ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

شکوه سنگهای ساختمانی با واترجت

حتما تا به حال وارد ساختمانهای لوکس و با شکوه با تزئینات زیبا از سنگ مرمر و لوسترهای درخشان شده اید.

ساختمان هایی که شکوه و چشم نوازی شان برای دقایقی شما را مات و مبهوت نگه می دارد.آنچه بیشتر نظر را جلب می کند،سنگ های تزئینی با طرحهای زیبا و تاثیر گذار است.

به نمونه های زیر توجه کنید:

 

این نوع سنگها با طرحهای هنرمندانه،نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند و شاید اولین سوالی که در ذهن شکل می گیرد،چگونگی تولید آنها باشد.

 

همه ی این طرحها با دستگاه خاصی به نام آب برش یا واترجت صورت می گیردوبه وسیله این دستگاه می توان طرحهای هنرمندانه ای را روی انواع سنگ ساختمانی مانند گرانیت و مرمریت پیاده کرد و به شکوه فضا افزود.

 

اساس کار این دستگاه فوق العاده با فشار زیاد آب است.واترجت دارای یک پمپ بسیار قوی است که آب را با فشار خیلی زیادی به داخل یک نازل با قطر بسیار کم هدایت می کند.

در این پروسه آب با سرعت حدود ٩٠٠متر بر ثانیه از نازل خارج می شود و می تواند هر طرحی را بر روی سنگ سخت ایجاد کند.اما تنها فشار زیاد آب کافی نیست و نیاز به یک ماده ی ساینده احساس می شود.

ماده ای به نام Abrasive به آب افزوده می شود تا آب با فشار خیلی زیاد دارای خاصیت برش شود.این ابزار با این روش ساده می تواند بر روی سنگ سخت طرحهای زیبا را حکاکی کند.

 

برش واترجت

 

تازه این یک طرف قضیه است. دستگاه برش واترجت با اصول CNCکار می کند.یعنی سیستمی که از طریق کامپیوتر و سیستم عددی طرحها را ایجاد می کند.به این صورت که ابتدا باید یک طرح به صورت خطی در نرم افزاری مانند کرل دراو،اتوکد و یا غیره طراحی شود.

سپس این طرح توسط نرم افزار دیگری به Gcodeتبدیل شده و وارد کامپیوتر دستگاه واترجت می شود.سپس خود دستگاه جادویی واترجت طرح را بر روی هر سطح دلخواهی مانند سنگ مرمریت پیاده می کند و به شکوه آن می افزاید.

 

مزیت این دستگاه این است که بر روی هر جنس ماده ای مانند فولاد، کاشی، شیشه و سنگ ساختمانی قابلیت اجرا دارد.

همچنین مواد با هر ضخامت و سختی می توانند توسط واترجت دارای طرحهای زیبا شوند.سرعت برش این دستگاه فوق العاده بالا است و می تواند طرحهای پیچیده را نیز بر روی سطح پیاده کند.

 

اگر به یک طراحی با شکوه سنگ ساختمانی با واترجت برخورد کردید،یادتان باشد که این شکوه و عظمت چگونه و با چه دستگاهی تولید شده است.

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که بخواهد با این نوع تزئینات به چشم نوازی محیط اطرافش بیفزاید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.