ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

اجزای تشکیل دهنده ایزوگام

 

این نوع عایق محصولی است تشکیل شده از تیشو (فلت الیاف شیشه مسلح) و پلی‌استر و قیری که با پلیمرهای مخصوصی اصلاح شده است.

 

مشخصات فنی:

 

دو لایه تیشو و پلی‌استر، توسط قیر اصلاح شده با پلیمرهای SPS وAPP ، اشباع و آغشته شده‌اند. برای تولید ایزوگام ابتدا قیر خالص ۷۰-۶۰ و مقداری مواد افزودنی دیگر شامل پوشال و … را حرارت می‌دهند تا کاملاً ذوب شوند (البته برای تولید ایزوگام می‌توان از قیر دمیده نیز استفاده کرد که نیاز به مواد افزودنی ندارد ولی کیفیت آن پایین است).

سپس مواد ذوب شده را وارد خط تولید می‌کنند و تیشو و پلی‌استر که بر روی هم قرار دارند وارد حوضچه مذاب می‌شوند و این مواد به تیشو و پلی‌استر می‌چسبد.

 در مرحله بعد تیشو و پلی‌استر که آغشته به مواد مذاب شده، از بین دو غلطک عبور داده می‌شود، تا کاملاً دارای ضخامت یکسان شوند. در مرحله بعد ایزوگام داخل آب قرار می‌گیرد، تا کمی سرد شود.

 یک طرف ایزوگام را یک لایه نایلون قرار می‌دهند و طرف دیگر را پودر تالک می‌زنند تا هنگامی که ایزوگام را می‌خواهند به صورت رول درآورند لایه‌های ایزوگام به یکدیگر نچسبند.

 همچنین اگر تولید ایزوگام فویل‌دار مدنظر باشد، پس از اینکه نایلون در یک طرف ایزوگام قرار داده شد، در طرف دیگر ایزوگام به جای آنکه از پودر تالک استفاده شود، یک لایه فویل روی ایزوگام قرار می‌دهند.

در مرحله بعدی که مرحله بسته‌بندی است ابتدا ایزوگام تولید شده در هر ۱۰ متر طول بریده می‌شود و سپس روی یک لوله پیچیده می‌شود تا به صورت رول درآید.

رول‌های تولید شده با نایلون‌هایی که مشخصات ایزوگام و اتیکت شرکت تولیدکننده روی آن قرار دارد، بسته‌بندی می‌شود. ابعاد بسته‌بندی عرض ۱ متر و طول ۱۰ متر است.

 

ضخامت آن حدود ۴ میلیمتر است، وزن بسته‌بندی حدود ۴۰ کیلوگرم است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.