ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

طراحی غرفه‌ی نمایشگاهی کارخانه‌ی مبلمان Walter Knoll

 

در عصر حاضر که عصر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ۴G و Wi-Fi محسوب می‌شود، شغل و حرفه دیگر محدود به یک اتاق محصور شده با دیوار نیست.

 شرکت غرفه ساز در طراحی غرفه‌ی نمایشگاهی کارخانه‌ی Walter Knoll، که یک شرکت آلمانی است،

 از همین ایده استفاده شده است، به همین دلیل طراحان از ترکیب طبیعت زنده با اشکال و حجم‌های مدرن به همراه متریال‌های جلا خورده و رنگ‌های روشن مبلمان‌های اداری جدید این کارخانه استفاده کرده‌اند.

 

طراحان پروژه در طراحی غرفه‌ی نمایشگاهی Walter Knoll، این غرفه‌ی نسبتا بزرگ (۷۰۰ متر مربعی) را به چند بخش اصلی تقسیم کرده‌اند،

 در یکی از بخش‌ها شاهد جنگل‌های انبوه هستیم و در بخشی دیگر فضای اداری شیک و همه‌ی بخش‌ها به شکل پیچیده و لطیفی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

یکی از طراحان پروژه در توضیح چگونگی روند طراحی غرفه‌ی نمایشگاهی Walter Knoll می‌گوید:

 «ما می‌خواستیم از تضاد بین آزادی، طراوت و درنده گی جنگل و فضای اغلب خشک و کسل کننده‌ی فضاهای اداری استفاده کنیم.»

 

 

در ورودی اصلی غرفه این تناقض معرفی شده و در سایر بخش‌ها ادامه می‌یابد. مبلمانی که با الهام از سنگ طراحی شده در برابر پس زمینه‌ای از گیاهان واقع شده که خود پشت پرده‌ای مشکی از مش فیبر کربن قرار گرفته‌اند – فیبر کربن نوعی کامپوزیت سبک وزن است که در صنایع مختلف از جمله خودروسازی و هوافضا به کار می‌رود – این پرده با آویزهایی از خرپای سازه‌ی غرفه آویزان شده‌ است.

در حالی که گیاهان و شاخ و برگ درختان تن رنگی سبز زمردی دارند، مبلمان چیده شده در غرفه به رنگ‌های زرد، لیمویی، سبز، قرمز و نارنجی می‌باشند که به نظر می‌رسد فضا را نشانه گذاری کرده‌اند.

 

بخش‌هایی از سقف سازه با چوب‌های توخالی سفید پیکربندی شده است در حالی که تخته‌های چوبی مشکی رنگ به کف تیره‌ی لمینت شده عمود شده‌اند و بر تضاد ایجاد شده در کل فضا تاکید می‌کنند.

 

در طراحی این غرفه  شرکت غرفه ساز فضاهایی که جدا و متضاد به نظر می‌رسند به خوبی برای ساختن یک فضای کامل با هم ترکیب شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.