ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ملاک قیمت‌گذاری در آیفون تصویری های داخلی

 

در مجتمع‌های بزرگ یک نفر برای خرید آیفون مراجعه می‌کند که می‌تواند رئیس هیئت‌مدیره یا مدیر ساختمان باشد.

 در خصوص ساختمان‌های در حال ساخت هم صاحب ملک یا پیمانکار تصمیم می‌گیرد. بابک ضرابی می‌گوید: برای یک ساختمان تک واحدی، خرید آیفون تصویری حداقل 350 و حداکثر 900 هزار تومان هزینه دارد. قیمت آیفون‌ها را شرکت‌های تولیدکننده تعیین می‌کنند که می‌تواند با توجه به نوع امکانات و چگونگی تهیه قطعات آنها، زیبایی، نوع برند متغیر باشد.

ضمن اینکه شرکت‌های تولیدکننده و یا واردکننده آیفون‌ها معمولاً بر توزیع محصولات خود در بازار نظارت دارند، بنابراین در صورت وجود اجناس تقلبی در بازار سریعاً وارد عمل می‌شوند تا اعتبار اجناس آنها خدشه‌دار نشود.

 

رقابت در بازار

 

علیرغم اینکه ایران در زمینه تولید آیفون پیشرفت‌های خوبی داشته است با این حال بسیاری از قطعات آیفون از جمله «ال.سی.دی» و دوربین در ایران قابلیت تولید ندارند و تکنولوژی این کار در ایران وجود ندارد.

رضا علایی، مدیر بازرگانی شرکت تامر، تولیدکننده آیفون‌های صوتی و تصویری به پیام ساختمان می‌گوید: قطعات اصلی آیفون‌ها از خارج وارد می‌شود که در بین آنها کشور چین در ردیف اول قرار دارد بنابراین در بحث قیمت باید دید که قطعات واردشده دارای چه کیفیتی هستند، چون محصولات چین درجه‌بندی شده اند.

برخی از شرکت‌ها از قطعات درجه پایین استفاده می‌کنند و از این طریق ممکن است قیمت آیفون‌های تولیدی آنها کمتر از سایر شرکت‌ها باشد.

از طرف دیگر، امکانات همه آیفون‌ تصویری  یکی است و کیفیت بیشتر آنها را نوع «ال.سی.دی» مشخص می‌کند. بنابراین مشتری نباید به دنبال برند خاصی باشد بلکه باید از فروشنده در خصوص کیفیت کالا بپرسد.

 

علایی ادامه می‌دهد: به طور معمول در یک مغازه باید برند‌های متنوع آیفون موجود باشد و قابلیت‌ها امکانات و مزیت‌های آن برای مشتری تشریح شود ولی از آنجا که فروشنده‌ها برای معرفی خدمات برندهای مختلف با مشکل مواجه می‌شدند در حال حاضر سعی می‌کنند تنها یک برند خاص را بفروشند تا در مقابل خدمات پس از فروش پاسخگوی مشتریان باشند.

 

مدیر بازرگانی شرکت تامر تاکید می‌کند: در حال حاضر رقابت تولیدکنندگان آیفون در ایران عادلانه نیست.

 کسانی که آیفون‌های خارجی را وارد می‌کنند به کیفیت و خدمات پس از فروش توجه چندانی ندارند. بنابراین برای غلبه بر مشکلات موجود و برخی تبلیغات مغرضانه، قطعاً باید آیفون تصویری ایرانی بخریم چون تولیدکننده از کارگر ایرانی استفاده می‌کند و از این طریق به اقتصاد ایران کمک می‌شود.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.