ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

قوطی های فلزی

قوطی های فلزی برای بسته بندی کنسروها از سه قسمت بدنه، سر و ته تشکیل شده اند. بدنه از یک ورقه مستطیل شکل تشکیل شده که به صورت استوانه درآمده و دو ضلع ان در یک قلاب شده و یا جوش داده می شود.

 سر و ته قوطی به صورت دربندی (مضاعف) بسته می شود. یک طرف آن توسط سازنده قوطی بسته می شود که (ته) نامیده می شود و طرف دیگر آن در کارخانه تولید ماده غذایی و پس از پر کردن قوطی بسته می شود.

 این ساده ترین و متداولترین شکل قوطی کنسرو است اما قوطی ها به اشکال دیگری مانند بیضی، شش گوش، مکعب مستطیل و غیره ساخته می شوند. در پاره ای از موارد از قوطی هایی استفاده می شود که یک انتهای آن با ابزاری که روی ان نصب شده قابل باز شدن است این نوع قوطی را Easy open can گویند.

حلب ورق قوطی های کنسرو (شمش) از جنس فولاد نرم با فرمول ویژه و ضخامت حدودmm25/1 تا 1/0 (بیشترmm 3/0 – 2/0 ) می باشد که تا سال 1930 میلادی با وارد کردن آن در قلع مذاب، قلع اندود می شد. این نوع حلب را Hot-Dipped Plate می نامند.

 امروزه قلع اندود کردن ورق حلب با روش های الکترولیتیکی انجام می گیرد زیرا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و می توان ضخامت لایه قلع به دقت محاسبه و کنترل کرد.

ضخامت اندود قلع در روش فرو بردن در قلع مذاب حدود mm02/0 و در روش الکترولیتیکی حدود mm00038/0 است.

با توجه به محدودیت ها و گرانی قیمت قلع در سالهای اخیر به جای این ماده از کُرُم استفاده می شود و این ماده با روش الکترولیتیکی روی حلب قرار می گیرد و به نام TFSTin-Free Steel Plates (ورقه نازک بدون استیل) نامیده می شود که چسبندگی لاک به آن خوب است.

از این نوع حلب بیشتر برای سر و کف قوطی ها ( قیمت قوطی ) استفاده می شود و دو طرف آن لاکدار است. برای بدنه قوطی ها از این نوع ورق استفاده نمی شود چون روش جوش دادن آن معلوم نیست.

در ترکیب شیمیایی حلب ورق علاوه بر آهن عناصر دیگری هم وجود دارند که عبارتند از کربن، مس، سولفورو منگنز و فسفر و سیلیکون (ناچیز).

 فولاد دارای انواع مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از فولاد نوع L ، MR، MC که ترکیباتشان تا حدودی متفاوت است.

حلب ورق نوع L دارای مقدار مس کمتری است و برای مواد غذایی با خاصیت خورندگی شدید مانند شوریها، ترشیها و گریپ فروت استفاده می شود.

 2- حلب ورق نوع MR برای مواد غذایی با خاصیت خورندگی متوسط مانند انواع کمپوت هلو، انجیر و زردآلو استفاده می شود.

3- حلب ورق MC برای مواد غذایی با خاصیت خورندگی کم مانند نخود سبز، لوبیا سبز، ذرت، گوشت، ماهی و میگو بکار می رود.

 4- حلب ورق N یا نیتروژنه شده که در آن ازت برای مقاومت بیشتر استفاده می شود. نوع و ترکیب فولاد از نظر نرمی، قابلیت انعطاف و مقاومت در برابر عوامل مکانیکی و شیمیایی دارای اهمیت زیادی است و انتخاب آن بستگی به نوع محصول یا فاز مایع مورد نظر بسته بندی است.

 

ویژگی های آیفون تصویری که از چشم شما پنهان است

 

دراین مقاله قصد داریم تا به بررسی هرچه بهتر آیفون تصویری بپردازیم .

 

یکی از دلایل موفقیت این آیفون تصویری داشتن کیفیت مطلوب ، قابلیت های متمایز کننده و مهمتر از همه داشتن خدمات در محل و گارانتی تعویض میباشد .

 

آیفون تصویری تکنما توسط سیستم های smd مونتاژ می شوند و کیفیت تولید خوبی را دارند و این تولید نشان دهنده ارزش محصول می باشد .

 

آیفون های تکنما فراتر از این هستند ، نه به خاطر قابلیت های منحصر به فردی که دارند و شما می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید ، بلکه به دلیل ویژگی هایی  که از چشم شما پنهان است .

 

برخی از این ویژگی ها :

 

 سیستم دیجیتال این آیفون تصویری باعث می شود تا هزینه های سیم کشی  و نصب آیفون تصویری بسیار پایین باشد ، و امکان نصب 256 عدد مانیتور تصویری با استفاده از 7 رشته سیم مشترک به یک پنل تصویری وجود دارد و نیازی به سیم کشی مجزا برای هر مانیتور نمی باشد .

 

امکان تداخل زنگ که در برخی از ساختمان ها به چشم می خورد در سیستم تک نما وجود ندارد و آن  به دلیل حذف سیم زنگ در دربازکن های تکنما می باشد .

کیفیت و وضوح و شفافیت صدا به دلیل داشتن دو خط صدا در آیفون های تکنما

 

در تعداد طبقات بالای 10 واحد نیازی به استفاده از پنل های اکسپندر نمی باشد و فقط یک پنل کدینگ در کنار درب ورودی به ساختمان نصب خواهد شد .

 

تفاوت سنگ آهک و سنگ مرمر چیست؟

سنگ آهک همان کلسیم کربنات است به ندرت به صورت آهک خالص در طبیعت پیدا می‌شود.

این سنگ بیشتر به صورت آهک رسی ، آهک ماسه‌ای و دولومیت یافت می‌گردد.

سنگ مرمر از سنگ‌های دگرگون شده است که از دگرگونی سنگ آهک بوجود آمده است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است.

کلسیت نیز از بنیان کربنات و یونهای کلسیم بوجود آمده اما ترتیب و آرایش آن با آنچه در آهک است فرق دارد، ساختار کلسیت به صورت رومبوئدر است و در آن یونهای کلسیم و بنیان (CO3)2- بطور یک در میان قرار دارند.

 

در بنیان CO3 هر کربن بوسیله سه اکسیژن ، به صورت مثلث احاطه شده است و مثلثها در صفحه‌های عمود بر محور C قرار دارند.

 این ساختار سنگ ساختمانی را می‌توان با شبکه تبلوری نمک طعام مقایسه نمود که در آن یونهای کلسیم در موقعیت یونهای سدیم و مثلثهای CO3 در موقعیت مکانی یونهای کلر قرار دارند.

 

سنگ‌های آهکی خود به چند دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

1.     تراورتن

2.    مرمر

3.     مرمریت

4.    سنگ چینی

5.     کریستال

 

پالت فلزی

پالت ها ( پالت پلاستیکی ، چوبی ، فلزی ) مکعبی فلزی که داخل ان شبکه بندی شده و از استقامت بالایی برخوردار است.

 که به صورت مکعب مربع و مکعب مستطیل در اندازه و ارتفاع و مدل های مختلف در بازار صنعت قابل استفاده می باشد.

 که از ان برای جابجایی اجناس به مسافتهای دور و یا چیدمان اجناس درون ان برای نظم در انبار شرکت ها استفاده می شود.

پاکس پالت فلزی با صرفه ترین پالتی است که شرکت ها میتوانند سالیان سال از انها استفاده کنند.

پالت های BOX تا حدود ۲۰ سال عمر میکنند و بعد از تخریب به صورت ضایعات فروخته شده و بعد از ذوب دوباره به چرخه صنعت باز گردانده می شوند.


پالت های فلزی پس از پالت های چوبی مورد استفاده قرار گرفته اند و در حال حاضر مقدار قابل تو جهی از ان استفاده می شود و در ساخت پالت ها وسیله اتصال در این نوع پالت پیچ ومهره یا جوش می باشد جوش کافی و مناسب عمر پالت را افزایش می دهد .

معمولئ ورق مفتول وقطعات بکار رفته در ساخت پالت های فلزی از جنس اهن است ولی در برخی موارد از المینیوم نیز در ساخت انها استفاده می شود .

اگر چه پالت الومنییومی بسیار سبکتر است ولی نوع فولادی ان بسیارمحکم وقدرت تحمل ان بیشتر است میذان اصطحکاک در پالتهای فلزی بسیار کم است.

 نکته ای که در مورد استفاده از  و تولید پالت پلاستیکی و  فلزی باید توجه نمود عدم وجود اصطحکاک کافی بین کف پالت و سطح انباری باشد که در بعضی اوقات منجر به لغذیدن ان در هنگام بر داشتن می شود .

زنگ زدگی پالت های اهنی نیز از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با رنگ نمودن و پوشانیدن انها از مواد زد زنگ نمود افزایش داده شود .

با بکار بردن ورق های گالوانیزه بجای ورقهای معمولی نیز می توان مقاومت پالت را در برابر ذنگ زدگی افزایش داد .

این نوع پالت بخصوص در سرد خانه ها قابل استفاده است .

مزایای استفاده از پالت فلزی

 

خطر آتش سوزی ندارند


به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند


عمر آنها به پالت ها دیگر بیشتر است


در صورت کثیف شدن می توان براحتی آنها را تمیز کرد

 

مرمریت خوی

 

اطلاعات کامل درمورد سنگ مرمریت خوی

 

سنگ مرمریت خوی به دلیل زیبایی ، مقاومت بالا و صیقل پذیری عالی و تخلخل پایین در سنگ کف ساختمان و پله ها و اطاق خوابها و سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه ، سالنهای پذیرایی و دیواره ها وکف  پارکینگ کاربرد دارد.

 

 به دلیل سختی بیشتر و تخلخل کمتر در مقایسه با دیگر سنگهای ساختمانی  مرمریت و چسبندگی کم با ملات سیمان ، استفاده از سنگ مرمریت خوی ( و به طور کلی انواع مرمریت ) در ارتفاع پیشنهاد نمی گردد .

 

درجه بندی سنگ مرمریت خوی

 

سنگ مرمریت خوی آباده جزء سنگهای ساختمانی با قیمت متوسط  محسوب می گردد .

 

قیمت فروش سنگ مرمریت خوی براساس کیفیت و رنگ آن مشخص می شود .

 

بهترین کیفیت سنگ مرمریت خوی دارای درجه سوپر میباشد و پس از آن به ترتیب  ممتاز و درجه یک و درجه دو می باشند .

 

 

انواع سنگ مرمریت خوی

 

 مرمریت خوی کرم ، مرمریت خوی نسکافه ای ، مرمریت خوی جواهر، مرمریت خوی طلایی،  مرمریت خوی سوپر صادراتی ، مرمریت خوی فسیلی ، مرمریت خوی کرم رویال ، مرمریت خوی آبی کاربنی

 

معادن سنگ مرمریت خوی

 

با توجه به ذخایر غنی آذربایجان در خصوص سنگهای تزیینی به خصوص سنگهای مرمریت اشاره ای کوچک به معادن مرمریت استان آذربایجان مینماییم .

 

معدن مرمریت قره کهریز خوی در 33 کیلومتری شمال خوی در آذربایجان غربی میباشد.

معدن مرمریت رویال خوی در روستای قره ضائالدین در شهرستان خوی واقع شده است

کارخانه های سنگبری مرمریت خوی

 

 سنگ مرمریت خوی در کارخانه های سنگبری شهرک صنعتی شمس آباد واقع در استان تهران در کیلومتر جاده تهران _قم ، شهرک صنعتی محمود آباد (توسط مجتمع کارخانجات اتفاق 1 و اتفاق برتر ، برادران روح الهی، مورچه خورت و رضوانشهر و شهرک صنعتی نجف آباد و شهرک صنعتی میمه (توسط آقای حسینی )از توابع استان اصفهان برش و ساب خورده و جهت عرضه و فروش به بازارهای سنگ شهرهای مختلف ایران ارسال می گردد .

 

بیشترین تولید و سفارش برش سنگ مرمریت خوی در اندازه های ۴۰ طولی ، 40*40 ، به ویژه اندازه 60*60 و جدیدا به خاطر استحکام این سنگ و در خواست سازندگان ابنیه لوکس و بناهای مدرن در ابعاد 80*80 نیز بریده و عرضه میگردد که غالبا در ضخامت های 1.7تا 2 سانت می باشد.

 شایان ذکر می باشد سنگ ساختمانی مرمریت سوپر خوی در بسیاری  از هتل ها و تالارها و مراکز تجاری به عنوان سنگ پله ورودی لابی و سالن هم مورد استفاده قرار می گیرید که این امر به لیل نوع تخلخل  و ساب پذیری این نوع سنگ بسیار توصیه می شود