ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

کاربردی یا دکوراتیو (فانتزی) بودن کابینت

 

در انتخاب طرح کابینت به اولین نکته ای که باید توجه کرد کاربردی یا دکوراتیو بودن آن است.

 

کاربردی بودن بدین معناست که استفاده کننده از آشپزخانه نیاز به فضای زیاد برای چیدن وسایل دارد و چیدمان عناصر اصلی آشپزخانه هم از لحاظ کاریی برایش مهم است.

(بهترین حالت چیدمان بخش های مختلف آشپزخانه زمانیست که "مثلث کار" شکل بگیرد) در صورتی که مثلث کار شکل بگیرد، کاربر میتواند به راحتی و با بیشترین راندمان در آشپزخانه مشغول به کار شود.

یکی از نشانه های یک آشپزخانه کاربردی تعداد زیاد کمد ها و کشوها و کابینت ها و تعداد کم دکوری هاست.

 

کاهی هم نیاز و تمایل کاربر از آشپزخانه بر دکوراتیو (فانتزی) بودن سیستم آشپزخانه است. در این مواقع تمرکز طراحی بر زیبایی هرچه بیشتر معطوف میشود.

 بنابر این کمد و کشو ها جای خود را به شکست ها، ویترین ها، شلف ها (طبقه) و... میدهند و حتی شاید چیدمان عناصر اصلی هم بر اساس زیبایی انجام بگیرد.

 

معمولا در خانواده هایی که تعداد و تردد افراد بیشتر است گرایش اعضای خانواده بر کاربردی بودن سیستم آشپزخانه است و در خانه هایی که جمعیت و رفت و آمد کمتر میباشد انگیزه برای سفارش کابینت دکوراتیو بیشتر میشود.

 

طراحی کابینت

 

طراحی کابینت معمولا به سه گروه مدرن ، کلاسیک و پست مدرن تقسیم میشود. (البته از قرن بیستم میلادی سبکی به زیرشاخه طراحی مدرن اضافه شد با نام " مینیمالیسم " که امروزه بسیار کاربردی و پرطرفدار است.)

 

تعریف هر یک از این گروه ها مطابق با تعریفی است که در معماری از آنها میشود. اینکه هر خانواده به چه سبکی علاقه و گرایش دارد کاملا سلیقه ای و مرتبط با سبک زندگی آنهاست.

 

البته گاهی اوقات صرفا سلیقه کافی نیست و عوامل دیگری هم تعیین کننده است: برای مثال خانواده ای که به سبک طراحی کلاسیک گرایش دارند ولی به دلیل کمبود فضای کافی نتوانند یک سیستم آشپزخانه کلاسیک در خانه خود داشته باشند. ( معمولا آشپزخانه های کلاسیک نیاز به مساحت زیاد و تقارن نسبی دارند)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.