ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ایده هایی جذاب برای شخصی سازی قاب های عکس

 

چگونه قاب های عکس را شخصی سازی کنیم؟

 

سالیان سال است که لحظات زیبا و خاطره انگیز زندگی را با دوربین ها ثبت نوری کرده و آن ها را در دل قاب ها جای می دهیم. در اغلب اوقات، خودِ عکس ها از چنان گیرایی و جذابیتی برخوردارند که کمتر توجه را به قاب معطوف می کنند. هرچند که این گیرایی از ویژگی های ذاتی عکس است ولی می توان قاب هایی انتخاب یا طراحی کرد تا در عینِ به نمایش گذاشتن عکس، خود را نیز به نمایش بگذارند و خود را بخشی از بافت کلی دکوراسیون کنند

 

برای شروع بیایید فرض کنیم که شما به دنبال طرحی ساده، شیک و مینیمالیستی می گردید. طرحی که قابلیت تطابق با هر سبک و سلیقه ای را داشته باشد. در این مورد بهترین گزینه، قاب های فلزی متالیک با خطوط ساده و صریح است. این قاب ها در ضمن تمرکز بر روی عکس ظاهر شیک خود را هم به خوبی عرضه می کنند.

 

قاب ها می توانند به صورت بافت هایی ساده و با جزئیاتی ظریف تر توجه بیشتری به خود جلب کنند. بهتر است برای این نوع قاب ها از رنگ های سردتر نظیر سفید، خاکستری و یشمی استفاده کنید و آن ها را روی شومینه یا میز کار قرار دهید.

 

بسته به نوع عکسی که می خواهید در قاب قرار دهید، می توانید مدل متناسبی را انتخاب کنید. مثلن اگر عکس نوزاد ناز و دوست داشتنیتان را قاب می گیرید، از فریم های ساده با استیکری رنگی و کودکانه در حاشیه استفاده کنید. برای جلوه بهتر می توانید چند عکس را با قابی یکسان به این شیوه چارچوب بندی کنید.

 

اما به عنوان  پیشنهادی متفاوت بیایید یک تز ترکیبی را امتحان کنیم: عکس هایی سیاه و سفید در قاب هایی رنگی! در این مورد می توانید از رنگ های گرم و قوی نیز استفاده کنید. علاوه بر کاربرد رنگ، با جزئیات و حاشیه های پیچیده، قابتان را دکوراتیوتر کنید.

 

دسته ای از قاب ها از طریق اندازه بزرگ تر خود را به نمایش می گذارند. این قاب ها با طرح های گرافیکی و هندسی تکرارشونده در ابعادی قابل توجه باعث می شوند که عکس ها کوچکتر به نظر رسیده و به نوعی زیباشناسیِ میکروسکو‍پیک برسند. بسته به شماست که چه عکسی را درون آن ها قرار می دهید.

 

ولی از تنوع قابل توجهی برخوردارند؛ مثل قاب های گرد، بیضوی، شش گوشه و حتی قلب مانند! می توانید به منظور تمایز قائل شدن، آن ها را به عکس های خاصی نظیر عکس های مراسم عروسی اختصاص دهید. یک ‍پروانه تزئینی در حاشیه نیز، آن ها را برای همیشه به یاد ماندنی خواهد کرد.

 

به هر نحو شما می توانید در دکوراسیون خود کلکسیونی دوست داشتنی از انواع قاب ها را در شکل ها، اندازه ها و طرح های متنوع کنار هم بچینید و دکوراسیونتان را به معنای واقعی تحت تأثیر قرار دهید.

 

تلألؤ زیبایی دکوراسیون در ظروف شیشه ای

 

چگونه از ظروف شیشه ای در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

 

گلدان های شیشه ای از دیرباز بیشترین کاربرد را در میان ظروف شیشه ای دکوراسیون داشته اند. امروز هم کماکان یکه تازیشان را در میان سایر ظروف ادامه داده و در سبک ها و رنک های مختلف همواره ما را وسوسه می کنند تا تعداد بیشتری از آن ها را در  طراحی دکوراسیون داشته باشیم. از آنجا که جنبه تزئینی آن ها به سایر ابعادشان می چربد پس لازم است قبل از خرید آن ها، دیدی کلی به مدل ها و نحوه به کارگیریشان در دکوراسیون داشته باشیم. پس بیایید تا به اتفاق طراگاه گشتی در میان دنیای رنگارنگ و جذاب این ظروف شیشه ای بزنیم.

 

ابتدا از مدل های ساده تر شروع کنیم. گلدان های شیشه ای استوانه ای که هنوز به شکل اولیه گلدان وفادار مانده اند. با یک پایه استوار که مرزی کاملن مشخص با بدنه اصلی دارد و می تواند دسته گل های بلند را در خود جای دهد. البته طراحی مات بدنه مانع از دیدن ساقه های گل شده و فقط خود گل ها را به نمایش می گذارد.

 

اگر می خواهید سبزی ساقه ها را نیز به دکورتان اضافه کنید باید بدنه های شفاف را انتخاب کنید. این گلدان های شفاف تقریبن با هر دکوراسیونی خود را تطبیق می دهند و با بافت نامرئیشان کمتر خود را نشان می دهند.

 

از محاسنی که گلدان های شیشه ای دارند این است که می توانند بدون گل باشند! این پارادوکس جالب وقتی جالب تر می شود که یک رنگ ماتِ منحصر به فرد را برای گلدانتان برگزینید و جلوه آن را با قرار دادن بر یک سطح آینه ای دو برابر کنید:

 

به کارگیری جفتْ گلدان ها تأکید بیشتری بر آن ها کرده و باعث می شود که در بافت کلی دکوراسیون گم نشوند. تازه شما می توانید این دوگانه را به یک کنتراست تبدیل کنید. مثلن با قرار دادن یک گلدان بزرگ در کنار یک گلدان کوچک توجه را به هردوی آن ها جلب کنید.

 

حال می خواهیم به سراغ گلدان های مدرن با شخصیت منحصر به فردشان برویم. زیبایی اکثر این گلدان ها به حدی هست که برای تکمیل شخصیتشان نیاز به گل نداشته باشند.

 

دنیایی از اندازه ها و اشکال فضایی در کنار رنگ ها و جلوه های دلربا خودنمایی می کنند. به لطف تکنولوژی جدید هر ظرفی را که به تصور درآورید برایتان احضار می کنند.

 

در طراحی دکوراسیون و شیشه های دمیده شده از جمله این فرم های خیره کننده هستند. به دلیل نحوه عمل آوردن آن ها که حجم زیادی را اشغال می کند، فضای خالی زیادی در اختیار ندارند. در واقع به گونه ای طراحی شده اند تا خالی بمانند!

 

کریستال ها هم دسته دیگری هستند که فرم های مدرن آن ها بسیار چشمگیر است. برای شفافیت دکورتان هرگز آن ها را فراموش نکنید!

 

پیش از خرید هر کدام از این ظروف دلربا، محل قرارگیری آن را در نظر بگیرید؛ روی میز قهوه، داخل بوفه، روی میز کنسول  یا حتی گوشه ای از کف اتاق. در این صورت قطعن انتخاب بهتری خواهید داشت.

طوسی، پادشاه رنگ ها در دکوراسیون مدرن!

 

شاید اولین گزینه برای انتخاب یک رنگ ساده که بتوان آن را با سایر رنگ ها ترکیب کرد و جلوه ای خاص در فضای داخلی ایجاد کرد رنگ سفید است اما سفید تنها رنگ محبوب با قابلیت ترکیب رنگی های جذاب نیست. رنگ طوسی به دلیل ماهیت خنثی خود به خوبی می تواند در فضای دکوراسیون داخلی شما با سایر رنگ ها ترکیب شود و جایگزین مناسبی برای رنگ سفید باشد، به همین منظور می خواهیم دکوراسیون با طیف های مختلف رنگ طوسی در دکوراسیون منزل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 

در انتخاب رنگ طوسی برای دیوارها باید درنظر داشته باشید که اگر قصد دارید کل دیوارهای خود را رنگ آمیزی کنید رنگ طوسی روشن مایل به سفید برای فضای شما مناسب است اما اگر انتخاب رنگ طوسی برای یک دیوار تک به طور مثال دیوار پشت تلویزیون است پس به راحتی می توانید طیف های تیره تر آن را برای فضای داخلی خود استفاده کنید و لذت ببرید.

 

اگر کل دیوارهای خود را طوسی می کنید رنگ طوسی روشن برای فضای شما مناسب است

 

ترکیب رنگ آبی با طوسی ترکیب خاصی است که به خوبی می تواند برای مبلمان، فضایی مانند نشیمن استفاده شود، در کنار این ترکیب رنگی استفاده از رنگ های گرم همانند قهوه ای و قرمز انتخاب هوشمندانه ای است چرا که رنگ هایی مانند طوسی و آبی تم سردی دارند و برای ایجاد تعادل فضایی باید در ترکیب با رنگ های گرم مانند طیف رنگی قرمز و قهوه ای و…. قرار گیرد.

 

ترکیب رنگ آبی با طوسی ترکیب خاصی است که می تواند برای مبلمان، فضایی نشیمن استفاده شود

 

رنگ طوسی می تواند در قالب کف پوش و یا دیوارپوش هم در فضای داخلی شما بدرخشد، همان طور که در تصویر می بینید ترکیب چند طوسی منحصر به فرد با طیف های گوناگون به خوبی توانسته است تعادل فضایی را بدون اضافه کردن رنگ های دیگر در فضا ایجاد کند، و رنگ قرمز تنها به سبب ایجاد پویایی در فضا اضافه شده است.

 

رنگ طوسی می تواند در قالب کف پوش و یا دیوارپوش هم در فضای داخلی شما بدرخشد

 

بنفش یکی از بهترین رنگ هایی است که به خوبی در کنار رنگ طوسی می نشیند، طیف های متنوع بنفش می تواند در کنار طیف رنگ های طوسی به خوبی بنشیند و فضایی رمزآلود و جذاب ایجاد نماید، به طور مثال در این فضا انتخاب رنگ بنفش برای مبلمان و ترکیب آن با کوسن های طوسی روشن در کنار دیوارهایی با طوسی نسبتا تیره توانسته فضایی جذاب را به وجود آورد اگر کمی دقت کنید طیف بنفش روشن را در غالب فرش می توانید به خوبی ببینید که در مجموع توانسته ترکیب رنگ ایده آلی را به وجود آورد.

 

بنفش یکی از بهترین رنگ هایی است که به خوبی در کنار رنگ طوسی می نشیند

 

انتخاب رنگ طوسی برای فضای آشپزخانه و لوازم آن همیشه معمول بوده است گاهی می توان این ترکیب طوسی لوازم آشپزخانه را که بعضا با نام سیلور می شناسند در کنار یک دیوار به رنگ طوسی تیره داشت. این مجموعه با کابینت های قهوه ای و کف پوش روشن ترکیب بی نظیری برای فضایی مانند آشپزخانه ایجاد کرده است.

رنگ طوسی با کابینت های قهوه ای و کف پوش روشن ترکیب بی نظیری برای آشپزخانه ایجاد کرده است

 

رنگ طوسی با کابینت های قهوه ای و کف پوش روشن ترکیب بی نظیری برای آشپزخانه ایجاد کرده است

 

رنگ طوسی تنها در دکوراسیون منزل فضاهای مسکونی کاربرد ندارد طیف های این رنگ به خوبی می توانند در فضاهای اداری هم بدرخشند، ایجاد فضایی خنثی با کم و زیاد کردن طیف این رنگ می تواند در ایجاد دکوراسیونی منحصر به فرد تاثیر گذار باشد، حضور یک رنگ متمایز مانند سبز می تواند نقطه ی عطف چنین فضایی محسوب شود.

رنگ طوسی تنها در دکوراسیون فضاهای مسکونی کاربرد ندارد بلکه در فضاهای اداری هم می درخشند

 

رنگ طوسی تنها در دکوراسیون فضاهای مسکونی کاربرد ندارد بلکه در فضاهای اداری هم می درخشند

ترکیب دکوراسیون با المان های نوستالژیک روستایی

 

چگونه با استفاده از المان هایی ساده لحنی روستایی به دکورمان ببخشیم؟

 

نگهداری یا کلکسیون کردن اشیاء قدیمی، یا به تعبیر دیگر نوستالژیْ بازی، از تفریحات و تعلقات خاطر عده ای اشخاص از فرهنگ های متفاوت است. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که همیشه قدیمی اش را ترجیح می دهند!

 و بخواهید این ترجیح را در دکوراسیون خانه نیز اعمال کنید.

اما در عین حال نگران این باشید که خانه تان کهنه و از مدافتاده به نظر برسد و زیبایی شناسی مورد نظر را نداشته باشد. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید! چون طراگاه شما را راهنمایی می کند تا دکوراسیونی شیک و نوستالژیک داشته باشید.

 

بزرگترین ویژگی یک شیء یا اثاثیه نوستالژیک این است که گذر زمان را بر بدنه آن حس کنید! اگر می خواهید این حس کاملن طبیعی و اصیل بماند چه بهتر که آن را دست نخورده بگذارید؛ البته این کار را برای وسایلی انجام دهید که در مرکز توجه دکوراسیون  قرار ندارند؛ مثل یک میز کنار دستی:

 

اما اگر میل چندانی به حفظ ظاهر کهنه آن ندارید، باید آن را تعمیر یا رنگ کنید. البته در این حالت هم بخشی از آن حس کهنگی را کماکان در بطن خود خواهد داشت، منتها به شرطی که آن را به رنگ چوب طبیعی درآورید و از بزک کردن و لکه گیری بیش از حد آن خودداری کنید.

 

برای آن که ظاهری روستایی به دکورتان بدهید استفاده از میزهای کناری با درب های شیشه ای با رنگ چوب طبیعی بسیار توصیه می شود. شاید هنوز یکی از آن ها را در انبار داشته باشید!

 

چیزهای خاص تری هم وجود دارند. مثلن یک میز کنسول چوبی با جزئیات منبت کاری شده و نوعی آبیِ منحصر به فرد که کاملن هم از گزند زمان مصون نمانده، می تواند گزینه چشمگیری باشد. اگر رنگ آبی را از آن بگیریم حس روستایی اش، تقلیل خواهد یافت.

 

برای  دکوراسیون آشپزخانه هم ایده های زیادی وجود دارد. به خصوص در مورد فضاهای ذخیره سازی. مثلن سبدهای حصیری که از پله های یک نردبان دو طبقه بالا رفته اند:

 

 

یا نوع فلزی آن که یادآور یک خانه دهقانی در شوروی سابق است:

 

اما شاید هیجان انگیزترین بخش از یک دکور روستایی و نوستالژیک قسمت ناهارخوری و مبلمان باشد. یک میز ناهارخوری به همراه نیمکت و صندلی های تمام چوبی در زیر نور آشپزحانه، رؤیایی ترین حالت برای یک دورهمی خانوادگی است:

 

مبلمان های رودوزی شده با استایلی ساده و رنگی طبیعی نیز که جزء تفکیک ناپذیر دکورهای روستایی شیک هستند.

 

در مورد دکورهای کلاسیک و آنتیک، دست شما در این گونه موارد بسیار بازتر خواهد بود. کافی است تا سری به فروشگاه های عتیقه جات و دکور کلاسیک بزنید و با دریایی از تنوع وسایل و اثاثیه، از تابلوها و گرامافون گرفته تا چراغ ها و چرخ ها مواجه شوید. مثلن این چرخ دستی که در گذشته برای خود کارکردهایی داشته ، حالا فقط می خواهد در گوشه ای از دکوراسیون شما جا خوش کند و زیبایی اش را به نمایش بگذارد.

 

طراگاه همچنان منتظر ایده های بکر شما در زمینه دکوراسیون داخلی است.

سبک های دکوراسیون داخلی

 

در دکوراسیون داخلی سبک های گوناگونی از طراحی داخلی که کاربرد های خاص و کاربران خود را دارد و هرکدام تعریف خاصی از دکوراسیون داخلی دارند.

 

دکوراسیون مدرن

 

اصول دکوراسیون داخلی مدرن در دنیای امروزی تنها به یک معنی می باشد آن هم به معنای " هرچه کمتر ، جلوه بیشتر".معنی این جمله در واقع ساده بودن وسایل مورد نظر و استفاده از المان های لوکس و براق نیز کمتر دیده می شود.رنگ هایی که باید استفاده شود رنگ های تیره مقابل رنگ های روشن است مانند رنگ مشکی در برابر رنگ سفید.

 

دکوراسیون تلفیقی

 

دکوراسیون داخلی تلفیقی در واقع ترکیبی از انواع سبک های دکوراسیون میباشد .معمولا طراحان دکوراسیون تعریف دقیق و روشنی از دکوراسیون تلفیقی ندارند زیرا این نوع سبک دکوراسیون داخلی ایجاد فضایی کاملا منحصر به فرد که خود شخص آن را به سلیقه، ایده و ابتکار خود  می چیند.

 

دکوراسیون انتقالی

 

انتقالی در لغت به معنای حرکت از مکانی و یا چیزی به جای دیگر اما بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی براین باورند که سبک دکوراسیون انتقالی ،ترکیبی از سبک دکوراسیون مدرن ودکوراسیون سنتی ست.زمانی که به هر گوشه دکوراسیون انتقالی می نگریم ترکیبی از خطوط منحنی و خطوط مستقیم را در طراحی سهیم می بینیم.

 

دکوراسیون مدیترانه ای

 

همانطور که از نام این سبک ،سبک مدیترانه ای، مشخص می باشد از کشور دریای مدیترانه مانند یونان،ایتالیا،فرانسه،اسپانیا و دیگر کشور های اطراف الهام گرفته است.این کشور ها مهد رنگ های گرم و خیره کننده هستند که باعث شده رنگ ها و بافت ها در سبک مدیترانه ای حرف اول را بزنند.در دکوراسیون سبک مدیترانه ای شما به یک سفر هیجان انگیز می روید بدون آنکه از خانه خارج شوید.

 

دکوراسیون معاصر

 

دکوراسیون معاصر همانطور که از اسم آن مشخص است مربوط به زمان حال و مد های همین دوره می شود .اصولا در دکوراسیون معاصر چیدمان وسایل باید طوری باشد که همه چیز تمیز و مرتب باید دیده شود. معمولا از رنگ های خنثی ،مشکی و سفید در دکوراسیون معاصر به کار می رود.نکته بسیار مهم در دکوراسیون داخلی معاصر خطوط صاف و ساده ایست که در آن استفاده می شود.

 

دکوراسیون صنعتی

 

  به سبک صنعتی نوعی طراحی داخلی ست که در واقع ترکیب احساسات با متریال های صنعتی مانند چوب و یا فلز و آهن ... می باشد.بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که باید سلیقه و هوش زیادی در این نوع سبک صنعتی به کار گرفته شود.از رنگ های خنثی مانند سفید،خاکستری و غیره در نمای داخلی منزل استفاده می شود.

 

دکوراسیون مینیمالیسم

 

 دکوراسیون داخلی مینیمال،سیری از اشکال و طرح های مختلفی از هنر و طراحی، مخصوصا هنرهای تجسمی و بصری و موسیقی، را توصیف می کند.دراین نوع سبک دکوراسیون داخلی ، طرح شروع به افشای ماهیت و شخصیت یک موضوع با حذف تمامی فرم ها ،ویژگی ها و مفاهیم غیر ضروری می کند.سبک دکوراسیون داخلی مینیمال در اوایل دهه 1960 در نیویورک ظهور کرد .مینیمالیسم در طرح های خود ار حداقل لوازم دکوراتیو استفاده کرده است.

 

دکوراسیون کلاسیک

 

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک نقطه مقابل دکوراسیون مینیمالیسم (دکوراسیون داخلی ساده ) می باشد و به نحوی از دکوراسیون سنتی غربی الهام گرفته شده است.معمولا از لوازم دکوراتیو سنگی ،چوبی در تزئین منزل استفاده می شود که به صورت دستی ساخته شده اند و از حجم و سنگینی بالایی برخوردار باشند.

 

دکوراسیون ساحلی

 

همانطور که از نام سبک مشخص است این نوع دکوراسیون داخلی الهام گرفته از رنگ های دریا ،گیاهان سبز و تزئینات ساحلی می باشد.صدف های کنار ساحل،میوه ها ،حصیر های بافتنی در هر کجای خانه حس خنکی کنار ساحل را به دنبال دارد.