ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

آیفون ایرانی بخریم

 

 

آیفون‌های تصویری سیستم‌های ارتباطی نوینی هستند که بین فرد مراجعه‌کننده و افراد داخل یک ساختمان ارتباط صوتی برقرار می کنند.

 علاوه بر آن قادرند؛ تصویر فرد مراجعه‌کننده را بر روی نمایشگر گوشی داخل ساختمان نمایش داده و در صورت لزوم ضبط نمایند.

 هم ‌اکنون آیفون‌های تصویری بسته به نوع تصویری که پخش میکنند به دو صورت رنگی و سیاه و سفید در بازار عرضه‌شده‌اند.

خوب است بدانید؛ آیفون‌ تصویری زیرمجموعه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی هستند و شرکت‌هایی با این نام خدمات مرتبط را ارائه می‌دهند.گزارش ذیل به معرفی آیفون تصویری،بازار فروش و چگونگی مصرف آن پرداخته است.با ذکر این نکته که؛مطالب عنوان شده صرفا نظر مخاطبان بوده والزاما نظرات نشریه نمیباشد.

 

مهندس حمیدرضا نوری، مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی نوین‌تکنیک در خصوص ساختار و تکنولوژی آیفون‌های تصویری به پیام ساختمان می‌گوید: اجزای اصلی یک سیستم آیفون تصویری شامل پنل جلوی در،گوشی یا نمایشگر، منبع تغذیه و قفل باز کن می‌باشد.

 مشخصه رنگی بودن سیستم توسط یک علامت و توسط سه رنگ اصلی به رنگ قرمز، آبی و سبز مشخص می‌شود که کنار برند یا قاب دوریبن قرار دارد.

معمولاً پنل در دو نوع رنگی و سیاه و سفید تولید می‌شود و از بخش‌های مختلفی شامل؛ صفحه فلزی، شیشه حفاظ تشکیل شده است. پشت شیشه دوربین آیفون قرار دارد که وظیفه آن دریافت تصویر و انتقال به نمایشگر است. کنار این دوربین لامپ‌های «ال.ای.دی» قرار دارند.

 بلندگو برای پخش صدا، شاسی‌ها به تعداد واحدها یا طبقات، میکروفون برای انتقال صدا به گوشی، پیچ‌های مخصوص به همراه نمایشگر و سیم‌های ورودی و خروجی، همگی داخل باکس پنل که «کاسه پنل» نامیده می‌شود، قرارگرفته و روی دیوار نصب می‌شوند. مبحث نهایی هم قفل بازکن است که برای آیفون‌های سیاه و سفید و رنگی هیچ تفاوتی ندارد و مدل آنها یکی است.

معمولاً قفل بازکن، همراه پک آیفون نیست و مشتریان جداگانه آن را تهیه و نصب می‌کنند.

 

خدمات مهم است

 

«کسانی که بخواهند آیفون بخرند از سایت‌های اینترنتی شروع می‌کنند و پس از انتخاب برند و مقایسه با برندهای مشابه نسبت به خرید اقدام خواهند کرد.

آنها ابتدا خدمات و نوع کالا را با خواسته‌های خود مطابقت می‌دهند، بعد از این مرحله برای خرید به مکان‌هایی که برای این کار اختصاص یافته مراجعه می‌کنند.

بازار لاله‌زار تهران به این کار اختصاص یافته است.» اینها را بابک ضرابی، فروشنده آیفون‌های تصویری و دربازکن‌های اتوماتیک می‌گوید و ادامه می‌دهد: در بازار لاله‌زار، خدمات پس از فروش و لوازم جانبی تعیین‌کننده قیمت نهایی آیفون‌هاست.

یکی از امکانات اختصاصی آیفون‌ها توانایی برقراری «ارتباط داخلی» است از این طریق می‌توان با واحدهای دیگر ارتباط برقرار کرد.

آیفون‌های تصویری مرکزی که مجهز به سیستم کدینگ هستند در مجتمع‌های بزرگ و در اتاق‌هایی به نام «لابی‌من» نصب می‌شوند و می‌توان با واردکردن شماره واحد با بخش‌های مختلف ساختمان ارتباط برقرار کرد.

 

وی تاکید می‌کند: کومکس، کوکوم و سامسونگ معروف‌ترین برندهای خارجی انواع آیفون تصویری در بازار هستند که با برندهای ایرانی شامل؛ سیماران، الکتروپیک، تابا و تابان رقابت می‌کنند.

 

به گفته ضرابی؛ همه آیفون‌ها خدمات پس از فروش دارند. معمولاً این خدمات را بین 2 تا 3 سال در نظر می‌گیرند. در گذشته بیشتر مشتریان به دنبال برند کومکس بودند ولی در حال حاضر بیشتر اجناس ایرانی را انتخاب می‌کنند زیرا خدمات پس از فروش مناسب‌تری دارند.

 درحالیکه جنس خارجی هیچ‌گونه تضمینی ندارد و باعث اتلاف وقت و هزینه مشتریان می‌شود. البته آیفون‌های ایرانی به این خاطر که خدمات در محل خوبی ارائه می‌‌دهند، مورد استقبال مشتریان واقع شده‌اند. مضاف بر اینکه حمایت از کار و سرمایه ایرانی از این طریق محقق می‌شود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.