ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

طراحی غرفه و غرفه سازی

طراحی غرفه و ساخت یک غرفه سازی نمایشگاه امروزه اهمیت بسیار زیادی برای اغلب شرکتها دارا میباشد . زیرا با تخصصی شدن نمایشگاهها در سالیان اخیر و خیل شرکتهادر هر نمایشگاه با موضوعات مرتبط باعث گردیده است که برخی از شرکتها با یک برنامه ریزی بسیار دقیق حضور پر رنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش گذارند . و این موضوع تنها به تولیدات آنها مربوط نمیباشد .

 اینکه چگونه ارتباط مناسب تر و قوی تری با بازدید کنندگان برقرار کنیم یکی از دغدقه های مدیران فروش میباشد . در واقع اینکه چگونه تدبیری بیاندیشم که درصد بیشتری از بازدید کنندگان  را جذب محصولاتمان و فعالیتهایمان کنیم یکی از مهمترین مسائلیست که پیش از حضور در یک نمایشگاه باید با آن اندیشد . برای داشتن بازدید بیشتر از غرفه خود باید تدابیری بیاندیشیم که بیشتر دیده شویم . در واقع باید از اصولی پیروی کنیم که بازدید کنندگان را به غرفه خود جذب کنیم .

 

 

 

 اصل اول : بسیار مهم در یک غرفه نمایشگاهی که باعث جذب بازدید کنندگان میگردد . نظم است که به غرفه یکپارچگی خاصی میبخشد و غرفه را از فضای سالن نمایشگاه جدا میسازد . 

 

 

 

اصل دوم : احترام به شعور بازدید کنندگان است به طوری که بایستی شرایط لازم جهت حضور بازید کننده در غرفه به شکلی کاملا برنامه ریزی شده در دکوراسیون غرفه یا طراحی غرفه تعبیه شده باشد .

 

 

 

اصل سوم : استفاده بهینه از فضای غرفه باید به گونه ای باشد که محصولات متناسب با اهمیتشان در کل فضای عمومی غرفه به صورت مناسب تقسیم شده باشد .

 

 

 

اصل چهارم : بایست  دکوراسیون غرفه متناسب با محصول به نمایش در آمده باشد . به طوری که اگر روی محصول خاصی تاکید داریم باید در طراحی غرفه نیز این موضوع را لحاظ کنیم .

 

 

 

اصل پنجم : باید برای غرفه حریم هایی مشخص کنیم تا بتوانیم با مهمانان خاصی که به غرفه مراجعه میکنند مذاکرات مناسب را به همراه احترامی خاص صورت دهیم .

 

 

 

اصل ششم : موقعیت قرار گیری غرفه سازی در نمایشگاه باید متناسب با محصول و فعالیت شرکت باشد .

 

 

 

اصل هفتم : ابعاد غرفه میبایست ارتباط مناسبی با امکانات و دکوراسیون و بازدید کنندگان احتمالی از غرفه در نمایشگاه داشته باشد .

 

 

 

اصل هشتم : سعی کنید در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه خود از نمادها و مفاهیمی که متاثر از فلسفه شرکت میباشد استفاده کنید.

 

 

 

اصل نهم : برای بهتر نمایش دادن محصولات شرکت بایست در دکوراسیون تعبیه شده هر محصول یک نور پردازی خاص متناسب و هماهنگ با دیگر اجزاء غرفه خود در نمایشگاه داشته باشید .

 

 

 

اصل دهم : برای ایجاد یکپارچی در غرفه که به نوعی نشانگر تفکری منسجم و در اجزاء شرکت شماست از لحاظ ظاهری عوامل حاضر در غرفه دارای پوششی هماهنگ و یکپارچه باشند  .

 

 

 

اصل یازدهم : برای داشتن غرفه ای با دکوراسیون متناسب و فوق العاده جلسه ای با مدیران فروش خود و طراحان غرفه خود ترتیب دهید تا در تاریخ نمایشگاه همه چیز برای یک حضور موفق آماده گردد .

 

 

 

اصل دوازهم : حتی نوع پذیرایی شما در غرفه از بازدید کنندگان و مهمانانتان میتواند باعث انعقاد یا عدم انعقاد یک قرار داد گردد .

 

 

 

اصل سیزدهم : دکوراسیون غرفه و محل استقرار غرفه داران باید به گونه ای باشد که بازید کنندگان در مدت حضور در غرفه شما احساس آرامش کنند .

 

 

 

اصل چهاردهم :در دکوراسیون غرفه نمایشگاه خود بایستی فضایی مناسب جهت مذاکرات مهمی که نیاز به آرامش خاص به دور از هیاهو های نمایشگاه دارد را تعبیه کنید .

 

 

 

اصل پانزدهم : استفاده از میز و صندلی و مبلمان مناسب تاثیر بسیاری ابتدا بر غرفه داران خود و بطبع بر برخورد آنها با بازدید کنندگان غرفه میگذارد .

 

 

 

اصل شانزدهم : برای یک حضور موفق در یک نمایشگاه غرفه خود را به یک مکان خاص تبدیل کنید . از مشاوران و طراحان کمک بگیرید تا بهترین شرایط را برای بازدیدکنندگانتان مهیا کنید .

قفسه بندی انبار پانل راک و بالکی راک (چند طبقه)

 

سیستم نگهداری قفسه بندی انبار پانل راک و بالکی راک ( چند طبقه ) جهت اجناس و اقلامی است که بوسیله نیروی انسانی ( دستی ) بارگزاری می گردد.

این نوع قفسه بندی در چهار مدل قفسه بندی پانل راک ثابت ، قفسه بندی پانل راک متحرک مکانیکی ، قفسه انبار و قفسه بندی پانل راک متحرک اتوماتیک و قفسه بندی بالکی راک چند طبقه بر اساس نیاز طراحی و تولید می گردد.

 

زمانیکه طراحی موثر استفاده از ارتفاع انبار باشد می توان در چند طبقه مجزا بوسیله پلکان ، بالابر ، آسانسور و راهروبندی از حداکثر ارتفاع سالن بهره برد.

 

مزایا و ویژگی های قفسه بندی انبار پانل راک و بالکی راک (چند طبقه):

 

قابلیت تبدیل از انبار ثابت به انبار مکانیکی و اتوماتیک

 

دسترسی مناسب به کلیه کالاها

 

سهولت انجام عملیات انبار

 

امکان اجرا بصورت چند طبقه بر اساس نیاز مشتری

 

امکان کاهش و افزایش فاصله طبقات با توجه به نیاز آتی

 

جهت نگهداری اقلام متنوع با ابعاد و وزن های مختلف

 

ایجاد نظام انبارداری اصولی

 

مدیریت انبار گردانی آسان و قفسه انبار

 

تنوع و قابلیت انعطاف پذیری بالا

 

مورد استفاده در کلیه دسته بندی های انبار

 

مناسب بارهای حجیم با وزن متوسط

 

رنگ آمیزی قطعات از نوع پودری الکترواستاتیک و بوسیله خط رنگ تمام رُباتیک

تعریف کمک انباردار

 

کمک انباردار کسی است که علاوه برمهارت کار انبار می تواند از عهده کنترل کالاهای ورودی به انبار ، جابجایی و چیدن آنها ، انبار گردانی و قفسه انبار ، دادن اطلاعات به واحد سفارشات و تحویل کالاهای امانی و رعایت اصول و مقررات انبارداری بر آید.

 

 

شرح و ظایف و مسؤولیت های انباردار به قرار زیر است:

 

-  تمیز و مرتب نگهداشتن انبارها

 

-  تحویل گرفتن مواد وارده به انبار پس از اطمینان از مطابقت آنها با مشخصات مندرج در برگ سفارش کالا و برگ رسید کالا یا در اعلامیه بدهکار انبار.

 

-  قرار دادن مواد در جای صحیح آنها در انبار.

 

-  مقابله مانده های کارتهای انبار با موجودی های واقعی انبار.

 

- ارسال تقاضای خرید کالا به اداره خرید در مواقعی که موجودی هر یک از اقلام به حد تجدید سفارش می رسد.

 

-  ممانعت از ورود اشخاص غیر مجاز به داخل انبارها و دسترسی به قفسه انبار .

 

-  صدور مواد از انبار در مقابل حواله های انبار که به امضاهای مجاز رسیده باشد.

 

-   صدور قبض انبار یا برگ رسید جنس به انبار پس از تحویل گرفتن کالا

 

-   صدور حواله انبار هنگام تحویل دادن کالا

 

-   صدور فرمهای مرجوعی، برگشت از خرید و سایر فرمهای مشابه

 

-   ثبت مشخصات وتعداد اجناس وارد و صادر شده در دفاتر و کارتهای انبار

 

-   طبقه بندی ، تنظیم وکدگذاری کالا و جنس

 

-   همکاری با حسابداری صنعتی و واحد سفارشها در مورد تعیین حداقل ،حداکثر ونقطه ی

 

سفارش

 

-   حفظ وحراست اجناس و رعایت اصول ایمنی در انبار

 

-   بایگانی اسناد و مدارک انبار

 

-   ارائه گزارشهای لازم به مقامات  ذیربط

انبار و انباردار

 

انبار چیست ؟

 

انبار محل و فضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی،صنعتی،مواد اولیه و یا فرآورده های مختلف درآن نگهداری می شود که بر اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی در قفسه انبار و تنظیم می گردد.

 

1-    نگهداری:

 

نگهداری،یعنی حفظ و حراست با رعایت اصول ایمنی استاندارد شده

 

2-    طبقه بندی:

 

طبقه بندی یعنی کد گذاری بر اساس استانداردهای پذیرفته شده

 

انبار از نظر فرم به سه صورت می باشد:

 

- انبارهای پوشیده: این مکان از تمام اطراف بسته ودارای سقف و وسایل ایمنی کامل می باشد.

 

- انبارهای سرپوشیده یا هانگارد: این انبارداری سقف است ولی چهار طرف آن باز وفاقد حفاظ جانبی می باشد. این نوع انبارها،کالاها را فقط از باران وآفتاب حفظ می کند.

- انبارهای باز یا محوطه: این انبار به صورت محوطه می باشد ومعمولا برای نگاهداری ماشین آلات ولوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

تعریف انبارداری:

 

عبارت از دریافت جنس یا کالا از خارج ( از قسمتهای مختلف شرکت ، یادیگران از خارج شرکت ) و نگهداری آنها با توجه به قوانین انبارداری که باعث سهولت در تحویل دادن ( صدور ) و تحویل گرفتن ( ورود ) با کمترین وقت و نیروی مورد نیاز باشد و رسانیدن اجناس و کالاهای مورد نیاز قسمتها یا خریداران به آنها در حداقل وقت ممکن براساس مدارک و ضوابط قانونی .

 

 

تعریف انباردار:

 

کلیه موجودی های مواد باید تحت اختیار و ابواب جمعی و قفسه انبار یک انباردار مسؤل باشد.

این شخص باید تجربه کافی در روشهای انبارداری داشته،لیاقت وکفایت اداره عملیات انبار را دارا باشد،در امانت و درستی او تردیدی نباشدو بتواند افراد تحت سرپرستی خود را به خوبی اداره کند.

 

کار انبارداری یک شغل مهم و پرمسؤلیتی است . اجناس و موجودیهای انبار با ید تحت اختیار یک انبار دار مسؤل باشد .

 اگرچه اجناس یکی از مهمترین عوامل هزینه است که به طور متوسط 55 درصدهای تمام شده کالای ساخته شده را تشکیل میدهد . به همین جهت است که مؤسسات صنعتی تا حدودی مجهز برای تدارک و خرید و انبار کردن مواد خواهد بود .

 موجودی های انبار در قفسه انبار با ید در محلهای محفوظ و دور از خطر بطور منظم طوری نگهداری شود که دسترسی به ان در موقع لزوم به آسانی میسر باشد.

 و اقدام راکد وزائد و ناباب انبار با رؤسای مسؤل بنگاه گزارش شود نوع و مقدار مواد و حداقل و حداکثر موجودی هر یک از اقلامی که میزان آن توسط مدیران فنی تعیین می شود باید پیوسته مطمح نظر انبار دار قرار گیرد .

 

مسؤلیت انبارداری را نباید در اختیار اشخاص نا وارد به انبارداری مانند سرکارگر یا سرپرست کارگاه محول نمود.

 

بنابراین در امور تدارکات انبارداری و امور مربوط به ذخایر و انبار کردن باید اهمیت بسیاری داده شود .

چوب آلاچیق

 

آلاچیق پیش از هرچیز نیاز به یک سازه دارد که عموماً این سازه از فلز و یا چوب است، از آنجایی که آلاچیق در فضای باز استفاده می شود ، چوب آلاچیق باید از نوع ترموو استفاده گردد تا مقاومت لازم را در برابر سرما و گرما، رطوبت، نفوذ حشرات، تابش نور خورشید و … داشته باشد.

 

چوب از مصالح متداول جهت ساخت آلاچیق است چون به راحتی قابل تأمین میباشد و کار کردن با آن به آسانی صورت میپذیرد.

سایزهای متنوعی از چوب در بازار موجود و قابل تبدیل است.

 برای برش چوب ابزار معمول نجاری استفاده شده و به سهولت رنگ میشود.

با این حال بایستی هر چند سال یکبار مجدداً لکه گیری و رنگ شود تا بهترین جلوه را داشته باشد.

 

انواع آلاچیق

 

انواع آلاچیق  چوب آلاچیق ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد قدیمی ترین نوع آلاچیق ها ،آلاچیق های چوبی  هستند که در طرح ها ی مختلف ساخته می شوند.

 امروزه علاوه بر چوب از فلز نیز می توان در ساخت چوب آلاچیق بهره برد در گذشته سقف های گنبدی شکل در ساخت چوب آلاچیق استفاده می شد ولی امروزه از طراحی های متنوع و شکل های متفاوت برای سقف استفاده می کنند .

سقف آلاچیق ها را با ترکیب با چارچوب های چوبی پوشش می دهند در بعضی از مناطق باتوجه به نوع اقلیم و شرایط مصالح بومی  موجود  در منطقه استفاده از پوشال های گیاهی  مرسوم است  که بیشتر در شمال کشور مان دیده می شود.

 همچنین انواع آلاچیق را می توان به شکل ثابت و متحرک ساخت.

 

پرگولا چوبی

 

انواع مختلف پرگولا چوبی، نوعی جدید از آلاچیق و سایه بان های چوبی می باشد که با سبکی مدرن از سازه های چوبی به منظور تنظیم میزان نور داخل ساختمان و یا آلاچیق در اندازه های مختلف توسط این شرکت ارائه می گردد.

 

پرگولا چوبی  انواع مختلف پرگولا چوبی، نوعی جدید از آلاچیق و سایه بان های چوبی می باشد که با سبکی مدرن از سازه های چوبی به منظور تنظیم میزان نور داخل ساختمان و یا آلاچیق در اندازه های مختلف توسط این شرکت ارائه می گردد.