ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

انتخاب رنگ و بافت کابینت آشپزخانه

 

رنگها می توانند ظاهر آشپزخانه راتغییر دهند و حس آن را متفاوت کنند ، حتی می توانند دلگیرترین و تاریک ترین آشپزخانه را هم تغییر دهند.

البته  توجه به  وسعت فضای  آشپزخانه برای  انتخاب درست  رنگها بسیار مهم می باشد. چنانچه آشپزخانه  کوچک  و  تاریک است نیاز به رنگهای  گرم  و  روشن دارد  تا  با کمک  آن فضا  را  روشن کند.  همچنین یک فضای بزرگ و بی روح نیازمند رنگهایی  تند و جذاب است.

 

اگرچه  تک  رنگ در کابینت همیشه شیک  است ، چندان   منحصر به فرد و  خاص  نیست . کمی  جسارت نیاز  است   تا بتوان از رنگ های  شاد و زنده استفاده کرد.

 

استفاده از رنگهایی که با چیدمان کلی آشپزخانه هماهنگ باشد. باید به این نکته  توجه داشت  که رنگها با نور تغییر می کنند.

 روشنایی طبیعی روز شدت رنگ را افزایش  می دهد ولی نورپردازی هوشمندانهمی تواند درجه رنگ و حس القایی آن را تغییر دهد.

 

تأثیر تیرگی و روشنی رنگ:

 

رنگ های روشن غالب تر از رنگ های تیره به نظر می رسند ز یرا رنگ های روشن  نور را بازتاب داده و درخشان به نظر می رسند  و  همین  امر  موجب جلب  توجه  بیشتر  می شود.

 این   قاعده را  می توان در  رنگ آمیزی  و  انتخاب رنگ دکوراسیون  آشپزخانه برای بیشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار ،برد. 

 

اگر  فضایی  دارای  مقادیر متوسطی  از رنگ تیره و  مقادیر   اندکی رنگ روشن  باشد چشم به فضای  روشن تر جلب می شود . بنابراین مهم است که برای جلب توجه از رنگ قوی با نور زیاد استفاده شود.

 

در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سینک ظرف شویی و اجاق گاز و نیز رنگ کف ها وسایر دیوارها بسیاربه چشم می آید. بنابراین  با استفاده  جسورانه  از رنگ های  روشن که جذاب، شاد، پر هیجان و گرم اند و نیز قابلیت  ایجاد سرزندگی و طراوت  بخشی دارند؛ می توان آشپزخانه خود را متمایز کرد.

 

 این رنگ ها در کابینت همچنین می توانند اشکالات احتمالی در محیط را کاهش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.