ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

پروفیل کامپوزیتی به روش پالتروژن

 

پروفیل کامپوزیتی به روش پالتروژن تولید شد

 

خبرگزاری فارس: پروفیل‌های کامپوزیتی به روش پالتروژن در کشور به همت محققان ایرانی تولید شد.

 

پالتروژن فرایند پیوسته‌ای برای تولید انواع پروفیل‌های کامپوزیتی است.

در این فرآیند، الیاف تقویت کننده را از یک حمام عبور می‌دهند تا به رزین آغشته شود.

سپس الیاف آغشته شده را وارد یک قالب گرم می‌کنند و نمونه پخت شده را توسط یک دستگاه کشش بیرون می‌کشند.

 بعد از این مرحله امکان برش محصول در اندازه‌های دلخوه وجود دارد. این فرایند تا حدودی مشابه فرایند اکستروژن پلاستیکها و تولید پروفیلهای پلاستیکی است.

 

همچنین از انواع رزین‌های گرما سخت از جمله رزین پلی‌استر غیر اشباع، اپوکسی و فنولیک به عنوان ماتریس پلیمری  و  پروفیل ی استفاده می‌شود.

 

از این قطعات می‌توان در کاربردهایی که نیاز به مقاومت خوردگی بالایی مانند سازه‌های دریایی و کارخانجات شیمیایی وجود دارد، استفاده نمود.

از دیگر کاربردهای این قطعات می‌توان به پل ها، پست های برق، عایق ‌های الکتریکی، نرده حفاظ و ... اشاره کرد.

 

از جمله مزایای این فناوری در صد الیاف بالای آن است و چون است و چون الیاف بصورت طولی آرایش می ‌یابند ف محصول دارای استحکام کشتی و فشاری بسیار بالایی است.

 همچنین سطح محصول نهایی کاملا صاف است و نیازی به فرآیندهای تکمیلی نیست.

عایق رطوبتی

 

عایق رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) محصولی است عبارت از ساختاری مرکب از دو لایه تیشو و پلی استر که توسط قیر اصلاح شده با پلیمرهای S.B.S و A.P.P اشباع و آغشته شده‌است.

 

 ویژگی‌های برتر ایزوگام به شرح زیر می‌باشد :

 

 مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور بوده و با علامت استاندارد نوع B.P.P به بازار عرضه می‌گردد.

 

- به تنهایی یک عایق کامل جهت بام ساختمان می‌باشد.

- سبکی وزن ایزوگام باعث جلوگیری از اعمال بار اضافی بر سقف شده، خسارات جانی و مالی ناشی از خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.

- احتیاج به برف روبی ندارد.

- در مقابل سرما و گرما مقاوم است و با توجه به استفاده از قیر اصلاح شده بوسیله مواد پلیمری دچار پوسیدگی و شکنندگی نمی‌شود.

- کاربرد آن منجر به آلودگی هوا نمی‌شود.

- نصب آن سریع و آسان است.

- در مقابل اسیدها و نفوذ گازهای سمی و اشعه U.V خورشید مقاوم است.

- در رنگ‌ها، پوشش‌ها، ابعاد و ضخامت‌های مختلف بر حسب سفارش مشتریان تولید می‌شود.

- قابلیت تعمیر و ترمیم در هر شرایط.

 

امر تولید عایق های رطوبتی دارای یک برند است و به دلیل داشتن همه زیرساخت ها و ویژگیهای لازم، نشان جغرافیایی این محصول را کسب کرده است.

 

 

بهترین برند ایزوگام دلیجان :

 

 

ایزوگام دو لایه شرق ( ساده )

 

تشکیل شده از یک لایه پلی استر و یک لایه تیشو خارجی پشم شیشه که با قیر صنعتی مخصوص اشباع شده و از طرف خارج با پودر معدنی و از طرف داخل با نایلکس پوشانده شده است که مناسب جهت استفاده در پشت بام کف ، آشپزخانه و سرویس ، پی ساختمان دیواره و کف استخر ، مخازن و ... می باشد.

 

 

ایزوگام دو لایه روکش دار شرق ( صادراتی )

 

تشکیل شده از یک لایه پلی استرویک لایه تیشو خارجی ( پشم شیشه ) که با قیر صنعتی مخصوص اشباع شده و از طرف خارج با روکش آلومینیوم یا فویل و از طرف داخل با نایلکس پوشانده شده است که مناسب جهت استفاده در کلیه مکان هایی است که مستقیما در معرض گرما و تابش نور خورشید دارند.

 

آیفون ایرانی بخریم

 

 

آیفون‌های تصویری سیستم‌های ارتباطی نوینی هستند که بین فرد مراجعه‌کننده و افراد داخل یک ساختمان ارتباط صوتی برقرار می کنند.

 علاوه بر آن قادرند؛ تصویر فرد مراجعه‌کننده را بر روی نمایشگر گوشی داخل ساختمان نمایش داده و در صورت لزوم ضبط نمایند.

 هم ‌اکنون آیفون‌های تصویری بسته به نوع تصویری که پخش میکنند به دو صورت رنگی و سیاه و سفید در بازار عرضه‌شده‌اند.

خوب است بدانید؛ آیفون‌ تصویری زیرمجموعه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی هستند و شرکت‌هایی با این نام خدمات مرتبط را ارائه می‌دهند.گزارش ذیل به معرفی آیفون تصویری،بازار فروش و چگونگی مصرف آن پرداخته است.با ذکر این نکته که؛مطالب عنوان شده صرفا نظر مخاطبان بوده والزاما نظرات نشریه نمیباشد.

 

مهندس حمیدرضا نوری، مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی نوین‌تکنیک در خصوص ساختار و تکنولوژی آیفون‌های تصویری به پیام ساختمان می‌گوید: اجزای اصلی یک سیستم آیفون تصویری شامل پنل جلوی در،گوشی یا نمایشگر، منبع تغذیه و قفل باز کن می‌باشد.

 مشخصه رنگی بودن سیستم توسط یک علامت و توسط سه رنگ اصلی به رنگ قرمز، آبی و سبز مشخص می‌شود که کنار برند یا قاب دوریبن قرار دارد.

معمولاً پنل در دو نوع رنگی و سیاه و سفید تولید می‌شود و از بخش‌های مختلفی شامل؛ صفحه فلزی، شیشه حفاظ تشکیل شده است. پشت شیشه دوربین آیفون قرار دارد که وظیفه آن دریافت تصویر و انتقال به نمایشگر است. کنار این دوربین لامپ‌های «ال.ای.دی» قرار دارند.

 بلندگو برای پخش صدا، شاسی‌ها به تعداد واحدها یا طبقات، میکروفون برای انتقال صدا به گوشی، پیچ‌های مخصوص به همراه نمایشگر و سیم‌های ورودی و خروجی، همگی داخل باکس پنل که «کاسه پنل» نامیده می‌شود، قرارگرفته و روی دیوار نصب می‌شوند. مبحث نهایی هم قفل بازکن است که برای آیفون‌های سیاه و سفید و رنگی هیچ تفاوتی ندارد و مدل آنها یکی است.

معمولاً قفل بازکن، همراه پک آیفون نیست و مشتریان جداگانه آن را تهیه و نصب می‌کنند.

 

خدمات مهم است

 

«کسانی که بخواهند آیفون بخرند از سایت‌های اینترنتی شروع می‌کنند و پس از انتخاب برند و مقایسه با برندهای مشابه نسبت به خرید اقدام خواهند کرد.

آنها ابتدا خدمات و نوع کالا را با خواسته‌های خود مطابقت می‌دهند، بعد از این مرحله برای خرید به مکان‌هایی که برای این کار اختصاص یافته مراجعه می‌کنند.

بازار لاله‌زار تهران به این کار اختصاص یافته است.» اینها را بابک ضرابی، فروشنده آیفون‌های تصویری و دربازکن‌های اتوماتیک می‌گوید و ادامه می‌دهد: در بازار لاله‌زار، خدمات پس از فروش و لوازم جانبی تعیین‌کننده قیمت نهایی آیفون‌هاست.

یکی از امکانات اختصاصی آیفون‌ها توانایی برقراری «ارتباط داخلی» است از این طریق می‌توان با واحدهای دیگر ارتباط برقرار کرد.

آیفون‌های تصویری مرکزی که مجهز به سیستم کدینگ هستند در مجتمع‌های بزرگ و در اتاق‌هایی به نام «لابی‌من» نصب می‌شوند و می‌توان با واردکردن شماره واحد با بخش‌های مختلف ساختمان ارتباط برقرار کرد.

 

وی تاکید می‌کند: کومکس، کوکوم و سامسونگ معروف‌ترین برندهای خارجی انواع آیفون تصویری در بازار هستند که با برندهای ایرانی شامل؛ سیماران، الکتروپیک، تابا و تابان رقابت می‌کنند.

 

به گفته ضرابی؛ همه آیفون‌ها خدمات پس از فروش دارند. معمولاً این خدمات را بین 2 تا 3 سال در نظر می‌گیرند. در گذشته بیشتر مشتریان به دنبال برند کومکس بودند ولی در حال حاضر بیشتر اجناس ایرانی را انتخاب می‌کنند زیرا خدمات پس از فروش مناسب‌تری دارند.

 درحالیکه جنس خارجی هیچ‌گونه تضمینی ندارد و باعث اتلاف وقت و هزینه مشتریان می‌شود. البته آیفون‌های ایرانی به این خاطر که خدمات در محل خوبی ارائه می‌‌دهند، مورد استقبال مشتریان واقع شده‌اند. مضاف بر اینکه حمایت از کار و سرمایه ایرانی از این طریق محقق می‌شود.

 

 

سنگ مصنوعی چیست ؟؟؟؟

 

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی از سال 1960 در ایتالیا پدید آمد و در همان دهه اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد.

 

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی از سال 1960 در ایتالیا پدید آمد و در همان دهه اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد. ایده پدید آمدن سنگ مصنوعی از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به‌منظور هر چه زیباتر کردن و چشم‌نوازتر کردن فضاها اعم از فضاهای درونی و بیرونی ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها و محوطه‌سازی‌های بیرونی نیاز به سنگ‌هایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می‌کردند به‌علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.

 بدین ترتیب با رشد جمیعت جهان و متفاوت شدن سلیقه‌ها سنگ‌های طبیعی پاسخگوی این نیاز انسانی و سلیقه‌ای نبودند. لذا ترکیبات مواد برای ساخت سیمای جدید با زیبایی خاص و نمای یکدست و بدون تغییر در رنگ و طرح به کار گرفته شد. گرچه مواد اولیه تولید سنگ‌های مصنوعی از اجزای سنگ‌های طبیعی تهیه می‌شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه‌ها و رزین سمنت پلاست به‌کار بردن جنس‌های مختلف در سنگ‌های مصنوعی وجود دارد. امکان به‌کارگیری اجزای مختلف از جمله قطعات فلزی، دانه‌های فسیلی، قطعات سنگ‌های قیمتی در ساختار سنگ مصنوعی سبب هر چه زیباتر شدن و منحصر به فرد شدن طرح‌ها ومدل‌های سنگ مصنوعی است. همچنین سطوح مختلفی برای سنگ‌های مصنوعی می‌توان ایجاد کرد.

سنگ مصنوعی چیست؟

 

سنگ‌های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به‌دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب ‌آنها سریع‌تر می‌شود. برای آنکه بدانیم سنگ‌های مصنوعی از چه چیز ساخته شده‌اند به اختصار می‌توان گفت که این سنگ‌ها از ترکیب سیمان، رس‌ها، آگرگات‌های سنگ‌های ضایعاتی و خاک‌های سبک وزن ساخته می‌شوند. مواد به‌کار رفته در این سنگ‌ها تماما کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند.

رنگ‌دانه‌های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به این سنگ‌ها می‌دهد. ترکیبی که از این راه به‌دست می‌آید در قالب‌هایی ریخته می‌شود که دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی هستند و به این سنگ‌ها سیمایی کاملا طبیعی می‌دهد. از نظر قیمت، سنگ‌های مصنوعی به مراتب قیمتی کمتر از سنگ‌های طبیعی دارند، چرا که کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می‌شود در مورد سنگ‌های مصنوعی غیرضروری می‌نماید و دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر هستند که به ما این اجازه را می‌دهد که سه برابر سنگ‌های طبیعی بتوانیم آنها را به‌کار گیریم. علاوه بر این‌ها مقاومت ساختاری آنها در فنداسیون‌های خاص توانایی تحمل بارهای زیاد را به آنها می‌دهد. سنگ‌های ساختمانی مصنوعی در واحد مترمربعی برای قطعات تخت به فروش می‌رسند و بسته‌بندی آنها در جعبه‌های چوبی دستی انجام می‌شود.

 

وزن سنگ‌های مصنوعی بسته به مدل آنها مختلف است و در رنج 15 کیلوگرم بر مترمربع در قطعات کوچک تا 37 کیلوگرم بر مترمربع در مدل‌های بزرگ قرارمی‌گیرد. رنگ سنگ‌های مصنوعی در گذر زمان از بین نمی‌رود چرا که رنگ این سنگ‌ها بخشی از ساختار سنگ شده و در زمانی که سنگ در حال قالب‌گیری بوده، ثابت شده است. تجربیات کاری نشان داده است که تغییر قابل مشاهده‌ای در رنگ این سنگ‌ها حتی پس از گذر زمان‌های طولانی و تحت شرایط آب و هوایی مختلف مثل تغییرات فصلی و بدی آب و هوا ایجاد نشده است. به‌منظور ایجاد تکرار در شکل‌های سنگ مصنوعی، هر مدل به تنهایی با استفاده از صدها مدل متفاوت ساخته شده است. به‌علاوه به‌منظور تقویت تفاوت‌ها (که هیچ قطعه‌ای شبیه قطعه دیگر درنیاید) توجه ویژه‌ای به رنگ‌آمیزی شده است.

 سایه‌ها و ضدسایه‌ها به‌طور خاصی ترکیب شده‌اند که بر این اساس پس از کاربری سنگ مصنوعی تفاوتی با سنگ طبیعی که از آن ساخته شده نخواهد داشت، چون سنگ ساختمانی مصنوعی یک محصول سیمانی است، دارای عمر مفیدی است که دیگر محصولات ساخته شده از سیمان هم دارند و برای کارهای خارجی ساختمان مناسب است. معمولا سازنده‌ها این عمر مفید را تامین می‌کنند.

 

سنگ‌های مصنوعی به‌علت داشتن قابلیت تحمل گرمایی می‌توانند در ساخت فضای خارجی شومینه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که مواد سازنده این سنگ‌ها دارای درصدی رس است، آنها را در مواجهه با گرما مناسب ساخته است. به‌طور طبیعی این سنگ‌ها باید با ملات‌ها یا چسب‌ها به‌کار گرفته شوند.

کابل آیفون تصویری مناسب

 

وظیفه کابل ها به عنوان قسمتی از سیستم ارتباطی ، انتقال پیام ها و اطلاعات می باشد ،  در نصب آیفون تصویری قسمتی از هزینه های نصب و راه اندازی سیستم آیفون تصویری  شامل کابل و کابل کشی ساختمان می شود .

به همین منظور شناخت کابل و استفاده درست از آن می تواند هزینه های سیم کشی را کاهش دهد .

بهترین و مناسب ترین کابل ها برای استفاده در نصب آیفون های تصویری کابل های فویلدار و شیلددار هستند ، این کابل ها که مانع از وجود نویز در صدا و تصویر می شوند

 

کالای داخلی

 

کالای داخلی در کل به کالاهایی اطلاق می گردد که توسط نیروی کار هر کشور و با توجه به ساختار و سلیقه ی همان کشور هماهنگ بوده و علاوه بر در نظر گرفتن نمودار عرضه و تقاضا راهی مناسب برای تامین درآمد باشد .

 

با خرید کالای داخلی علاوه بر تامین نیاز روز افراد تا حد قابل توجهی به اقتصاد کشور خود کمک نموده و به پیشرفت در تولید محصولات نیز اهمیت داده می شود

 

اگر افراد کالای خارجی و وارداتی که چندان با ذوق و سلیقه و نیاز آنان مطابقت ندارد خریداری نماید علاوه بر پیروی از یک کالای بیگانه به تولید ملی و اقتصاد کشور و افزایش نرخ بیکاری در کشور خود کمک می نمایند که این موضوع به تبع مشکلات بیشتری را در بر دارد .

 

در سالهای قدیم افراد برای تامین کالاهایی که برای زندگی روزه مره ی خود وجود نداشته و یا از کیفیت مطلوبی بر خوردار نبودند اقدام به خرید کالاهای وارداتی می نمودند کالاهایی مانند  مواد خوراکی،پوشاک،ماشین آلات ،لوازم برقی اما امروزه کم و بیش اکثر محصولات و به کشورها وارد و یا صادر می گردد.

 یکی از همین واردات ، آیفون تصویری می باشد که در سالهای اولیه تولید خود به اکثر کشور ها صادر می شد.

 اما با گذشت زمان کشور ها به تولید این کالای الکتریکی در کشور خود پرداختند و هر کشور به طور جداگانه توانست این نیاز ملت خود را تامین نماید .

 آیفون تصویری در ایران به خوبی تولید شده و توانسته کاملا در این عرصه پیشرفت نماید و رضایت جمعی خریداران خود را جلب نماید .

آیفون تصویری یکی از برترین تولیدات آیفون تصویری ایرانی است که بازار فروش خوبی را در پی داشته است