ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

اتوبار یعنی چه و تفاوت باربری و اتوبار چیست؟

 

اتوبار یعنی چه ؟

تفاوت باربری و اتوبار چیست؟

 

درگذشته جابه‌جایی‌ها بیشتر به‌صورت حمل‌ونقل زمینی بار و  از طریق انسان‌ها  و چهارپایان انجام می‌شد اما  باگذشت زمان و پیشرفت فنّاوری به علت وسعت یافتن و تغییرات اساسی در زندگی انسان‌ها برای جابه‌جایی از شیوه‌ها و وسایل مختلفی استفاده شد؛  نتیجه آن‌که شاهد تغییرات و دگرگونی روش‌های حمل‌ونقل و باربری تهران در سطوح پیشرفته بودیم. وسایل مختلفی که برای حمل اثاثیه باربری و جابه‌جایی از آن‌ها استفاده شد شامل  انواع و اقسام ماشین‌های اتوبار و  باربری ، قطار و کشتی و هواپیما و غیره تحولی اساسی در صنعت حمل‌ونقل ایجاد کردند.

 

واژه اتوبار یکی از واژه‌های مطرح مورداستفاده در حمل و جابه‌جایی بار به‌صورت زمینی است و از اینکه واژه اتوبار از چه زمانی وارد فرهنگ واژگان فارسی شده است  اطلاعات دقیق و مشخصی در دست نیست؛ اما آنچه مسلم است اتوبار اصطلاحی است که به شرکت‌های باربری زمینی اطلاق می‌شود. بخش اول کلمه اتوبار از واژه  اتو که از ابتدای حرف اتومبیل گرفته‌شده است و بخش دوم  آن یعنی بار از ابتدای کلمه باربری گرفته‌شده است و به مفهوم حمل بار زمینی و از طریق اتومبیل ( انواع ماشین‌های حمل بار) می‌باشد.

 

عامه مردم از واژه اتوبار یا باربری به‌جای هم استفاده می‌کنند این در صورتی است که اگر نگاهی دقیق داشته باشیم این دو واژه یعنی اتوبار و باربری باهم دارای تفاوت‌هایی هستند. به‌طور عمومی از واژه اتوبار بیشتر برای شرکت‌هایی با زمینه فعالیت در حمل و جابجایی اسباب و اثاثیه ( منزل-اداری ) و حتی سطوح مختلف بسته‌بندی استفاده می‌شود و معمولاً به سایر شرکت‌ها که توانایی و امکانات جابجایی هرگونه باری را دارا هستند با واژه باربری نام‌برده می‌شوند.

 

امروزه شرکت‌های باربری و اتوبار متعددی درزمینهٔ باربری ( شهری و بین‌شهری و حتی بین‌المللی ) مشغول فعالیت هستند که از آن‌ها تحت عنوان اتوبار یاد می‌شود. وظیفه اصلی این شرکت‌ها جابجایی بار از نقطه‌ای به نقطه دیگر است و با توجه به تنوع بار و مسیر ماشین‌های متفاوتی جهت جابجایی بهتر آن‌ها تولیدشده است. به‌عنوان‌مثال نمی‌توان حمل مواد غذایی که شرایط خاصی را برای نگهداری و جابجایی طلب می‌کنند با همان ماشین‌های حمل شن و ماسه انجام داد.

 

ازاین‌رو امروزه شرکت‌های اتوبار و  باربری تهران نیز بسیار تخصصی‌شده‌اند. امروزه اوضاع و شرایط بسیار متفاوت است امروزه تنها حمل بار بر عهده  اتوبار یا باربری نیست یا اینکه افراد تنها به دنبال انتقال وسایل یا بار خود در هر شرایطی نیستند.اینجاست که صحبت از گزینه‌هایی همچون انتخاب بهترین باربری و بهترین اتوبار ، یا ویژگی های اتوبار و باربری خوب مسائلی ازاین‌دست پیش میاید!

اتوبار اطلس بار پاسارگاد مفتخر است که تمامی خدمات خود را در زمینه اتوبار و حمل و نقل به هموطنان عزیز چه در تهران و چه در شهرستانها و چه در سطوح بین اللملی با بهترین کیفیت و دقت بالا ارایه نماید.

اتوبار تهران شامل تمام مناطق تهران، اتوبار در تمام نقاط تهران ،اتوبار  شرق تهران ،اتوبار غرب تهران ،اتوبار  جنوب تهران ،اتوبار شمال تهران ،اتوبار تهران به تمام شهرستان ها ،اتوبار تهران به تمام کشورها است و کلیه خدمات اتوبار و باربری اطلس بار پاسارگاد به صورت شبانه روزی و با مشاوره رایگان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.