ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ساختمان تکنیکال

تکنولوژی های ساختمانی و مدرن

ترفندهای دکوراسیون در طراحی دکوراسیون داخلی

 

خطر کنید که مو فقیت پشت دیواره ترس است.

این جمله ای است هر طراح خلاق و موفقی باید به آن معتقد باشد. زمانی که طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه شروع می شود خیلی وقت ها خارج شدن از چهارچوب های تکراری و تست شده کاری پر خطر به نظر می رسد

زیرا نتیجه آن ممکن است در نهایت چندان هم خوب تمام نشود ولی درعین حال تنها هنگامی که طراح از یک اثر هنری برجسته یا الگویی متفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی بهره گیرد می تواند با یک حرکت بی باکانه تصویر یا حال و هوایی جذاب و باور نکردنی خلق کند.

 

مراحل انجام طراحی دکوراسیون داخلی:

 

طراحی داخلی علم و تجربه ای است که نهایتا منجر به فضای بهتری برای زندگی خواهد شد. بهره گیری از این فرآیند مستلزم شناخت بهتر ما از نحوه استفاده، متریال ها و چگونگی و روش شروع تا پایان طراحی داخلی می باشد .

 استفاده متدها و سلیقه های طراحان باعث ایجاد رقابت در این صنعت شده است، لذا انتخاب طراح مناسب برای فضای شما ارتباط مستقیمی با سلیقه و دیدگاه شما خواهد داشت.

 

تولید و اجرا

 

پس از انجام و تائید فاز طراحی، تمامی المان ها به صورت جزء به جزء در اختیار واحد تولید قرار می گیرد. در مواردی هم که نیاز به خرید می باشد، با هماهنگی شما متریال ها همانند کاغذ دیواری، سرامیک و … خریداری می شوند.

 در مراحل تولید تمامی جزئیات مورد توجه قرار میگیرند و پس از تولید نوبت به مرحله نصب و اجرای انها می باشد.

تیم هایی که در این فاز با هم همکاری می کنند می بایست طرح را در اختیار داشته باشند تا همانند آن ، فاز اجرا را به اتمام برسانند. فاز اجرا نیز در بسیاری از موارد در کارگاه انجام می شود و پس از تکمیل فرآیند تولید آماده نصب می شود.

به خاطر داشته باشید فاز اجرا نیز به صورت مرحله به مرحله انجام می شود، لذا انتظار موازی کاری در تمامی مراحل را نداشته باشید.

 

فاز طراحی

 

پس از فاز مشاوره می بایست چکیده مطالب مطرح شده در اختیار طراحان قرار داده شود. ابتدا پلان مورد نظر نقشه برداری می شود، سپس با توجه به نیاز های جاری و آتی فاز طراحی شروع می شود.

در فاز طراحی انتخاب متریال ها، رنگ بندی، فضا سازی و نورپردازی فضا انجام می شود. طرح بدست آمده مبا شما مورد بازبینی قرار می گیرد و اصلاحات مورد نیاز انجام می شود. نهایتا طرح نهایی آماده اجرا می شود.

در این فاز می توان کل پروژه را به صورت دقیق تری برآورد قیمت کرد چرا که میزان متریال و نفر انسانی مورد نیاز مشخصتر خواهد شد.

طراحی اگر به درستی انجام شود شما می توانید طرح نهایی فضای مورد نظرتان را ببینید. شایان ذکر است این فاز شامل هزینه می باشد

 

مشاوره و برآورد قیمت

 

مشاوره قبل از اجرا کمک بسیار زیادی ازصرف هزینه های اضافی خواهد دشت.

 

 قبل از شروع پروژه دکوراسیون داخلی از افراد با تجربه کمک بگیرید تا هم بتوانید نیازهایان را مطرح کنید و هم برآورد اولیه نسبت به تغییرات مورد نظر داشته باشید.

 ابتدا محل مورد نظر شما می بایست بازدید شود ، سپس پس از صحبت های اولیه و شرایط موجود، فاز طراحی آغاز می شود.

 

 در فاز مشاوره شما ابتدا نیازهایتان را مطرح می کنید، پیشنهاد هایی از طرف طراح خواهید شنید و سپس با متریال های مختلف آشنا می شوید.

در برخی موارد شما در فاز مشاوره دیدگاهتان نسبت به طراحی کمی تغییر خواهد کرد…شما در این فاز متوجه خواهید شد که آیا دیدگاه شما نسبت به نیازهایتان به درستی مطرح شده اند یا خیر… مشاوره به شما کمک خواهد کرد که آیا آماده شروع تغییرات هستید و یا خیر

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.