ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

رنگ در آشپزخانه های مدرن

 

در معماری مدرن خطوط  متقاطع ، سطوح و احجام  تجریدی ترند. گاهی فرم ها چندان مرتب نیستند و ممکن  است با نظم کمتری به وجود آمده باشند.

از  این نظر رنگ می تواند بر کیفیت به  هم پیوسته این فضا و سطوح آنها تأکید کند.اگر در فضای آشپزخانه عناصری  مجزا دارید سعی کنید هر حجم یا سطح را با رنگی  متفاوت و ضعیف از هم جدا کنید. چنین کاری جلوه ای منطقی به فضا می دهد و بدون رنگ این فضاها تهی به نظر می رسند.

 اغلب اوقات به  کار گیری  اندکی  رنگ  در معماری داخلی ا ین گونه  فضاها بیشترین تأثیر را دارند.هر رنگی بایدبه طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسبو ناموزون نباشد.

 

می توان  از رنگ های  جالب توجه و خیره کننده  برای  اجزایی چون  کابینت ها ، کمدها ، و قفسه ها استفاده  کرد. در هنگام انتخاب رنگ برای این گونه موارد باید کنتراست مناسب در نظر گرفته شود.

 

 

به کار گیری یک رنگ در همه بخش های داخلی به خصوص اگر رنگ قوی باشد می تواند بیش از اندازه به چشم آید.

رنگ نارنجی ، همراه با استیل فوق العاده است ، ولی همین رنگ وقتی کنار  کف پوش عسلی رنگ قرار گیرد،جذابیت خود را از  دست می دهد. وقتی در طراحی، رنگ های قوی مورد استفاده قرار گیرد رنگ های مجاور می توانند در ترکیب با آنها، هماهنگی خوبی به وجود آورد.

 

 

ترکیب های سه رنگی:

 

ترکیب های  سه رنگی که رنگ های  اصلی قرمز ، زرد و  آبی بیشترین  آن  را  تشکیل  می دهند می توانند  طرح های مطبوع و  خوبی را به وجود آورند که فضای آشپزخانه را پر انرژی و گرم نشان می دهد.

 

رنگ های اصلی کیفیت گرافیکی مجذوب کننده ای به عناصر فضا می بخشد.

 

رنگهای زرد، قرمز ؛ فضای یک آشپزخانه سرد و  دلگیر را گرم  و جذاب می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه انرژی می دهد. برای ایجاد حس پویایی و تحرک، ترکیبی از آنها  را به کار ببرید و برای ایجاد احساس  ملایم تر از آنها را با رنگ سفید ترکیب کنید.

 

رنگ های نامتعارف برای تأثیر گذاری ویژه:

 

گاه شکستن و نقض قوانین هماهنگی رنگها در معماری داخلی  می تواند مفید موثر باشد و یک فضای پر انرژی را نشان دهد. طراحی یک آشپزخانه با  رنگهای گرم که در میان عناصر می توان از یک رنگ سرد استفاده کرد، به این ترتیب می توان درآشپزخانه احساس خوشایندی را به وجود آورده و رنگهای گرم را دلپذیرتر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.