ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

دکوراسیون مغازه و نکات کلیدی آن

 

این روزها بر خلاف دهه گذشته که سپری کردیم افراد ضرورت مباحث طراحی و دکوراسیون داخلی را بیش از پیش متوجه شده اند و فهمیده اند که داشتن دکوری خاص چقدر می تواند بر شرایط آنها در طی روز تاثیر گذار باشد. حال ممکن است دکور برای محیط منزل باشد و یا برای محیط کار. در این بخش می پردازیم به مبحث دکوراسیون فروشگاه و مغازه و اهمیت ان.شما اگر صاحب کسب و کاری هستید و دوست دارید تا راهی پیدا کنید تا در میان سایر رقبا و همکاران خود بیشتر دیده شوید تنها راه آن این ات که به روشی بتوانید توجه مخاطبین را به خود جلب نمایید.

 

در طی روز ممکن است هزاران نفر از کنار مغازه و فروشگاه شما عبور کنند اما تنها طیف محدودی از آنها وارد فروشگاه شما می شوند و از ان نفرات نیز افراد محدود تری اقدام به خرید می کنند. اگر بتوانید از افرادی که هر روز از جلوی مغازه شما رد می شوند تعداد بیشتری را به سمت داخل مغازه جذب نمایید قطعا شانس بیشتری در فروش محصولات خود خواهید داشت.با این تعریف فکر کنم دقیقا میزان اهمیت مبحث دکوراسیون مغازه به خوبی روشن شد. اینطور می خواهیم عنوان کنیم که به راستی دکور و ویترین مغازه شما در واقع همه چیز شما است . اگر دقت لازم را در نوع طراحی و چیدمان و رنگ های استفاده شده و نور پردازی به کار رفته در ان داشته باشید می توان امیدورا بود که در کسب و کاری که راه می اندازید موفق خواهید شد و اما اگر بهترین کالاها را درون مغازه داشته باشید اما از دکوری خوب برای ان استفاده نکنید باید همین روزها منتظر شکست در پروزه تجاری خود باشید.

 

اگر می خواهید در بازار رقابت  باقی بمانید و حرفی برای گفتن داشته باشید چاره ای ندارید که از سمت مخاطبین خود دیده شوید و مورد توجه قرار بگیرید. اصلا همه هدف همین است که به مخاطبین بگوییم ما که هستیم و چه چیزی داریم و چرا باید از ما خدمات و یا کالا دریافت کنید.با این مقدمه می خواهیم در مورد دکوراسیون مغازه با شما صحبت کنیم. اهمیت این بخش در این حد است که می توان گفت مهمترین پل ارتباطی میان مشتریان و عابرینی که هر روز در حال عبور از جلوی مغازه شما هستند با محیط درون مغازه همین دکوراسیون و ویترین مغازه شما است.پس باید بدانید نوع نور پردازی و رنگ بندی و همه جزییاتی که قرار است در ان به کار گرفته شود می تواند نقش تایین کننده ای برای شما در جهت جذب و یا دفع مشتری داشته باشد.

 

باید همه عواملی که در دکوراسیون داخلی  از ان در جهت زیبا شدن و منحصر به فرد شدن استفاده می کنیم را بسیج کرده و هر چه می توانیم در جهت خاص شدن دکور مغازه مان بکوشیم.یکی دیگر از تفاوت های کار در این بخش با دیگر بخش ها در این است که  مثلا در مورد موضوع دکوراسیون اداری ما می دانیم که دقیقا قررا است برای چه اداره ای کار کنیم و معمولا افراد مراجعه کننده ان چه کسانی هستند و چه چیزی نیاز دارند و بر همین اساس کار طراحی راحت رت انجام می شود. اما در مورد یک مغازه درست که با توجه به نوع فعالیت تجاری درون ان باید دکور چیده شود اما جدا از این موضوع هدف از دکور این است که همه عابرینی که حتی قصد خرید ندارند و فقط به عنوان یک رهگذر در حال عبور از جلوی مغازه ما هستند به نوعی کنجکاو شده و شاید همین کنجکاوی عاملی شود در جهت ورود آنها به مغازه.

 

معماری داخلی که باید در محیط درون مغازه به کار بریم می بایست در نهایت ظرافت و حرفه ای گری باشد.مشتری که وارد مغازه شود یعنی قدم اول برداشته شده و باید در قدم دوم کار را تمام کنیم تا بتوانیم انرا به یک خرید موفق تبدیل کنیم.هیچ می دانید در سطح جهان عاملی که باعث فروش یک کالا می شود کیفیت کالا نیست بلکه شکل ظاهری ان است.؟حال هر چقدر که محیط درون مغازه شکیل تر و زیبا تر باشد در واقع موکد لوکس بودن و با کیفیت بودن محصولات ما در ذهن مشتری بوده و همین امر می تواند عاملی در جهت خرید شود.مخصوصا اگر مغازه ما مربوط شود به زیور آلات و جواهرات انوقت حساست کار نیز بالاتر رفته و باید برای طراحی داخلی طلا فروشی  با وسواس بیشتری عمل نماییم.

 

با افتخار اعلام می داریم شرکت دکوراسیون داخلی دکور ایرانی با کادری مجرب و حرفه ای در این زمینه آماده ارائه آخرین و به روز ترین و مدرن ترین طرح های خود در زمینه انواع دکورهای مغازه به شما عزیزان می باشد.پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را در جهت انتخاب طرح برای دکور مغازه تان را بگیرید حتما یک بار به دفتر شرکت ما مراجعه کرده و از آخرین نمونه کارهای ما دیدن نمایید.فعالیت در این زمینه به نوعی در حیطیه دکوراسیون تجاری محسوب می شود و می بایست نکات و اصول مربوط به تجارت را در آن رعایت کنیم.

 

معتقد هستیم هر فضایی امکان ان را دارد که بتواند زیبا و منحصر به فرد شود و به نوعی دیده شود.جدا از اینکه باید برای ساخت دکوراسیون اداری شما از بهترین و مدرن ترین متریال های موجود استفاده کرد این را متذکر خواهیم شد که مهم تر از آن نحوه چیدمان و به کارگیری از ابزرا موجود است.چرا که اگر بهترین متریال ها را رد دکوری به کار ببریم اما اصول معماری و طراحی را در ان استفاده نکنیم قطعا نمی تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد و طرحی شکست خورده قلمداد می شود.مهمترین فاکتور در دیزاین منزل به مانند دیزاین یک اداره که مبلمان اداری ان حرف اول را می زنند اینجا هم به همین صورت است.

 

دکوراسیون مغازه تنها به ویترین ان ختم نمی شود و همانطور که به دکوراسیون داخلی رستوران توجه می کنیم محیط یک مغازه هم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و می توان ویترین را قدم اول معرفی کرد و د رمحله بعد که به عنوان قدم دوم محسوب می شود محیط درون خود مغازه است.باید هم کارکنان و هم مراجعه کنندگان در زمانیکه درون این محیط هستند کاملا احساس آرامش و راحتی نمایند. اگر بتوانید به خریداران حس اطمینان و اعتماد را القا کنید قطعا آنها با اطمینان خاطر بیشتری از مغازه شما خرید خواهند کرد.می توان چند فاکتور مهم را قبل از اینکه بخواهیم طرحی برای دکوراسیون داخلی مغازه شما در نظر بگیرم را لحاظ نماییم تا در نهایت به بهترین شکل این پروزه را اجرایی و عملیاتی کنیم :

 

1-حتما مشخص کنیم که قرار است در این مغازه چه نوع کالا و خدماتی عرض شود. باید بدانیم اصلا هدف صاحب مغازه چیست و بر اساس آن هدف شروع به طراحی و ساخت دکور نماییم.

 

2-حتما مشخص کنیم که مراجعه کنندگان این مغازه معمولا از چه طیف اجتماعی هستند و قرار است با چه وضعیت مالی از مغازه ما دیدن نمایند.

 

3-موقعیت جغرافیای مغازه خود می تواند کلید بسیاری از این سوالات باشد. آیا مغازه ما در بالای شهر است و رد یک منطقه لوکس قرار گرفته و یا در پایین شهر.

 

4-مغازه های اطراف ما در چه زمینه ای در حال فعالیت هستند؟ ایا هم صنفان ما می باشند و یا حوزه فعالیت انها متفاوت است ؟

 

قطعا برای اینکه بتوانیم در نهایت یک دکوراسیون لوکس را برای شما ایجاد نماییم چاره ای نداریم که هر کدام از این مراحل را با دقت و ظرافت خاصی به جلو ببریم.باز هم می گوییم پروژه هیا از این قبیل بسیار متفاوت هستند با پروزه ای که مثلا قرار است برای دکوراسیون منزل به کار بریم. در منزل مشخص است تعداد افراد ان چند نفر هستند و همچنین می توان با چند سوال فهمید که سلیقه و علایق انها چه چیزی استن.اما ایا مغازه ای که هر روز هزاران نفر از کنار ویترین آن می گذرند و ده ها مراجعه کننده مختلف با فرهنگ و سلایق مختلف دارند را می توان به همین راحتی دیزاین کرد.؟

 

هدف از انجام عملیات دکوراسیون داخلی در نهایت این است که کار ها بهتر و با کیفیت تر انجام شود و همه چیز شکیل و زیبا باشد و حس خوبی نیز به افراد درون محیط القا شود.ما با توجه به اصول  فنگ شویی و علوم روانشناسی رنگ ها و همچنین با تجربه ای که در زمینه نور پردازی داریم تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نهایت به بهترین شکل ممکن برای شما انچییز که در ذهن می پرورانید را طراحی و پیاده سازی نماییم.

 

 

 

با افتخار اعلام می داریم که شرکت  دکوراسیون فروشگاه داخلی دکور ایرانی با وجود کادری مجرب و حرفه ای و ده ها نمونه کار موفق در زمینه انواع دکوراسیون مغازه اماده ارائه آخرین و به روز ترین طرح های خود در این زمینه می باشد.ما همیشه سعی کرده ایم تا برای هر مغازه که می خواهیم دکور طراحی کنیم ابتدا تمام خواسته های صاحب مغازه را در نظر گرفته و سپس با توجه به نوع کالایی که قرار است رد آنجا عرضه شود و همچنین فاکتورهایی از قبیل نوع مراجعه کنندگان و سطح طبقاتی انها و همچنین موقعیت جغرافیایی مغازه که در ان واقع شده است بهترین و زیباترین دکور ممکن را خلق نماییم.

 

در ایجاد دکوراسیون مغازه اگر به خوبی با تمام اجزای کار آشنا باشیم و تمام فاکتورها را رد ان لحاظ کنیم به نظر میرسد می توان به نتیجه نهایی امیدوار بود. باید بتوانید با توجه به موضوع کاری بهترین رنگ را انتخاب کنید. باید بتوانید بهترنی نور پردازی را در نظر بگرید و باید بتوانیسد بهترین طرح و چیدمان را برای کالای مورد نظر پیاده سازی کنید.طرحی که برای یک دکور استفاده می کنیم می تواند سنتی و یا مدرن باشد و یا حتی تلفیقی از این دو مدل باشد.در هر حال باید همه اجزا و لوازم را به گونه ای استفاده کنیم که بتواند هدف نهایی که همان جذب مخاطب است را بدست آوریم . در میان این همه زرق و برق بازار و این همه تابلو ها و دکورهای رنگانگی که در مراکز فروش وجود دارد به نظر میرسد کار سختی باشد که بتوان برند و کالای مورد نظر را به مشتری معرفی نمود.این کار نیازمند صرف زمان و رعایت تمام ریزه کاری های حرفه ای است.شما همانطور که همیشه به دکوراسیون داخلی منزل خود توجه می کنید اگر می خواهید در امر فروش موفق باشید باید به دکوراسیون مغازه خود نیز توجه لازم را داشته باشید.

 

این واقعیت را باید قبلو کرد که این روزها کیفیت جنس باعث فروش ان نمی شود بلکه نوع بسته بندی و شکل ظاهری ان است که باعث فروشش می گردد. برای یک مغازه و فروشگاه نیز همین حکم وجود دارد و مشتری زمانی به یک مغازه می رود که از دید او دارای دکور و طراحی شیک و منحصر به فردی باشد و همین باعث می شود تا حسی در مشتری بوجود آید که کالای این مغازه بهترین و با کیفیت ترین می باشند.در واقع باید طرح شما جذابیت های بصری لازم را دارا باشد.

یک مغازه ی مشتری پسند!

 

نکاتی درباره طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها

 

درست است که در جذب مشتری کیفیت کالا و انصاف فروشنده حرف اول را میزند ، اما ظاهر مغازه و طراحی ویترین و دکوراسیون داخلی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه با استفاده از یک  دکوراسیون فروشگاه جذاب و کارا میتوان مشتری بیشتری داشت و در عرصه ی رقابت در بازار ، گوی سبقت را از سایر فروشندگان ربود.

 

بعد از طراحی ویترین مغازه که پل ارتباطی مابین فروشگاه و محیط بیرون است، دکوراسیون داخلی مغازه عامل اصلی در جذب مخاطب، برند سازی و القای حس خوب به مشتری می باشد . دکوراسیون داخلی مغازه شامل قفسه بندی, طراحی سقف (سقف کاذب), دکور مغازه, نورپردازی داخلی (نور مخفی، نور نقطه ای، نور عریض و …) , چیدمان, سنگ, سرامیک, کاغذ دیواری, ویترین, نقاشی و … می باشد.

 

دکوراسیون داخلی مغازه با توجه به موقعیت مغازه طراحی می شود، این بدین معناست که طراحی دکوراسیون مغازه در مناطق مختلف کاملا متفاوت است ، چرا که دکوراسیون داخلی مغازه می بایست متناسب با نیازهای مشتریان همان منطقه صورت پذیرد، در غیر اینصورت ممکن است خیلی از مشتریان با این که جذب طراحی دکور مغازه می شوند اما جسارت ورود به فروشگاه را نداشته باشند .

 

برای طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه و یا فروشگاه خوب نکات زیادی در طراحی اهمیت دارد . نکاتی که در جذب بالای مشتری تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

از اولین نکات حائز اهمیت در این رابطه ، طراحی ورودی برای یک دکوراسیون داخلی مغازه یا فروشگاه به صورت حرفه ای می باشد . ورودی هایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده می شوند مشتری بیشتری را جذب می کنند . ورودی هایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودی هایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند، مشتریان را دعوت به ورود می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از رنگهای مرده در ورودی مناسب نیست . حتی اگر دوست نداشته باشید که ورودی را طراحی کنید کافیست که آن را باز نگه دارید و یا اینکه تمام شیشه کنید و داخل فضا را طراحی کنید.

 

مورد بعدی، طراحی فضا با رنگهای جذب کننده است که اکثرا رنگهای تند هستند . لازم به ذکر است که بسته به سبک  فضا بسیار اهمیت دارد که تیپ رنگی فضا چه باشد . به عنوان مثال در سبک های کلاسیک باید از رنگهای پخته و ملایم استفاده نمود و در سبکهای مدرن از رنگهای تند و شارپ.

 

علاوه بر موارد ذکر شده ، نکات دیگری نیز در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه وجود دارد که با بکارگیری آنها میتوان مغازه ای زیبا تر و مشتری بیشتری داشت . در ادامه تعدادی از این نکات را به طور خلاصه مطرح می کنیم:

 

- به میزان روشنایی مغازه ی خود اهمیت دهید : روشنایی کل فضا را تامین کنید به صورتی که هیچ جا تاریک نباشد زیرا تاریکی احساس ناامنی ایجاد می کند و باعث می شود که مشتری علاقه ای به بازدید از فضا نداشته باشد . اما کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید ، نورپردازی بیشتر تنها برای نقاطی است که کالاها و خدمات مهم تر قرار دارند .

 

- کالاهی ارزشمند را در معرض دید بگذارید : چیدمان دکوراسیون داخلی مغازه را طوری انجام دهید که کالاهای با ارزش تر در معرض دید بیشتری باشند و همچنین نور پردازی بیشتری روی آنها انجام دهید .

 

- مسیر رفت و آمد را مسدود نکنید : مسیر رفت و آمد یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون است که باعث می شود مشتری به راحتی در فضا گردش داشته باشد . در صورتی که به هر دلیل بخشی از مسیر رفت و آمد را بسته باشید نقطه کور ایجاد کرده اید.

ورودی هایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده می شوند مشتری بیشتری را جذب می کنند . ورودی هایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودی هایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند، مشتریان را دعوت به ورود می کنند

 

- فاصله ی مناسب بین ویترینها را رعایت کنید : راهروها را با ویترین زیاد پر نکنید و در صورتی هم که این کار را انجام دادید فاصله بین ویترین ها را طوری در نظر بگیرید که دو سری از مشتریان به راحتی در آن گردش داشته باشند .

 

- بازار شام نسازید : همیشه رعایت نظم مهم است ، فضا را جوری چیدمان کنید که کالاهایی که همگروه هستند در یک بخش چیده شوند .

 

- کالاهای فصلی هم عرضه کنید : حتما بخشی از فضا را به کالاهای فصلی اختصاص بدهید که ثابت نیستند و در هر فصل جابجا می شوند .تعداد استند ها و کالاهایی که در فضا وجود دارند باید به اندازه ای باشد که تمامی فضا یکسان باشند نه اینکه برخی از قسمتها خالی و یا پر باشند .

 

- به آسایش مشتریان کم سن و سال نیز توجه کنید : در صورتی که کالاهای شما مختص کودکان است باید دقت کنید که ارتفاع استندهای چنین محصولاتی از نظر ارتفاع برای کودکان هم مناسب باشد .

 

- اجناس را روی هم بچینید نه در کنار هم : سعی کنید که از ارتفاع استفاده کنید بیشتر از آنکه از عرض استفاده کنید زیرا چشم ارتفاع را بیشتر می بیند .

 

- تضاد رنگ ها جذابیت بیشتری ایجاد میکند : سعی کنید که از هر گونه سبکی که استفاده می کنید حتما از تضاد رنگی تیره و روشن استفاده نمایید و از هرگونه رنگی که در فضا استفاده می کنید این مهم است که فاصله درجه رنگی یا طیف رنگی داشته باشد .

 

- به شکل لبه ی قفسه ها در دکوراسیون فروشگاه دقت کنید : دقت کنید که از قفسه هایی با لبه های تیز و برنده استفاده نکنید زیرا این مسئله باعث می شود که مشتریان نتوانند رفت و آمد مناسبی داشته باشند و از کالاهای آن بخش خریداری کنند .

 

- وجود گرد وخاک در قفسه ها نامطلوب است : به نحوه دکوراسیون داخلی خود دقت کنید که به نوعی طراحی شود که گرد و خاک زیادی در طبقه ها نشیند و به وسیله در یا پوشش طبقه ها پوشیده شوند .

 

- به نوع و جنس پوشش کف بیشتر توجه کنید : ازکفپوشهای لغزنده برای فضاهایی مانند مغازه و کلا فضاهای عمومی استفاده ننمایید . همچنین بکارگیری کفپوشهایی با رنگ تیره و مات در تمیزتر نشان دادن فضا ، تاثیر زیادی خواهد داشت .

 

- همه ی مغازه ها به یک انباری کوچک نیاز دارند : حتما بخشی را به عنوان انبار طراحی نمایید که این بخش برای نگه داری لوازمی باشد که نمی خواهید در معرض دید قرار گیرد زیرا در صورتی که چنین دپوهایی نداشته باشید فضا دائما به هم ریخته و نامرتب خواهد بود .

 

- محل صندوق و درب خروجی را نزدیک به هم طراحی کنید : صندوق یکی از مهمترین بخشهای فضا است پس دقت کنید که طراحی مناسبی داشته باشد معمولا صندوق در بخشی قرار دارد که کانتر نیز در همان بخش قرار دارد به همین دلیل باید طراحی زیبایی داشته باشد .  از سوی دیگر بهتر است که درب خروجی و صندوق در یک مسیر قرارگیرند و نزدیک به هم باشند .

 

فرآوری: زینب محسنی نیا

دانشجوی دکتری شهرسازی

بخش محیط زندگی تبیان

مشخصات کانکس سالنی

کانکس سالنی با کاربری اداری و سالن کنفرانس

 

کاربرد: اتاق جلسات یا کنفرانس از کانکس ها

 

ابعاد:40/2×4یا 40/2×8یا40/2×10

 

طرح:متفاوت

 

شاسی:تیرآهن 14ذوب آهن

 

پوشش داخلی:P.V.C

 

پوشش کف: پارکت یا طرح پارکت

 

پوشش سقف:ورق گالوانیزه سینوس یا طرح سفال

 

طرح سقف: طرح اروپایی سینوس یا طرح سفال

 

اسکلت:تیرآهن و پروفیل کشی 40×40

 

نوع عایق: پلی استایرن یا پلی اورتان

 

درب ها: آلومینیومی شبکه ای یا U.P.V.C

 

پنجره ها:آلومینیومی کشویی یا U.P.V.C بغل باز شو

 

بدنه خارجی: گالوانیزه رنگ کوره ای در کانکس 

 

سیم کشی برق و تلفن: با کابل 5/2×2افشان خراسان داخل

9 راز مهم درباره «کابینت»ها که نمی دانید

 

وب‌سایت چیدانه - طلوع حقیقت: آشپزخانه قلب هر خانه به حساب آمده و علاوه بر آن سخت ترین فضایی در خانه است که احتیاج به پاکیزگی و نگهداری بیشتر دارد. تمامی سطوح آشپزخانه مستعد پذیرش آلودگی و گرد و خاک و میکروب است که این موضوع درباره کابینت ها احتمال بسیار بیشتری دارد.

 

برای مثال یکی از راه هایی که می توان در دکوراسیون آشپزخانه انجام داد قرار دادن کابینت ها در سمت روشن تر آشپزخانه است. در کنار رنگ، طرح و یا جزییاتی که برای دکوراسیون کابینت  در نظر می گیرید به این نکات هم توجه کنید تا با نحوه نگهداری بهتر آشپزخانه و حفظ ارزش و ماندگاری بیشتر کابینت ها آشنا شوید.

 

۱- دری با جزییات مینیمال انتخاب کنید.

 

به گفته گروه کابینت هیمان درهایی که به سبک تابلو طراحی شده اند با شکاف و برآمدگی هایی که دارند در مقابل هرگونه گرد و خاک مانند یک آهنربا عمل خواهند کرد اما درهای متحرک و ورقه ای چنین نیستند بنابراین لازم نیست که زمان زیادی را برای پاک کردن آنها صرف کنید.

 

اگر هم می خواهید سنتی تر عمل کنید و از درب های دکوراتیو بهره ببرید می توانید از طرح و نقاشی هایی استفاده کنید که نوعی لعاب و درخشش داشته باشد. این موضوع باعث می شود که شکاف ها کمابیش پر شده و یا فضایی که برای گرد و خاک ها موجود هستند پنهان شوند.

 

 

۲- چگونگی تمام کردن کابینت ها

 

 

به طور طبیعی دو حالت برای به اتمام رساندن کابینت ها وجود دارد: به طور مجزا یا متصل. حالت اول معمولا با تخته های چند لایه ای صورت می گیرد که رنگ های کابینت شما را یکسان و یکدست می کند. نرم و براق هستند و شما حتی می توانید پارچه هم برروی آن بکشید و آن را به راحتی تمیز کنید.

 

نوع دیگر که به صورت متصل انجام می گیرد به گونه ای است که چیزی شبیه به تابلو با همان طرح  بر روی در قرار خواهد گرفت که به دکوراسیون آشپزخانه شما شخصیت و زیبایی می بخشد. زمانی که انتهای کابینت را با طرح تابلو مانند متصل می کنید از خطرات و مسائلی که ممکن است در روند نگهداری از کابینت های شما خلل ایجاد کند جلوگیری خواهید کرد.

 

 

۳- از استفاده از طرح های خیلی پیچیده و فانتزی خودداری کنید.

 

 

طرح هایی مانند شکل تاجی یا طرح های دکوراتیو دیگر مثل دسته و پایه هایی که به شکل فانتزی برای کابینت ها تعبیه می شوند هم در عملکرد و سرعت تمیزکردن و نگهداری از کابینت های شما موثر هستند. شما می توانید به جای استفاده از چنین طرح هایی از کابینت با رنگ بندی زیبا و متنوع استفاده کنید که رنگ آمیزی متفاوت تری نیز داشته باشند و صورتی مدرن به فضای آشپزخانه شما القا کند.

 

 

۴- به جای نقاشی از سطوح رنگی استفاده کنید.

 

 

نقاشی و رنگ آمیزی جوانب مثبت و منفی بسیاری دارند. به گفته کابینت هیمان هر دوی آنها می توانند جای اثر انگشت و لکه ها را به خوبی نمایان کنند. سطوح نقاشی شده حتی می توانند لکه های غذا را هم نشان دهند. درصورتی که سطوح رنگی داشته باشید اگر بر روی کابینت شما یک خراش افتاد می توانید با استفاده از یک ماژیک آن را پوشش دهید. اما این کار در زمانی که برروی کابینت نقاشی شده باشد کمی سخت تر خواهد بود چرا که پیدا کردن ماژیکی که دقیقا با رنگی که بر روی کابینت زده شده هماهنگ باشد کار بسیار سختی است.

 

 

۵- طرحی با رنگ تیره انتخاب کنید.

 

 

می توانید از چوب هایی با رنگ تیره برای کابینت های خود استفاده کنید. چیزی مثل چوب بلوط و گردو. چنین سطوحی خراش ها را نمایان نمی کنند بنابراین پیشنهاد خوبی برایتان به حساب می آیند.

 

 

۶- استفاده از فلزآلات

 

اگر می خواهید از جا ماندن اثر انگشت و هرچیزی شبیه به آن بر روی کابینت آشپزخانه جلوگیری کنید حتما به دنبال خرید دسته و دستگیره فلزی برای کابینت های خود باشید. این دستگیره ها برای حفظ زیبایی و استفاده درست از کابینت ها بسیار مناسب هستند.

 

اگر از استیل هم استفاده می کنید سعی کنید همیشه آنها تمیز نگه دارید چرا که بعضی لکه ها مثل اثر انگشت و یا لکه آب را نشان خواهند داد. برنز براق و جلا داده شده، روی صیقل داده شده و فلزات سفید هم نگهداری آسانی دارند که علاوه بر زیبایی بسیاری که به آشپزخانه شما هدیه می دهند بسیار کارآمد هم هستند.

 

 

۷- از استفاده از درهای شیشه ای اجتناب کنید.

 

 

ممکن است که وجود پنجره های متعدد روح آشپزخانه به حساب بیاید اما این را هم بدانید که چنین چیزی سطوحی که باید همیشه پاکیزه نگه دارید را افزایش می دهد. نکته ای که وجود دارد این است که تمامی لکه ها و آثار گرد و خاک بر روی سطوح شیشه ای نمایان و مشخص هستند. همچنین باید مراقب این هم باشید که هرچیزی را که در پشت این سطوح شیشه ای قرار می دهید کاملا منظم و مرتب بچینید.

 

خوبی سطوح شیشه ای احساس خوب و خوشایندی است که به دکوراسیون آشپزخانه شما هدیه می دهد که خود نوعی حس گرما و خوش آمدگویی نیز به حساب می آید. اگر می خواهید به دنبال جایگزینی با نگهداری کمتر برای شیشه باشید می توانید از کابینت هایی با رنگ روشن استفاده کنید. چنین گزینه ای مانند سطوح شیشه ای عمل کرده و احساس گرما و آسایش را به مهمانان شما القا می کنند.

 

 

۸- قفسه بندی های باز را کاهش دهید.

 

قفسه بندی باز مانند یک بوم نقاشی برای نشان دادن وسایل آشپزخانه و دکوری شما عمل کرده و چه بر روی دیوار باشد چه بر روی جزیره و یا کابینت شما، بسیار زیبا هستند. اما زمان و انرژی زیادی می خواهند تا آن را مرتب و تمیز کرده و از نبودن گرد و خاک مطمئن شوید.

 

به پیشنهاد کابینت هیمان برای کمتر کردن کار خود سعی کنید آنها را بر روی سطوحی مثل میز آشپزخانه که لازم هستند قرار دهید تا جایی مثل طبقه های کابینت. همچنین برای افزودن زیبایی به فضای آشپزخانه خود می توانید از کوسن، صندلی های زیبا و یا وسایلی از این دست استفاده کنید.

 

 

۹- از رطوبت کابینت سینک خود جلوگیری کنید.

 

این موضوع جزو مهمترین مسائلی است که حتما باید در نظر داشته باشید. دو روش برای حفظ کابینت سینک در برابر رطوبت وجود دارد: می توانید کابینتی با سطوح چوبی چندلایه داشته باشید که باعث نفوذ ناپذیری سطح گردد. راه دیگر هم این است که از یک پادری و حصیر در کف کابینت استفاده کنید که مانند یک طبقه عمل کرده و مانعی در برابر رطوبت بوده و از نفوذ ترشحات جلوگیری می کند.

کانکس- پلیس

 

کانکس پلیس با نمای کامپوزیت و کانکس نیروی انتظامی سه تیکه طاق دار

 

نمای کامپوزیت برای پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد فراوانی دارد این ورق ها متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط کانکس می باشد .

 

 ورق های کامپوزیت با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد

 

مزایای استفاده از کانکس :

 

    مقاوم در برابر زلزله

    نصب سریع

    حمل ونقل آسان

    قابلیت جابجایی و نصب مجدد

    قابلیت اجرا در اقلیم های مختلف

    عایق صوتی و حرارتی

    مقاومت مکانیکی بالا

    عایق فوم پلی اورتان با دانسیته (40 kg/m3)

    عایق پلی استایرن

    شاسی مقاوم و مستحکم از ورق گالوانیزه

    امکان استفاده برای کاربردهای مختلف

    ساخت کانکس در ابعاد مختلف

 

کلیه کانکس ها با توجه به نوع طراحی و مواد مصرفی ضد رطوبت ، ضد زلزله و مقاوم در برابر گرما و سرما می باشند.