ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

دکوراسیون داخلی و روزمره

 

دکوراسیون داخلی به مجموع طراحی ها و اجرای عملیات دکور در داخل یک واحد، دکوراسیون منزل ، اداره ، دفترکار، بیمارستان ، دانشگاه و … و هر چیزی که یک بنا محسوب شود گفته می شود. طراحی  دکوراسیون داخلی در گذشته های دور بصورت دستی بوده ولی امروزه نرم افزارهای بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.

 

 نرم افزارهایی نظیر اتوکد، تریدی مکس امروزه کار را برای طراحان دکور داخلی بسیار ساده کرده اند.

 

 نرم افزارهای دکوراسیون داخلی هر روز در حال آپ دیت شدن هستند. افراد قبل از شروع اجرای عملیات دکوراسیون داخلی می توانند طرح واره های آن را بصورت کاملاً طبیعی مشاهده کننده که به این عمل رندرینگ می گویند یعنی سه بعدی کردن یک تصویر در داخل نرم افزار.

 

 بعد از مشاهده طرح دکوراسیون داخلی شما می توانید متریال مورد استفاده را تعیین قیمت کرده و با تیم های اجرای قوی شروع به کار نمایید.

 

 دکوراسیون به معنی آراییدن بوده و عبارتست از کلیه عملیاتی که برای زیباترشدن و آراسته شدن یک مکان بکار می رود. دنیای اطراف ما بازتابی از دنیای درون ماست. حتی پاکیزگی محیط نیز جزئی از دکوراسیون محسوب می شود.

 

 دکوراسیون مناسب و زیبا بدون شک تاثیر شگرفی در روحیات درون ما می گذارد و آراستن دنیای بیرون می توان به آراستگی دنیای درون منجر شود. انگیزه کار در محل کار به دلیل زیبایی محل کار می تواند سبب رشد و توسعه کار ما شده و ما را یک فرد سلامت از نظر کاری نماید. همچنین دکوراسیون و پاکیزگی می تواند نمایی از شخصیت افراد باشد .

 

به همین دلیل افراد سعی می کنند در حد توان به آراستگی محیط خود توجه کنند.

 دکوراسیون داخلی یک رشته هنری – علمی در جهان محسوب شده و همه ساله مدلهای زیبایی به بازار در این زمینه عرضه می شود. این شاخه هنری در زندگی تمام افراد سایه گسترده است و تاثیرات آن در تمام طول زندگی مشاهده میشود.

طراحی در دکوراسیون داخلی

 

موارد زیادی وجود دارند که در دکوراسیون داخلی باید مد نظر باشند. دکوراسیون داخلی شامل اجرا و نصب متریال ها و طرحها ، سقف ، کف پوش ، دیوار، رنگ آمیزی، نقاشی، کاغذ دیواری، کابنیت آشپزخانه، لوازم منزل و حتی چیدمان و نحوه آرایش آنها را شامل می شود. رعایت قوانین فنگ شویی نیز در این راستا می تواند بسیار موثر باشد. برای اطلات بیشتر وارد بخش گالری و مقالات شوید.

 

متریال در دکوراسیون داخلی

 

متریال مورد استفاده در دکوراسیون داخلی بر حسب نوع مکان مورد نظر و قیمت و هزینه ای که شخص در نظر گرفته بعلاوه نوع سبک مورد علاقه مشتری در انواع مختلف می تواند پیشنهاد شود. دقت در انتخاب متریال مهمترین مرحله در انجام یک پروژه دکوراسیون داخلی می باشد.

 

برآورد هزینه در دکوراسیون داخلی

 

بعد از انتخاب متریال با توجه به حدود هزینه در نظر گرفته شده  باید محاسبه قیمت دقیق صورت گیرد.

 

تاثیر دکوراسیون داخلی در روان

 

دکوراسیون داخلی به دلیل اینکه جزوه محرکهای عصبی از طریق بینایی که ۸۰ % ارتباط با محیط را سبب می شود ، می تواند تا حد زیادی بر روح و روان و نیز احساس شادابی و یا خستگی تاثیر گذار باشد. دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون داخلی محل کار باید بسیار مد نظر قرار گیرد و در صورت عدم توجه به این مسئله بیماری های روحی و روانی مزمن افراد را درگیر می کند بدون اینکه شخص بداند که این تاثیرات روحی به دلیل عدم رعایت صحیح چیدمان وسائل و دکوراسیون منزل است. حتماً وارد بخش داستانهای ما بشوید تا با زبان داستانی از اهمیت دکوراسیون داخلی اطلاع یابید.

دکوراسیون مطب

 

مطب یا کلینیک از جمله محیط هایی است که هرگز نمی توان نقش دکوراسیون در آن را نادیده گرفت.چرا که آراستگی و تمیز و مرتب بودن مطب و کلینیک یکی از شروط اصلی جهت کسب اعتماد میان مشتریان محسوب می شود. در  دکوراسیون مطب تمییز بودن و اراستگی نقش مهمی دارد.

 

اگرشما متخصص کودکان هستید:

 

معمولا ترس از محیط های بیمارستانی و درمانی به صورت خودبخودی در وجود تمام کودکان به چشم میخورد.شاید این موضوع به این دلیل است که آنها هرگز از محیط های درمانی و دیدن روپوش های سفید خاطره ی خوشی نداشته اند و همیشه زمانی که ناخوشی به سراغشان آمده ،وارد همچین اماکنی شده اند.

و موضوع دوم این است که گاهی دکوراسیون مطب ها به قدری کسل کننده،قدیمی و نازیباست که سبب بدتر شدن حس کودک و یا حتی بزرگسالان خواهد شد اما در میان نکته قابل توجه این است که برخلاف گذشته که پزشکان محترم و کادر درمان نسبت به موضوع دکوراسیون داخلی بی اهمیت بودند ،امروزه بسیاری از پزشکان دریافته اند که می توان به کمک دکوراسیون داخلی شاد و مناسب با روحیات آنها تاحدی از حس بد و ترس یک کودک کاست و به همین دلیل بیش از پیش به موضوع دکوراسیون داخلی پرداخته اند.

 

اگرشما جراح زیبایی هستید:

 

مطب زیبایی،مکانی که افراد به آنجا مراجعه می کنند که تا حدامکان زیباتر شوند!!

 

پر واضح است که افرادی که به مطب یا کلینیک زیبایی مراجعه می کنند انسان هایی حساس و نکته سنج هستند که ذاتا آنقدر طالب زیبایی میباشند که بخاطر حس زیبا پسندی ،حاضر به تحمل درد و رنج وتیغ جراحی هستند و به خاطر زیباتر شدن،حاضر به صرف وقت وهزینه های زیادی هستند.

 

 چنانچه شما پزشک بزرگوار در زمینه زیبایی فعالیت دارید قطعا خودتان از این مسئله به خوبی آگاه هستید که برای موفقیت و درخشیدن در عرصه ی پزشکی علاوه بر مهارت در حرفه خویش،نیازمند مطبی با دکوراسیون داخلی بسیار شیک و مدرن هستید چرا که افراد در وهله اول به ظاهر و محیط کاری خود شما اهمیت می دهند

 

و با تماشای  دکوراسیون داخلی مطب یا کلینیک شما ،در مورد سلیقه و نکته سنجی شما به عنوان کسی که قرار است چهره یا اندام خویش را جهت زیبا تر شده به دستانتان بسپارند،قضاوت خواهند کرد.

 

اگرشما دندانپزشک هستید:

 

 

شاید به جرات بتوان گفت که کسی نیست که از مراجعه به مطب دندانپزشکی کمی استرس به وجودش راه نیابد،استفاده از سرنگ و تزریق در دهان،دستگاه های پر سروصدا و جراهی های سرپایی  و دردناک همه و همه از عواملی است که باعث می شود اغلب افراد از مطب دندانپزشکی در دل خود احساس وحشت نمایند.

 

پس از بحث تخصص،این که شما پزشک محترم برای کاستن از این ترس و بهبود وضعیت و ایجاد شوق وعلاقه در بیمار برای مراجعه،چه می کنید شاید مهم ترین عامل در پیشرفت کارتان باشد و باز مهمترین کاری که می توانید به جهت کاستن از استرس بیمارانتان انجام دهید،

 

شاید همین باشد که به دکوراسیون داخلی مطب خویش اهمیت زیادی بدهید تا چشم نوازی و زیبایی و آراستگی مطب شما قدری از احساس بد بیمارانتان بکاهد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 

در طراحی داخلی دکوراسیون مطب دندانپزشکی استفاده از دکوراسیونی ساده و آرامش بخش بسیار مهم است. پزشکان محترم باید بدانند که افرادی که دندانپزشکی مراجعه می کنند  احساس ترس دارند که میزان آن در افراد مختلف متغیر است و کودکان اکثراً از این محیط هراس دارند نباید محیط دندانپزشکی را با دکوراسیون پیچیده ترسناک تر کرد.

 

هر چه این محیط ساده تر باشد تاثیر آرامش بر بیماران بیشتر می شود. درصورتی که بتوانید با استفاده از بکارگیری علوم مختلف زیبایی شناسی محیط مطب را زیبا و کارا کنید و بتوانید حس آرامش را در بیماران ایجاد کنید می توانید به سادگی به یک برند در این عرصه و حرفه تبدیل شوید.

 

 مطمئناً مطب شما شناخته شده و در مدت کمی افزایش مراجعه کننده و بالطبع در آمد بالا خواهید داشت. در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی حتماً با یک طراح حرفه ای و با حوصله مشورت کنید.  دکوراسیون مطب چیزی نیست که بتوان آن را همیشه تغییر داد. دکوری که امروز شما طراحی می کنید ممکن است تا سالها همراه شما باشد.

 

ایمنی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 

توجه به یکسری از نکات باید مدت نظر پزشک محترم دندانپزشکی باشد .

 

اتاق عکس برداری

 

اتاق مخصوص عکس برداری با اشعه X حتماً باید از نظر سِیوتی مطمئن باشد و با سرب کاور شده باشد. بخاطر خطرات ناشی از جهش زایی اشعه X. زیرا اشعه X یک پرتو خطرناک بوده و با ایجاد تغییر بر ماده وراثتی احتمال بروز سرطان را بالا می برد.

 

استریل کردن لوازم

 

یکی از ضروریترین نکات در مطب دندانپزشکی بوده و باید کلیه لوازم که در ارتباط با بیمار استفاده می شود بلافاصله استریل شوند.

 

زیبایی شناسی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 

در استفاده از علوم زیبایی شناسی مثل رنگبندی باید دقت کافی را داشت . چیدمان وسایل مطب نیز از نظر فنگ شویی اهمیت بسیار بالایی دارد.

 مشاهده لوازم دندانپزشکی و لوازم جراحی می تواند تا حدود زیادی سبب ترس شود و آرامش را از بیماران بگیرد توجه به نوع رنگ بندی و نورپردازی می تواند تا حدود زیادی از این ترس و استرس جلوگیری کند.

شرکت “آرین آرایه” بزرگترین برند  دکوراسیون داخلی در زمیه دکوراسیون مطب تخصص ویژه دارد و مشاوران ما می توانند بهترین طراحی و اجرا را با قیمت مناسب برای شما داشته باشند.

 

 شاید به جرات بتوان گفت که کسی نیست که از مراجعه به مطب دندانپزشکی کمی استرس به وجودش راه نیابد،استفاده از سرنگ و تزریق در دهان،دستگاه های پر سروصدا و جراهی های سرپایی  و دردناک همه و همه از عواملی است که باعث می شود اغلب افراد از مطب دندانپزشکی در دل خود احساس وحشت نمایند.

 

پس از بحث تخصص،این که شما پزشک محترم برای کاستن از این ترس و بهبود وضعیت و ایجاد شوق وعلاقه در بیمار برای مراجعه،چه می کنید شاید مهم ترین عامل در پیشرفت کارتان باشد و باز مهمترین کاری که می توانید به جهت کاستن از استرس بیمارانتان انجام دهید،شاید همین باشد که به دکوراسیون داخلی مطب خویش اهمیت زیادی بدهید تا چشم نوازی و زیبایی و آراستگی مطب شما قدری از احساس بد بیمارانتان بکاهد

 

کابینت و بخش بندی

 

استفاده از کابینت های روشن با کنتراست های زیبا در ترکیب با رنگهای تیره می تواند زیبایی و ابهت بسیاری را ایجاد کند . بسته به متراژ مطب شما پارت بندی کردن با  سکوریت های ترنس پرنس می تواند ایده جالبی باشد. در مطب های بزرگ ما حتی پیشنهاد جایگاه تفریح برای کودکان را هم پیشنها می کنیم به شرطی که از نظر صدا ایزوله باشد این بسیار می تواند به برندینگ شما کمک کند.

از دیگر موارد می توان کانتر منشی را نام برد که طراحی ویژه و خاص و در عین حال کارای آن می تواند به زیبایی  دکوراسیون مطب دندانپزشکی شما کمک کند.

 

رنگ بندی

 

رنگ بندی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی همچون دیگر اماکن دیگر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. رنگ بندی به ایجاد حس آرامش و همچنین بالاتر بردن پرستیژ و شخصیت محل کمک بسیار زیادی می کند.

 

 معمولاً رنگ سفید در دکوراسیون مطب دندانپزشکی همچون دیگر مطب ها پر استفاده ترین رنگ است و می توان در ترکیب با رنگهای زرد، بنفش و سبز به زیبایی آن افزود.

 

نورپردازی

 

نورپردازی خاص و مناسب برای مطب دندانپزشکی از اهمیت فوق العاده ای دارد. بخش لابی و سالن انتظار نورپردازی متفاوتری را می بایست با اتاق جراحی داشته باشند. استفاده از ترکیب رنگهای مناسب جلوه دکوراسیون مطب دندانپزشکی شما را تغییر می دهد. استفاده از رنگهای ترکیبی و کمپلکس که قابلیت تغییر و تنظیم دارد می تواند در ساعات مختلف روز نمای مطب شما را طوری تغییر دهند که هر بار حس شود شما دکوراسیون مطب را تغییر داده اید.

دکوراسیون دفترکار

 

دفتر کار محیطی است که تقریباً یک سوم از عمر ما در آن سپری میشود. می توان دفتر کار را خانه دوم هر شخص نامید.

 از نظر بسیاری از بیزینسمن ها حتی خانه اول دفتر کار می باشد. چراکه در این محیط هم زندگی می کنیم و هم بیزینس .

 

 دکوراسیون دفتر کار به عنوان محیطی که در آن یک سوم از عمر خود را سپری می کنیم به اندازه ای مهم است که موفقیت در بیزینس مربوطه تا حد زیادی به آن وابسته است.

 

نوع چیدمان دفتر کار و وسایلی نظیر کتابخانه ، فایل کنار دست ، میز کار ، میز تی وی ، صندلی ، میز پذیرایی و … از جمله مواردی هستند که در دفتر کار وجود دارند و نوع چیدمان و رنگ بندی و طراحی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 چیدمان صحیح این موارد علاوه بر تاثیر بر روحیه خود فرد در تفکر شخص مراجعه کننده به دفتر نیز بسیار مهم است. بسیاری از معاملات و قراردادها در دفاتر کار افراد بسته می شود که دکوراسیون دفترکار می تواند در این موارد نقش تعیین کننده ای را داشته باشد.

به علاوه شخصیت مالک هر برند به طور عجیبی وابسته به دفترکار و محیط داخلی دفترکار است.

 

بنابراین قبل از هر چیز در بیزینس خود  دکوراسیون دفتر کار را مد نظر قرار دهید.

 

نقش مبلمان در دکوراسیون دفترکار:

 

جهت آسایش و سهولت مراجعه کنندگان به دفترکار حداقل امکانات رفاهی صندلی و مبلمان است.

 

مبلمان در دکوراسیون دفترکار علاوه بر زیبایی، باعث آرامش مراجعه کنندگان شده و رنگ بندی آن جهت هماهنگی با بقیه لوازم اهمیت بالایی دارد.

 

بطور کلی دکوراسیون مهم ترین عاملی ات که می تواند سبب جذابیت محیط کار هم برای شما و هم مراجعین خواهد شد.

دکوراسیون فروشگاه و مغازه

نمایش اجناس و محصولات شما در یک غالب زیبا و مکان مناسب به نحو چشمگیری می تواند در جذب مشتری و عرضه محصول شما تاثیر گذار باشد.

 

 ارتباط مستقیمی بین زیبایی  دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فروشگاه با فروش بیشتر و جذب مشتری وجود دارد. اهمیت دکوراسیون فروشگاه و مغازه در موفقیت های بیزینسی و برندینگ بر هیچ کس پوشیده نیست.

چگونگی نمایش محصولاتی که باید در دید باشند و همچنین تنوع آنها و نیز نورپردازی می تواند اهمیت بسزایی داشته باشد. برخی از اجناس برای دیده شدن نیازمند دکوری خلوت با نورپردازی ویژه هستند.

 

دیدگاههای متفاوتی در این زمینه وجود دارد که امروزه دکوراسیون خلوت در ویترین بسیار مورد توجه می باشد.

بسیاری از فروشگاهها برندهای خاص را تنها با یک نمونه کار نمایش می دهند.

 

 مثلاً یک کفش زیبا را در یک ویترین برروی یک پایه یا جای خاص با نورپردازی طوری قرار می دهند که بسیار جلب توجه می کند.

 

 این برای اجناسی که ویژه هستند و به احتمال زیاد مشتریان زیادی خواهند داشت بسیار مهم است و جواب دهی بالایی دارد.

 

یکی از مواردی که باید در ارتباط با دکوراسیون فروشگاه و مغازه مورد توجه قرار دهید این است که نباید با شلوغ کردن اطراف جنس مورد نظر انتخاب را برای مشتری سخت نکنید.

 

 مشتری باید بتواند که به هر جنس و محصول اندکی فکر کرده و نباید مورد حمله هزاران مدل و سلیقه مختلف قرار گرفته و آرامش را در انتخاب خود از دست بدهد.

 

در  دکوراسیون باید قفسه بندی طوری باشد که بتوانید براحتی به جنس مورد نظر دسترسی پیدا کنید به علاوه اینکه باید دارای تناسب نیز باشد. یعنی ارتفاع آنها باید با هم هارمونی داشته باشد.

 همچنین رنگ بندی قفسه ها با اجناس  و موضوع آنها متناسب باشد. برای فروشگاهی که عروسک فروشی است رنگهای شاد و استفاده از گل و گیاه فانتزی در قفسه ها بسیار در روانشناسی مشتری تاثیر دارد.