ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

منشاء کانتینراسیون

  

مردم فکر می کنند که کانتینراسیون یک اختراع جدید است البته این چیز دور از ذهنی نیست سوابقی در مورد استفاده از کانتینر در ترامواهای انگلستان و آمریکا در حدود سال ۱۸۳۰ وجود دارد.

 

این کانتینرها برای حمل و نقل سنگ معدن، سنگ آهک و ذغال سنگ و… استفاده می شده است این کانتینر ها تقریبا مشابه کانتینرهای امروزی بودند فقط آنها قدری کوچکتر و حداکثر ظرفیت آنها پنج الی ۱۰ تن بوه است.

 

کانتینرهای دریایی که ما امروز می بینیم در نیمه دوم ۱۹۵۰ ظاهر شدند این کانتینرها زاییده افکار شخصی بنام Malcolm MacLean بود که به عنوان پدر کانتینراسیون خوانده می شود مکلین یک راننده کامیون در کارولینای شمالی بود که از سال ۱۹۵۵ با خرید شرکتPan Atlantic Steamship (شرکت کشتیرانی با کشتی های بخاری که آن زمان وجود داشت) به عرصه کشتیرانی وارد شد و آن را متحول ساخت.

 

مکلین ایده استفاده از کانتینرها برای حمل و نقل کالاها را سالها قبل هنگامی که در کنار کامیونش در اسکله منتظر رسیدن نوبتش بود در حین مشاهده تخلیه کالاها از کامیونها و انتقال به درون کشتی در ذهن خود پروراند. او به این مسئله می اندیشید که اگر بجای تخلیه و بارگیری کامیونها این امکان وجود داشت که خود کامیون را با کمی تغییر و اصلاح تخلیه و بارگیری کرد چقدر این فرآیند راحتتر، سریعتر و به صرفه تر بود.

 

او بعد از خرید دو شرکت دیگر کشتیرانی شروع به انجام آزمایشاتی در مورد بکارگیری کانتینرها در کشتی های تانکری خود کرد . سرانجام در ۲۶ آوریل ۱۹۵۶ یک تانکر که Ideal X نامیده شد از بندرNewark در نیوجرسی به هوستون سفر کرد این کشتی ۵۸کانتینر در ابعاد ۳۵ فوت را حمل می کرد که محموله آن مایعات بود.

 

بعد از موفقیت کشتی مذکور، شش کشتی حمل کالا در سال ۵۸-۱۹۵۷ به Trailerships تبدیل شدند. Ideal X از جرثقیل های مستقر در ساحل استفاده می کردند اما این کشتی های تغییر شکل داده شده به جرثقیل هایی مجهز شده بودند که می توانست کانتینرها را از اسکله بلند کرده و به درون “سلولها” که بخش های کوچکتری از انبارهای کشتی بود قرار دهد این کشتی ها توانایی حمل ۲۲۶ کانتینر ۳۵ فوتی را داشتند.

 

در سال ۱۹۶۰ ، یک کشتی کالابر تغییر شکل داده شده بنام SantaEliana متعلق به خطوط Grace، وقتی که از نیویورک به ونزوئلا سفر کرد اولین کشتی کانتینری در تجارت بین المللی شد. در همان سال مکلین نام شرکت خود را بهSealand Services Inc (این شرکت در حال حاضر جزئی از گروه مرسک است)تغییر داد.

 

در ساحل غربی آمریکا، Matson Navigation یک بازیگر اصلی در تجارت بین کالیفرنیا-هاوایی اقدام به مطالعه جزئیات کانتینراسیون در سال ۱۹۵۶ کرد و تصمیم گرفت آن را انجام دهد. بنابراین در ۳۱ آگوست ۱۹۵۸ یکی از کشتی های باری کلاس C3 ، ناوگان تجاری هاوایی از سانفرانسیسکو به هاوایی با جعبه های ۲۴ فوتی روی عرشه سفر کرد.

 

در سال ۱۹۶۰، کشتی Hawaiian Citizen اولین کشتی تمام کانتینری شد در همان زمان بندر نیویورک پیش بینی نیاز بالقوه در تجارت کانتینری را تشخیص داده و اقدام به ایجاد اولین پایانه انحصاری کانتینر ی در کنار بندر نیویورک کرد و آنرا پایانه دریایی الیزابت نامید. مکلین موفق به تشویق دیگر شرکتهای کشتیرانی جهت ورود به تجارت کانتینری شد. بزودی شرکتهای راه آهن نیز اقدام به ارائه خدمات واگن های مسطح جهت حمل کانتینرها بر روی واگن های بی لبه کردند.

 

هدف دیگر مکلین اروپا بود . ابتدا او شروع به ایجاد یک شبکه از نمایندگان برای جمع آوری مشتریان نمود او بندر روتردام را شناسایی کرد و اولین بندر کانتینری در سال ۱۹۶۶ را ایجاد کرد. از ابتدای پروژه انتقادات زیادی از او شد و وقتی مکلین یک بخش را در تسهیلات جدید پرده برداری کرد، مهمانان همه او را هو کردند.

 

در آوریل ۱۹۶۶ اولین سرویس فرا اقیانوسی با حرکت SS Fairland از بندر الیزابت در نیوجرسی آغاز شد. این سفر صنعت کشتیرانی را شوک زده کرد، چرا که کالاها چهار هفته زودتر از موعد همیشگی به مقصد رسید. و این گونه سرانجام دنیای کشتیرانی به سودمندی و اهمیت کانتینراسیون اعتراف کرد.

 

دیگر خطوط نیز یکی پس از دیگری وارد تجارت شدند American ExportIsbrandsten ،Moore-McCormack و خطوط ایالات متحده همه وارد این عرصه شدند. در ژاپن نیز Matson Navigation شروع به تبلیغ در این زمینه کرد.

 

کانتینر ؟

 

کانتینراسیون(containerization) تکنیک یا عملیات قرار دادن محموله ها، در کانتینرهای دارای یک شکل و اندازه برای حمل و نقل است که این کانتینر ها قابل استفاده مجدد هستند بطور خلاصه حمل کالا با کانتینر و یا قرار دادن در کانتینر تعریف می شود.

 

محموله ها گاهی ممکن است در شکل و اندازه های غیر متعارف و متفاوتی باشند اما وقتی درون کانتینرها قرار گرفته و حمل می شوند، می توان آنها را بصورت یک واحد منفرد حمل کرد که در نتیجه مزایای بسیاری را برای حمل آسانتر فراهم می کنداین امر شامل کاهش هزینه و زمان نیز می شود

 

کانتینراسیون همچنین امکان حمل و نقل چند وجهی (ترکیبی) را هم ممکن می سازد یعنی حمل کل مسیر از مبدا تا مقصد با استفاده از روشهای گوناگون حمل و نقل مانند جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی امکان پذیر است و همچنین می توان از ترکیب این روشها استفاده کرد پیش از کانتینراسیون، کالا باید طی مراحل تکراری کم کم در کامیون بارگیری می شد و سپس به بندر حمل شده و دوباره به همان طریق از وسیله حامل تخلیه شده و به دوباره در کشتی بارگیری می شد این روند یک فرآیند طاقت فرسا بود و زمان زیادی لازم داشت و لازم بود کشتی ها از ۱۰ روز قبل در بندر حضور داشته باشند تا فرآیند تخلیه و بارگیری کامل شود. با عرضه کانتینراسیون، فرستندگان شروع به چیدن کالاهایشان در کانتینرها و تحویل آنها به محوطه چیدمان کانتینرهای بندر برای ارسال کردند. کشتی هایی که به بندر می رسیدند می توانستند بسته به تعداد کانتینرهای حمل شده توسط آنها طی یک الی دو روز اقدام به تخلیه و بارگیری کانتینرها کرده و به سفر خود ادامه دهند.

 

مابق با موسسه استاندارد بین المللی (ISO که یک سازمان بین المللی است که از نمایندگان سازمان های استاندارد دیگر کشورها جهت اتخاذ استانداردهای یکسان در ۲۳ فوریه سال ۱۹۴۷ بوجود آمده است) یک کانتینر حمل محموله عبارت است از : “یکی از تجهیزات حمل و نقل که جهت تسهیل حمل کالاها بوسیله یک یا چند روش حمل و نقلی بدون بارگیری واسطه ای بکار می رود.”

 

کانیتنر ها دارای انواع و اشکال مختلفی هستند. پیشنهاد و توصیه ایزو کانتینرهایی با طول ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ فوت است اما رایج ترین نوع کانتینرها ۲۰ و ۴۰ فوتی هستند. اما در حال حاضر چند خطوط کشتیرانی آغاز به استفاده از کانتینرهای ۴۵ فوتی کده اند عرض یک کانتینر همیشه هشت فوت( ۴۳/۲ متر) و استاندارد ارتفاع ۶/۸ فوت (۶۲/۲متر) و ۶/۹ فوت (۹۲/۲متر) است.

رنگ در آشپزخانه های مدرن

 

در معماری مدرن خطوط  متقاطع ، سطوح و احجام  تجریدی ترند. گاهی فرم ها چندان مرتب نیستند و ممکن  است با نظم کمتری به وجود آمده باشند.

از  این نظر رنگ می تواند بر کیفیت به  هم پیوسته این فضا و سطوح آنها تأکید کند.اگر در فضای آشپزخانه عناصری  مجزا دارید سعی کنید هر حجم یا سطح را با رنگی  متفاوت و ضعیف از هم جدا کنید. چنین کاری جلوه ای منطقی به فضا می دهد و بدون رنگ این فضاها تهی به نظر می رسند.

 اغلب اوقات به  کار گیری  اندکی  رنگ  در معماری داخلی ا ین گونه  فضاها بیشترین تأثیر را دارند.هر رنگی بایدبه طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسبو ناموزون نباشد.

 

می توان  از رنگ های  جالب توجه و خیره کننده  برای  اجزایی چون  کابینت ها ، کمدها ، و قفسه ها استفاده  کرد. در هنگام انتخاب رنگ برای این گونه موارد باید کنتراست مناسب در نظر گرفته شود.

 

 

به کار گیری یک رنگ در همه بخش های داخلی به خصوص اگر رنگ قوی باشد می تواند بیش از اندازه به چشم آید.

رنگ نارنجی ، همراه با استیل فوق العاده است ، ولی همین رنگ وقتی کنار  کف پوش عسلی رنگ قرار گیرد،جذابیت خود را از  دست می دهد. وقتی در طراحی، رنگ های قوی مورد استفاده قرار گیرد رنگ های مجاور می توانند در ترکیب با آنها، هماهنگی خوبی به وجود آورد.

 

 

ترکیب های سه رنگی:

 

ترکیب های  سه رنگی که رنگ های  اصلی قرمز ، زرد و  آبی بیشترین  آن  را  تشکیل  می دهند می توانند  طرح های مطبوع و  خوبی را به وجود آورند که فضای آشپزخانه را پر انرژی و گرم نشان می دهد.

 

رنگ های اصلی کیفیت گرافیکی مجذوب کننده ای به عناصر فضا می بخشد.

 

رنگهای زرد، قرمز ؛ فضای یک آشپزخانه سرد و  دلگیر را گرم  و جذاب می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه انرژی می دهد. برای ایجاد حس پویایی و تحرک، ترکیبی از آنها  را به کار ببرید و برای ایجاد احساس  ملایم تر از آنها را با رنگ سفید ترکیب کنید.

 

رنگ های نامتعارف برای تأثیر گذاری ویژه:

 

گاه شکستن و نقض قوانین هماهنگی رنگها در معماری داخلی  می تواند مفید موثر باشد و یک فضای پر انرژی را نشان دهد. طراحی یک آشپزخانه با  رنگهای گرم که در میان عناصر می توان از یک رنگ سرد استفاده کرد، به این ترتیب می توان درآشپزخانه احساس خوشایندی را به وجود آورده و رنگهای گرم را دلپذیرتر کند.

کانکس اداری (office conex)

 

کانکس اداری یک دفتر زیبا و شیک است که با کمترین هزینه انجام میشود و معمولا نزدیک ترین مکان به پروژه است .

 این کانکس ها معمولا جهت استفاده 1 یا 2 نفر ساخته میشوند و و به همین جهت نیاز به پارتیشن بندی ندارند اما در صورت نیاز مشتری تغییراتی در ان انجام میشود با این نوع کانکس یک دفتر شیک در کمترین زمان ممکن در دسترس شماست.

 این نوع کانکس ها  کانتینر معمولا با ساندویچ پانل با کیفیت ساخته میشوند تا میزان هدر رفت انرژی با حداقل میزان خود برسد

 

مزایا کانکس اداری:

 

    قابلیت نصب و راه اندازی سریع

    امکان انتقال سریع سازه

    عدم نیاز به پی سازی

    نیاز به سرمایه کمتر جهت ساخت

 

این شرکت با استفاده از دانش روز طراحی دنیا در زمینه ساخت کانکس ، خانه پیش ساخته و دیوار پیش ساخته طرح و نقشه های مورد نیاز شما مشتریان محترم را به بهترین صورت در انواع مختلف کانکس ثابت و یا چرخدار(ریموک دار) طراحی و اجرا می نماید.تجهیزات سفارشی کانکس ها بر اساس سفارش مشتری طراحی و بهینه می شود مانند:

 

    سرویس بهداشتی فایبر گلاس یا پانلی

    آبگرمکن

    دریچه کولر

    کابینت آشپزخانه

    پارتیش بندی

    کفپوش آلومینیوم آجدار یا آهن آجدار

    سینک ظرفشویی

    درب داخل چوبی از جنس HDF

    پنجره اضافی تک جداره یا دوجداره

 

طراحی و محاسبات فنی آن بر اساس استانداردها و مقررات ملی ساختمان و خواسته های مشتری، سپس نقشه های تولیدی و مدارک فنی آن جهت ساخت و تأمین مواد اولیّه مورد نیاز تهیه و تدوین گردیده و به واحدهای تولید و برنامه ریزی ارسال می شود.  واحد برنامه ریزی بر اساس نقشه ها و مدارک فنی ارائه شده اقدام به تهیه و ارسال مواد مورد نیاز که دارای گواهینامه های لازم و تائید شده توسط واحدهای کنترل کیفیت هستند مینماید. ساخت محصول فوق بر اساس نقشه ها و مدارک فنی ارائه شده واحد مهندسی و مطابق با استانداردهای روز از سوی واحد تولید ساخته می شود.

 

بعد از ساخت کانکس ها  و کانتینر در مواردی که کانکس ها بصورت مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفته است مجموعه ها بصورت نصب شده به مشتری تحویل داده می شود. و در مواردی که در مدت گارانتی هر گونه مشکلی بروز پیدا کند شرکت با اعزام نفرات متخصص موارد را برطرف می نماید.

انتخاب رنگ و بافت کابینت آشپزخانه

 

رنگها می توانند ظاهر آشپزخانه راتغییر دهند و حس آن را متفاوت کنند ، حتی می توانند دلگیرترین و تاریک ترین آشپزخانه را هم تغییر دهند.

البته  توجه به  وسعت فضای  آشپزخانه برای  انتخاب درست  رنگها بسیار مهم می باشد. چنانچه آشپزخانه  کوچک  و  تاریک است نیاز به رنگهای  گرم  و  روشن دارد  تا  با کمک  آن فضا  را  روشن کند.  همچنین یک فضای بزرگ و بی روح نیازمند رنگهایی  تند و جذاب است.

 

اگرچه  تک  رنگ در کابینت همیشه شیک  است ، چندان   منحصر به فرد و  خاص  نیست . کمی  جسارت نیاز  است   تا بتوان از رنگ های  شاد و زنده استفاده کرد.

 

استفاده از رنگهایی که با چیدمان کلی آشپزخانه هماهنگ باشد. باید به این نکته  توجه داشت  که رنگها با نور تغییر می کنند.

 روشنایی طبیعی روز شدت رنگ را افزایش  می دهد ولی نورپردازی هوشمندانهمی تواند درجه رنگ و حس القایی آن را تغییر دهد.

 

تأثیر تیرگی و روشنی رنگ:

 

رنگ های روشن غالب تر از رنگ های تیره به نظر می رسند ز یرا رنگ های روشن  نور را بازتاب داده و درخشان به نظر می رسند  و  همین  امر  موجب جلب  توجه  بیشتر  می شود.

 این   قاعده را  می توان در  رنگ آمیزی  و  انتخاب رنگ دکوراسیون  آشپزخانه برای بیشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار ،برد. 

 

اگر  فضایی  دارای  مقادیر متوسطی  از رنگ تیره و  مقادیر   اندکی رنگ روشن  باشد چشم به فضای  روشن تر جلب می شود . بنابراین مهم است که برای جلب توجه از رنگ قوی با نور زیاد استفاده شود.

 

در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سینک ظرف شویی و اجاق گاز و نیز رنگ کف ها وسایر دیوارها بسیاربه چشم می آید. بنابراین  با استفاده  جسورانه  از رنگ های  روشن که جذاب، شاد، پر هیجان و گرم اند و نیز قابلیت  ایجاد سرزندگی و طراوت  بخشی دارند؛ می توان آشپزخانه خود را متمایز کرد.

 

 این رنگ ها در کابینت همچنین می توانند اشکالات احتمالی در محیط را کاهش دهند.