ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

تلألؤ زیبایی دکوراسیون در ظروف شیشه ای

 

چگونه از ظروف شیشه ای در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

 

گلدان های شیشه ای از دیرباز بیشترین کاربرد را در میان ظروف شیشه ای دکوراسیون داشته اند. امروز هم کماکان یکه تازیشان را در میان سایر ظروف ادامه داده و در سبک ها و رنک های مختلف همواره ما را وسوسه می کنند تا تعداد بیشتری از آن ها را در  طراحی دکوراسیون داشته باشیم. از آنجا که جنبه تزئینی آن ها به سایر ابعادشان می چربد پس لازم است قبل از خرید آن ها، دیدی کلی به مدل ها و نحوه به کارگیریشان در دکوراسیون داشته باشیم. پس بیایید تا به اتفاق طراگاه گشتی در میان دنیای رنگارنگ و جذاب این ظروف شیشه ای بزنیم.

 

ابتدا از مدل های ساده تر شروع کنیم. گلدان های شیشه ای استوانه ای که هنوز به شکل اولیه گلدان وفادار مانده اند. با یک پایه استوار که مرزی کاملن مشخص با بدنه اصلی دارد و می تواند دسته گل های بلند را در خود جای دهد. البته طراحی مات بدنه مانع از دیدن ساقه های گل شده و فقط خود گل ها را به نمایش می گذارد.

 

اگر می خواهید سبزی ساقه ها را نیز به دکورتان اضافه کنید باید بدنه های شفاف را انتخاب کنید. این گلدان های شفاف تقریبن با هر دکوراسیونی خود را تطبیق می دهند و با بافت نامرئیشان کمتر خود را نشان می دهند.

 

از محاسنی که گلدان های شیشه ای دارند این است که می توانند بدون گل باشند! این پارادوکس جالب وقتی جالب تر می شود که یک رنگ ماتِ منحصر به فرد را برای گلدانتان برگزینید و جلوه آن را با قرار دادن بر یک سطح آینه ای دو برابر کنید:

 

به کارگیری جفتْ گلدان ها تأکید بیشتری بر آن ها کرده و باعث می شود که در بافت کلی دکوراسیون گم نشوند. تازه شما می توانید این دوگانه را به یک کنتراست تبدیل کنید. مثلن با قرار دادن یک گلدان بزرگ در کنار یک گلدان کوچک توجه را به هردوی آن ها جلب کنید.

 

حال می خواهیم به سراغ گلدان های مدرن با شخصیت منحصر به فردشان برویم. زیبایی اکثر این گلدان ها به حدی هست که برای تکمیل شخصیتشان نیاز به گل نداشته باشند.

 

دنیایی از اندازه ها و اشکال فضایی در کنار رنگ ها و جلوه های دلربا خودنمایی می کنند. به لطف تکنولوژی جدید هر ظرفی را که به تصور درآورید برایتان احضار می کنند.

 

در طراحی دکوراسیون و شیشه های دمیده شده از جمله این فرم های خیره کننده هستند. به دلیل نحوه عمل آوردن آن ها که حجم زیادی را اشغال می کند، فضای خالی زیادی در اختیار ندارند. در واقع به گونه ای طراحی شده اند تا خالی بمانند!

 

کریستال ها هم دسته دیگری هستند که فرم های مدرن آن ها بسیار چشمگیر است. برای شفافیت دکورتان هرگز آن ها را فراموش نکنید!

 

پیش از خرید هر کدام از این ظروف دلربا، محل قرارگیری آن را در نظر بگیرید؛ روی میز قهوه، داخل بوفه، روی میز کنسول  یا حتی گوشه ای از کف اتاق. در این صورت قطعن انتخاب بهتری خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.