ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

انواع نور پردازی در فست فود

 

نور پردازی نقش پر اهمیتی در طراحی دکوراسیون داخلی و جذب مشتری برای یک فست فود دارد. نورپردازی می تواند یک فست فود را زیبا،جذاب،دلنشین و پر احساس  و یا کسل کننده،نا خوشایند و ایجاد حس پرخاشگری به نمایش بگذارد.

 با نور پردازی می توان محیطی را بزرگتر و یا کوچکتر، سقفی را بلند تر و یا کوتاه تر، فضا را رسمی و سرد و یا صمیمی و گرم، و… نمایش داد. نور پردازی در رستوران به چهار بخش پر اهمیت می توان تقسیم کرد .

 

نور محیطی و یا نور عمومی:

 

 در دکوراسیون رستوران نور محیطی و یا نور عمومی نقش روشن کردن محیط را دارد.برای ایجاد نور محیطی می توان از لوستر، چراغ های سقفی تو کار، چراغ های پایه دار زمینی، چراغ های دیواری و … استفاده کرد.

 

 

نور پردازی محیطی اهمیت بسیار زیادی در طراحی داخلی فست فود دارد. برای ایجاد محیطی گرم می توان از نور هایی با رنگ های گرم مانند زرد و نارنجی و برای ایجاد محیطی رسمی و کلاسیک می توان از نور هایی با رنگ های سرد مانند آبی و سفید استفاده کرد. باید به این نکته توجه داشت که هر رنگ نور معایب و مزایای مخصوص خود را دارد

 به عنوان مثال استفاده از نور آبی و سفید موجب بهتر دیده شدن رنگ غذا می شود اما استفاده از این رنگ نور به دلیل سرد کردن فضا برای محیط های گرم مناسب نیست. و یا استفاده از نور هایی با رنگ های گرم فضا را کوچک تر نشان می دهد. بنابراین نورپردازی مناسب زمانی اتفاق می افتد که تلفیق مناسبی از انواع نور ها انجام گیرد.

 

نور پردازی مخصوص کار:

 

این نوع نور پردازی نور متمرکزی ایجاد می کند که فقط فضای محدودی را که کارکنان , پرسنل در آنجا مشغول به کار هستند را روشن می کند. چراغ و لامپ های نصب شده در بالای سینک ظرف شویی، چراغ های داخل ( تو کار ) زیر کابینت ها، انواع چراغ های رومیزی، برای این منظور استفاده می شوند.

 

استفاده از اینگونه نور پردازی به افزایش بهداشت و افزایش امنیت کاری کمک می کند، دقت و سرعت کارکنان را افزایش می دهد، و در نتیجه عملکرد کارکنان بهتر می شود و راندمان کاری افزایش پیدا می کند.

 

نور پردازی موضعی: نورپردازی موضعی برای جلب توجه مشتریان به نقطه ای خاص استفاده می شود. معمولا از این نوع نور پردازی، برای روشن کردن اشیاء تزئینی و خاص استفاده می شود.

 

نور پردازی تزئینی: این نوع نورپردازی در دکوراسیون رستوران  به منظور روشن کردن استفاده نمی شود و فقط جنبه ی تزئینی دارد. به طور مثال از انواع شمع ها می توان برای نور پردازی تزئینی استفاده کرد. قرار دادن انواع شمع روی میز ها و یا قسمت های مختلف رستوران به زیبا تر شدن محیط رستوران کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.