ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ترکیب دکوراسیون با المان های نوستالژیک روستایی

 

چگونه با استفاده از المان هایی ساده لحنی روستایی به دکورمان ببخشیم؟

 

نگهداری یا کلکسیون کردن اشیاء قدیمی، یا به تعبیر دیگر نوستالژیْ بازی، از تفریحات و تعلقات خاطر عده ای اشخاص از فرهنگ های متفاوت است. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که همیشه قدیمی اش را ترجیح می دهند!

 و بخواهید این ترجیح را در دکوراسیون خانه نیز اعمال کنید.

اما در عین حال نگران این باشید که خانه تان کهنه و از مدافتاده به نظر برسد و زیبایی شناسی مورد نظر را نداشته باشد. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید! چون طراگاه شما را راهنمایی می کند تا دکوراسیونی شیک و نوستالژیک داشته باشید.

 

بزرگترین ویژگی یک شیء یا اثاثیه نوستالژیک این است که گذر زمان را بر بدنه آن حس کنید! اگر می خواهید این حس کاملن طبیعی و اصیل بماند چه بهتر که آن را دست نخورده بگذارید؛ البته این کار را برای وسایلی انجام دهید که در مرکز توجه دکوراسیون  قرار ندارند؛ مثل یک میز کنار دستی:

 

اما اگر میل چندانی به حفظ ظاهر کهنه آن ندارید، باید آن را تعمیر یا رنگ کنید. البته در این حالت هم بخشی از آن حس کهنگی را کماکان در بطن خود خواهد داشت، منتها به شرطی که آن را به رنگ چوب طبیعی درآورید و از بزک کردن و لکه گیری بیش از حد آن خودداری کنید.

 

برای آن که ظاهری روستایی به دکورتان بدهید استفاده از میزهای کناری با درب های شیشه ای با رنگ چوب طبیعی بسیار توصیه می شود. شاید هنوز یکی از آن ها را در انبار داشته باشید!

 

چیزهای خاص تری هم وجود دارند. مثلن یک میز کنسول چوبی با جزئیات منبت کاری شده و نوعی آبیِ منحصر به فرد که کاملن هم از گزند زمان مصون نمانده، می تواند گزینه چشمگیری باشد. اگر رنگ آبی را از آن بگیریم حس روستایی اش، تقلیل خواهد یافت.

 

برای  دکوراسیون آشپزخانه هم ایده های زیادی وجود دارد. به خصوص در مورد فضاهای ذخیره سازی. مثلن سبدهای حصیری که از پله های یک نردبان دو طبقه بالا رفته اند:

 

 

یا نوع فلزی آن که یادآور یک خانه دهقانی در شوروی سابق است:

 

اما شاید هیجان انگیزترین بخش از یک دکور روستایی و نوستالژیک قسمت ناهارخوری و مبلمان باشد. یک میز ناهارخوری به همراه نیمکت و صندلی های تمام چوبی در زیر نور آشپزحانه، رؤیایی ترین حالت برای یک دورهمی خانوادگی است:

 

مبلمان های رودوزی شده با استایلی ساده و رنگی طبیعی نیز که جزء تفکیک ناپذیر دکورهای روستایی شیک هستند.

 

در مورد دکورهای کلاسیک و آنتیک، دست شما در این گونه موارد بسیار بازتر خواهد بود. کافی است تا سری به فروشگاه های عتیقه جات و دکور کلاسیک بزنید و با دریایی از تنوع وسایل و اثاثیه، از تابلوها و گرامافون گرفته تا چراغ ها و چرخ ها مواجه شوید. مثلن این چرخ دستی که در گذشته برای خود کارکردهایی داشته ، حالا فقط می خواهد در گوشه ای از دکوراسیون شما جا خوش کند و زیبایی اش را به نمایش بگذارد.

 

طراگاه همچنان منتظر ایده های بکر شما در زمینه دکوراسیون داخلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.