترک است.

 

کاربرد پالت

 

پالت‌ چوبی به شما کمک می‌کنند که هنگامی‌که مقادیر زیادی از کالا را جابجا می‌کنید یا مواد را ذخیره می‌کنید، مرتب و منظم باشند.

آنها کالاها را بالا و دور از رطوبت زمین حفظ می‌کنند و همچون یک پایه ثابت برای انبار کردن کالاهای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک پالت پلاستیکی استاندارد ۴۰ تا ۴۸ اینچ دارای برش‌هایی است و این امکان را فراهم می کند که چنگال‌های لیفتراک یا جک پالت برای به راحتی بلند کردن کالا، به زیر آن بلغزند.

 

چطور از پالت‌های چوبی در خانه‌باغ استفاده کنیم؟

 

فکر استفاده از وسایل موجود و به کارگیری مجدد آن‌ها به نحوی که نیاز شما را برطرف سازد، حد و مرزی ندارد. پالت‌ها جزو مواردی هستند که می‌توانید بسیار از آن‌ها استفاده کنید.

 

فکر استفاده از وسایل موجود و به کارگیری مجدد آن‌ها به نحوی که نیاز شما را برطرف سازد، حد و مرزی ندارد. پالت‌ها جزو مواردی هستند که می‌توانید بسیار از آن‌ها استفاده کنید.

با پالت‌ها در باغ هماهنگی ایجاد کنید.

 

 

آلاچیق

 

چهار ‌گوشه ‌پالت‌ را سوراخ کنید. طناب یا سیم از آن رد کنید و به عنوان تاب یا تخت خواب متحرک (ننو) از آن استفاده نمایید.

 

از پالت به عنوان باغچه کوچک عمودی یا جاگلدانی دیواری استفاده کنید. گل‌ها و گیاهان دلخواه را داخل آن بکارید. ابتدا پالت را به صورت افقی روی زمین قرار دهید تا گیاهان خود را بگیرند. بعد از مدتی آن را به صورت عمودی قرار دهید.

 

دو یا چند پالت برای ساختن نیمکت فضای باز بسیار مناسبند. روش درست کردن آن‌ها مانند تخت‌خواب است.

 

جک پالت دستی در برابر جک پالت با نیروی محرکه

 

انواع جک پالت

 

جک پالت دستی (Manual pallet jack)

 

جک پالت دستی فقط با نیروی انسانی کارمیکند. به این معنی که بالا بردن و حرکت دادن جک پالت هر دو توسط نیروی انسانی صورت می گیرد.

برای بالا بردن شاخکها پدالی تعبیه شده است که با هر بار فشار روی آن شاخکها حدود 1.5 cm به بالا حرکت می کنند.

 

جک پالت با نیروی محرکه (Powered pallet jack)

 

جک پالتهای خودرو که جک پالت های برقی با قابلیت حرکت نیز معرفی میشوند، سیستم موتوری در این جک پالت ها امکان حرکت و بالابری پالتهای سنگین تر یا روی هم انباشته را میدهد.

 بعضی از آنها دارای سکوی مخصوص حمل اپراتور همراه با بار میباشند که به جک پالت های برقی نفربر معروفند.

 معمولا جک پالتهای برقی مجهز به دسته فرمان مخصوص برای حرکت روبه جلو، عقب، چرخش و یا حرکت در جهت مشخص می باشند.

نوعی از این جک پالتهای برقی دارای کلیدی مخصوص به جای ترمزمیباشند. انواع دیگر از سیستم به اصطلاح اتصال دار استفاده میکنند به گونه ای که کاربر با چرخش شاسی تعبیه شده به جلو یا عقب، حرکت و سرعت خود را تنظیم میکند. این جک پالتها از کلید مخصوصی هم برای مواقع اظطراری بهره میگیرند.

 

محدودیت های در استفاده از جک پالت های برقی  (Operational limitations)

 

وقتی از جک پالت برقی استفاده می کنید با پالتهای برگشت پذیر نمی توانید کار کنید همچنین از پالتهای دورو و غیر قابل چرخش به دلیل بسته بودن چهار طرف نمی توان استفاده کرد، فقط میتوان شاخک ها را از دو طرف شکاف وارد پالت کرد زیرا امکان داخل بردن شاخکها از قسمت دیگر میسر نیست.

  به طور کلی وقتی از جک پالت با نیروی محرکه استفاده می کنید قابلت کار با انواع خاصی از پالتها را دارید.

 

 

اجزای تشکیل دهنده ایزوگام

 

این نوع عایق محصولی است تشکیل شده از تیشو (فلت الیاف شیشه مسلح) و پلی‌استر و قیری که با پلیمرهای مخصوصی اصلاح شده است.

 

مشخصات فنی:

 

دو لایه تیشو و پلی‌استر، توسط قیر اصلاح شده با پلیمرهای SPS وAPP ، اشباع و آغشته شده‌اند. برای تولید ایزوگام ابتدا قیر خالص ۷۰-۶۰ و مقداری مواد افزودنی دیگر شامل پوشال و … را حرارت می‌دهند تا کاملاً ذوب شوند (البته برای تولید ایزوگام می‌توان از قیر دمیده نیز استفاده کرد که نیاز به مواد افزودنی ندارد ولی کیفیت آن پایین است).

سپس مواد ذوب شده را وارد خط تولید می‌کنند و تیشو و پلی‌استر که بر روی هم قرار دارند وارد حوضچه مذاب می‌شوند و این مواد به تیشو و پلی‌استر می‌چسبد.

 در مرحله بعد تیشو و پلی‌استر که آغشته به مواد مذاب شده، از بین دو غلطک عبور داده می‌شود، تا کاملاً دارای ضخامت یکسان شوند. در مرحله بعد ایزوگام داخل آب قرار می‌گیرد، تا کمی سرد شود.

 یک طرف ایزوگام را یک لایه نایلون قرار می‌دهند و طرف دیگر را پودر تالک می‌زنند تا هنگامی که ایزوگام را می‌خواهند به صورت رول درآورند لایه‌های ایزوگام به یکدیگر نچسبند.

 همچنین اگر تولید ایزوگام فویل‌دار مدنظر باشد، پس از اینکه نایلون در یک طرف ایزوگام قرار داده شد، در طرف دیگر ایزوگام به جای آنکه از پودر تالک استفاده شود، یک لایه فویل روی ایزوگام قرار می‌دهند.

در مرحله بعدی که مرحله بسته‌بندی است ابتدا ایزوگام تولید شده در هر ۱۰ متر طول بریده می‌شود و سپس روی یک لوله پیچیده می‌شود تا به صورت رول درآید.

رول‌های تولید شده با نایلون‌هایی که مشخصات ایزوگام و اتیکت شرکت تولیدکننده روی آن قرار دارد، بسته‌بندی می‌شود. ابعاد بسته‌بندی عرض ۱ متر و طول ۱۰ متر است.

 

ضخامت آن حدود ۴ میلیمتر است، وزن بسته‌بندی حدود ۴۰ کیلوگرم است.