ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

چوب آلاچیق

 

آلاچیق پیش از هرچیز نیاز به یک سازه دارد که عموماً این سازه از فلز و یا چوب است، از آنجایی که آلاچیق در فضای باز استفاده می شود ، چوب آلاچیق باید از نوع ترموو استفاده گردد تا مقاومت لازم را در برابر سرما و گرما، رطوبت، نفوذ حشرات، تابش نور خورشید و … داشته باشد.

 

چوب از مصالح متداول جهت ساخت آلاچیق است چون به راحتی قابل تأمین میباشد و کار کردن با آن به آسانی صورت میپذیرد.

سایزهای متنوعی از چوب در بازار موجود و قابل تبدیل است.

 برای برش چوب ابزار معمول نجاری استفاده شده و به سهولت رنگ میشود.

با این حال بایستی هر چند سال یکبار مجدداً لکه گیری و رنگ شود تا بهترین جلوه را داشته باشد.

 

انواع آلاچیق

 

انواع آلاچیق  چوب آلاچیق ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد قدیمی ترین نوع آلاچیق ها ،آلاچیق های چوبی  هستند که در طرح ها ی مختلف ساخته می شوند.

 امروزه علاوه بر چوب از فلز نیز می توان در ساخت چوب آلاچیق بهره برد در گذشته سقف های گنبدی شکل در ساخت چوب آلاچیق استفاده می شد ولی امروزه از طراحی های متنوع و شکل های متفاوت برای سقف استفاده می کنند .

سقف آلاچیق ها را با ترکیب با چارچوب های چوبی پوشش می دهند در بعضی از مناطق باتوجه به نوع اقلیم و شرایط مصالح بومی  موجود  در منطقه استفاده از پوشال های گیاهی  مرسوم است  که بیشتر در شمال کشور مان دیده می شود.

 همچنین انواع آلاچیق را می توان به شکل ثابت و متحرک ساخت.

 

پرگولا چوبی

 

انواع مختلف پرگولا چوبی، نوعی جدید از آلاچیق و سایه بان های چوبی می باشد که با سبکی مدرن از سازه های چوبی به منظور تنظیم میزان نور داخل ساختمان و یا آلاچیق در اندازه های مختلف توسط این شرکت ارائه می گردد.

 

پرگولا چوبی  انواع مختلف پرگولا چوبی، نوعی جدید از آلاچیق و سایه بان های چوبی می باشد که با سبکی مدرن از سازه های چوبی به منظور تنظیم میزان نور داخل ساختمان و یا آلاچیق در اندازه های مختلف توسط این شرکت ارائه می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.