ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

مشخصات صفحه کابینت

 

صفحه کابینت بیشترین سطحی است که در تماس با آب قرار دارد؛ به همین دلیل اجزاء تشکیل دهنده آن باید از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار باشد؛

 روکش‌های HPL که مقاومت بالایی در برابر آب و خراش به وسیله اشیاء نوک ‌تیز دارد، برای کابینت مناسب است.

بر همین اساس معمولاً صفحات نئوپان که دارای مقاومت کم در مقابل آب و حرارت هستند پیشنهاد نمی‌شود، درباره صفحات MDF با روکش ملامینه هم باید گفت که این صفحات به دلیل روکش ملامینه دارای خش‌پذیری و فرسایش زودهنگام است و برای کابینت مناسب نیست؛ بنابراین بهترین پیشنهاد برای انتخاب صفحه کابینت، همان صفحات 32 میل MDF با روکش HPL است که از لحاظ کیفیت و مقاومت در برابر آب و خراشیدگی به وسیله اشیاء نوک ‌تیز قابل اطمینان است.

 اخیراً محصول جدیدی تحت عنوان پلی‌وود به بازار کابینت عرضه شده که از چوب و پلاستیک ساخته شده و برخلاف صفحه کابینت، دوبل نبوده و به صورت یک لایه در ضخامت‌های 32 ـ 45 میلیمتر تولید می‌شود و از این نظر، نسبت به صفحه MDF با مشکل جدا شدن دوبل لایه‌ها مواجه نخواهد شد و در برابر رطوبت نیز دارای مقاومت و طول عمر بیشتری است.

 از مشخصات دیگر این محصول می‌توان به بدون درز بودن، نامحدود بودن در ابعاد، قابلیت تعمیر، مقاوم در برابر آتش، رطوبت و مواد شیمیایی، خاصیت آنتی‌باکتریال، وزن سبک، ضد لک و بهداشتی بودن اشاره کرد که به نظر می‌رسد محصولی کامل و ایده‌آل را تشکیل می‌دهد.

 

صفحه تمام اکرلیک سنگ مصنوعی، نوع دیگری از صفحات روی کابینت است که اخیرا به بازار آمده و به دلیل اینکه از مواد مصنوعی ساخته شده، دارای طرح و تنوع رنگی زیادی است.

 از مزایای قابل توجه این صفحات می‌توان، یکپارچه بودن و عدم وجود درز در سطح آن را نام برد. همچنین، شکل‌پذیری بسیار زیاد این محصول، ارائه طرح‌های متنوع از سوی طراحان را میسر کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.