ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

درب های اتوماتیک پارکینگ عمود گرد VPL

 

همانطور که بارها و در مقالات مختلف در مورد دربهای اتوماتیک گفتیم، گفتیم این دربها انواع مختلفی دارند و براساس کاربرد و نحوه استفاده انتخاب می شوند.

 

یکی از این انواع در بها دربهای اتوماتیک پارکینگ موسوم به vpl می باشد.این دربها در ساختمان های تجاری و مسکونی کاربرد دارند

 

نحوه عملکرد دربهای VPL

 

درب حول محور خود به سمت بالا دوران می کند و بدنه درب به اندازه ۹۰ درجه چرخیده و در راستای عمود می ایستد.مزیت این نحوه عملکرد در میزان فضایی است که نصب درب اتوماتیک اشغال می کند.

 

و در نتیجه اینگونه باز شدن، درب فضای کمتری برای نصب و عملکرد نیاز دارد.

 

به همین دلیلی که دربها فضای کمتری را اشغال می کنند برای تاسیسات درب های اسلایدی یا کانتیلوری که محدودیتی در فضای کناری درب دارند  دربهای VPL بسیار مناسب و ایده ال می باشند.

 

این نوع دربهای اتوماتیک مزایای بسیاری دراند که برخی دیگر از مزایای آنها عبارتند از:  

 

    درب های VPL ساختار  بسیار زیبایی دارند و نحوه عملکرد آنها زیبایی خاصی به  چشم انداز ورودی ساختمان ها می بخشند و به همین دلیل برای مناطق مسکونی، ویلایی و تأسیسات تجارتی که زیبایی ساختمان اهمیت دارد  نیز به کار می روند. این درب ها در عملیات باز و بسته شدن سریع عمل می کنند و معمولاً بین ۷ تا ۱۲ ثانیه باز و بسته می شوند که ازتأخیر در تردد (عبور و مرور) جلوگیری کنند.

 

    درب های اتوماتیک پارکینگی عمود گرد مانند درب های SWING به صورت تک لنگه و یا دو لنگه  نصب می شوند و می توانند درب هایی در ابعاد بزرگ را شامل شوند. درب های اتوماتیک VPL می توانند به سیستم کنترل ورودی های مختلف مانند کی پدهای  دیجیتال، کنترل رادیویی (ریموت)، کارت خوان ها و هم چنین به سیستم های مختلف امنیتی مانند حسگر های لوپ، لبه های امنیتی فتوسل ها و نیز باتری برای مواقع قطع برق وصل شوند.

 

    درب های اتوماتیک VPL  به سیستم های امنیتی مجهز می باشند در صورت شناسایی مانع متوقف شده و یا جهت حرکتشان معکوس می گردد. علاوه بر آن می توانند با تجهیزات کنترل ورودی اورژانسی که توسط پلیس و آتش نشانی استفاده می شود، مجهز گردند.

 

    یکی ازمزایای  درب های اتوماتیک VPL این است که به دلیل اینکه برای باز و بسته شدن به سمت بالا دوران می کند، برای مناطقی که شرایط آب و هوایی طوری است که انباشتگی یخ و برف امکان عملکرد درب های اسلایدی را غیر ممکن می سازد، بسیار مناسب می باشند و به همین دلیل ساختار درب های VPL ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی ساخته می شوند تا برای نصب در تمامی شرایط آب و هوایی و دمایی به خصوص شرایط بد و سرما و برف شدید مناسب باشند.

    از ویژگی های بسیارمهم  دیگر نصب درب اتوماتیک  VPL این است که آنها برای هر نوع از زمین های عملیاتی شامل زمین های کوهستانی و مسیرهای ماشین روی ناهموار بسیار سازگار و مناسب می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.